Seaty Altea a Leon po faceliftu již u nás

Na český trh vstupují omlazené modely Leon a Altea. Mimo jiné konečně též s vznětovými jednotkami common rail.

Vozy řad Seat Leon a Altea doznaly dílčích zlepšení zvenčí i uvnitř, kombinované s upravenou technikou. Rozšířila se standardní výbava o nové komfortní a bezpečnostní prvky, ceny přitom zůstaly srovnatelné s dobíhajícími verzemi. O těchto úpravách jsme vás stručně informovali na tomto místě. Nyní, při vstupu obou inovovaných modelů na český trh, si o nich můžeme říci více.

Nově bude možno k oběma vozům dokoupit plnohodnotnou záruku prodlouženou o jeden, či dva roky, přičemž v obou případech zůstává omezení 120 000 ujetými kilometry. Spíše administrativním krokem bylo sjednocení výbavových stupňů řad Leon a Altea, čímž se dále zdůraznila jejich vzájemná výrazná podobnost. Známé stupně výbavy Reference a Style doplňuje základní model Basis. Rodina vozů León zahrnuje kromě toho ještě sportovnější verzi FR, kterou v blízké budoucnosti doplní dynamická verze Cupra.

V závislosti na zvolené verzi je k dispozici poměrně rozsáhlá výbava, v níž nechybí například elektronický systém regulace trakce XDS, který je nabízen exkluzivně pro vozy León FR a Cupra, dále asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety, ESP + EBA + systém kontroly tlaku v pneumatikách, nová automatická klimatizace Climatronic, nové audiosystémy, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel nebo přední a zadní parkovací senzory (pro verze Style a FR včetně zobrazení překážek na displeji nového navigačního systému.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon 2009

Modernizovaný Leon se nabízí s dlouhým seznamem sériové výbavy. Základní model Basis je poháněn zážehovým motorem 1,4/63 kW (85 k) a v jeho sériové výbavě nechybí například protiblokovací a protiprokluzové systémy ABS a TCS, stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem EBA a systémem kontroly tlaku v pneumatikách, přední, boční a hlavové airbagy (přední airbag spolujezdce deaktivovatelný), 15“ ocelové ráfky s pneumatikami 195/65, systém ISOfix pro uchycení dětské sedačky na vnějších zadních sedadlech, elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, tónovaná skla, světlomety s dvojitou optikou nebo střešní anténa s ochranou proti odcizení.

Stupeň Reference pak přidává palubní počítač, rádio s přehrávačem CD/MP3, 6 reproduktory a multimediálním portem (USB/AUX-in) a klimatizaci Climatic.

Style má navíc ještě přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, kůží obšitý tříramenný multifunkční volant, kůží obšitou řadicí páku, elektrické ovládání oken zadních dveří, tempomat, sklopná vnější zpětná zrcátka, funkci Coming Home, automatickou klimatizaci Climatronic, výškově nastavitelné sedadlo i pro spolujezdce, přední sedadla s bederní opěrkou, 16” ráfky z lehkých slitin „Enea“ s pneumatikami 205/55 a dvojitou koncovku výfuku (kromě motorů 1,6 a 1,9 TDI).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea 2009

Kromě zmíněné základní čtrnáctistovky jsou pro Leon k mání ještě zážehové motory 1,6/75 kW, 1,4 TSI/92 kW, 1,8 TSI/118 kW a pro sprotovně střižené modely je k dostání čtyřválcový přímovstřikový trubomotor 2,0 TSI. Jeho výkon je pro verzi FR naladěn na 155 a pro Cupru až na 177 kW.

Notoricky známá dvojice vznětových jednotek TDI se vstřikováním čerpadlo-tryska (PD) ve verzích 1,9 TDI PD/77 kW a 2,0 TDI PD/103 kW je pro stupeň FR k dospozici též nový common rail 2,0 CR o výkonu 125 kW. Zmíněné motory lze kombinovat s pěti a šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením a šesti či sedmistupňovými automatizovanými skříněmi DSG

Řada Altea opět nabízí i prodloužené provedení Altea XL, které patří na trhu rodinných vozů k zajímavým příkladům. Jak jsme naznačili výše, rozsah výbav je kromě absentujících verzí FR a Cupra srovnatelný s menším Leonem. Vozy Altea a Altea XL jsou pak z pochopitelných důvodů ochuzeny o motor 2,0 TSI v nejvýkonnější verzi a common rail u nich spadá pouze do nejvyšší výbavové úrovně Style.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL 2009

Ceny inovovaného Leonu začínají na na cifře 324 900 Kč za výbavu Basis a motor 1,4 63 kW. Za Alteu si v libovolné konfiguraci připlatíte 20 000 a za Alteu XL další 25 000 Kč. Na opačném konci spektra nestojí paradoxně Leon Cupra, ale Altea FR DSG, jejíž cena začíná na 719 900 Kč.

Vzhledem k širokým možnostem konfigurace všech tří vozů vás pro ceny konkrétních verzi odkážeme do výjimečně aktuálního webového konfigurátoru, ve kterém si po kliknutí na některý z následujících odkazů můžete zjistit přesnou cenu pro libovolnou verzi jak u Seatu Leon, tak u Seatu Altea, i u Seatu Altea XL.

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků