Seaty Ibiza a Arona mají po faceliftu. Změny hledejte především uvnitř

Lehké kosmetické změny a kompletní přepracování interiéru. To jsou hlavní změny u malých španělských modelů.

Městský hatchback Seat Ibiza a jeho vyvýšená sestra Arona mají po faceliftu. Po stránce vzhledu se toho moc nezměnilo. Oba dva modely však dostaly do standardní výbavy přední světlomety a zadní svítilny s LED technologií. Arona se pak může pochlubit přepracovanou přední částí s novou maskou a vyšší pozicí mlhových světlometů (volitelná výbava).

Oba modely se pyšní novými designy kol o rozměrech 17 a 18 palců. Arona pak dostala tři nové odstíny v nabídce laků karoserie, zatímco Iibiza dva. Hatchback je dostupný s výbavami Reference, Style, Xcellence a sportovně střiženou FR. Arona začíná ve verzi Style a výbavu Xcellence mění na Xpericence. Ta se má esteticky více přiblížit vozům typu SUV. FR však také nechybí.

Bezpečně s novorozencem: Seat radí, jak správně vozit ty nejmenší v autosedačce

Bezpečně s novorozencem: Seat radí, jak správně vozit ty nejmenší v autosedačce

Oba vozy se zásadně změnily až v interiéru, který prošel kompletním přepracováním. Zbrusu nový je multifunkční volant. Postranní výdechy ventilace jsou nyní kruhové a infotainment se přesunul více nahoru. Středový tunel včetně tlačítkového ovládání klimatizace však zůstal takřka beze změn.

Obrazovka infotainmentu má v rámci zvolené výbavy úhlopříčku 8,25 až 9,2 palců. V každém případě je ale základní obrazovka o pětinu větší než u předchozí verze. Vyšší výbavy mají také 10,25palcový digitální přístrojový štít. Ibiza i Arona mají hlasovou asistentku a zrcadlení mobilních telefonů zdarma.

Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

Základní motorovou jednotkou pro oba vozy je litrový tříválec TSI o výkonu 70 kW (95 koní) s pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější varianta motoru o výkonu 81 kW (110 koní) je dostupná s šestistupňovým manuálem, ale i automatickou převodovkou DSG. Vrcholnou motorizací pro oba modely je čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní).

Ibiza i Arona pak mají možnost pohonu na stlačený zemní plyn v rámci motorizace 1.0 TGI o výkonu 66 kW (90 koní) ve spojení s šestistupňovým manuálem. Ve výčtu technických novinek pak oběma modelům nechybí funkce Travel Assist a Side Assist. To znamená třeba prediktivní automat či hlídání jízdních pruhů.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky