Seatu Ibiza 25: čtvrt století Ibizy v akční sérii

9 komentářů

ada
1. července • 13:42

a 1 generace po faceliftu je kde??
temer nejvydarenejsi ibiza a ste ji tady zapomneli ...
vcelku skoda no

CJ
3. července • 20:08

tu islo o ukazanie generacii, nie faceliftov...

mat
8. července • 7:13

Ondra S.: a to vie odkial, ze 1,4 TSI tam nepojde? V ibize FR bude mat 150 koni a v ibize CUPRA 180. obidve budu mat 7 stupnove DSG. ale o tom ten clanok akosi nebol...

Ondra S.
1. července • 10:03

Zřejmně to nebude špatné auto, ale ani nic extra, co by nadchlo!
Čekal jsem, že tam už nasadí nové motory 1,4TSi a 1,2TSi, ale seat zklamal. To má být přitom sportovnější značkou v rámci koncernu VW. Proboha a oni tam dávají i 1,2HTP, motor výkonově do miniauta s pohotovostní hmotností do 750kg, nebo populární motocyklové tříkolky (zde by se aspoň ocenil zvuk).
To jsem zvědavý, kdy tyhle motory dostane i fábie, když to nedostal ani seat! Místo toho samé atmosférické benziňáky kategorie nic moc. Tahle filozofie koncernu, vyrábět ty starý plečky dokud to jde mě štve! 3-[ to aby si zákazník koupil auto a potom hned v servisu přebastlil motor. Sice ztratí záruku, ale aspoň bude mít vůz podle svého gusta, který by mu jinak koncern takto nedodal. No a zákazníci koncernu to koupí, protože jsou věrní, skromní a spokojí se s málem, čímž automobilku nenutí k inovaci a nasazování novinek, takže jejich produkce technicky zastarává.
Když koupit moderní auto, tak tedy raději hondu, mazdu, nisan, toyotu, japonci aspoň nespí na vavřínech, sice nemají rozšířené benzinové turbomotory, ale ty jejich atmosférické jsou pořád lepší a modernější, jedou líp a ještě s nižšší spotřebou.

Antracit
1. července • 10:17

Věř tomu, že bez HTP by byla Ibiza neprodejná. Tedy alespoň tak, aby Seatu vydělávala.

Ondra S.
1. července • 11:23

Já jsem to myslel tak, že by místo 1,2HTP nasadili 1,2TSi.
Objem stejnej, ale moderní turbomotor, dynamikou a výkonem úplně nekde jinde.

Antracit
1. července • 20:20

Taky je jinde cenově... to je ten problém, proto pořád bude HTP, zákazníci ho prostě kupují.

Ondra S.
1. července • 22:40

Cenu jsem teď netahej, to je zase problém cenové politiky seatu, škodovky, VW a toho, jak to mají nastavené. Koncern prostě podle mého názoru má ty příplatky za lepší motory přemrštěné, až příliš, třeba oproti jiným značkám, např. renaultu.
Uznávám, že 4válcový turbomotor 1,2TSi je na výrobu dražší, než lidový tříválec, ale max tak o 20tis (nelze brát podle cen náhradních dílů, protože fabrika je má za zlomek ceny, co zaplatíme v servisu při výměnách) Jenže třeba u staré fábie, aby HTP bylo o 80 tis levnější, než starý koncernový 2,0i považuji za naprosto neadekvátní a sprostý příplatek, výrobní cena je vyšší o nějakou tu tisícovku, ale zbytek si shrábne automobilka, nebo ty příplatky, co byly za origo rádia v řádech desetitisíců, bylo čisté vydřidušství.
Ceny bych až tak neřešil, protože to se dá nastavit libovolně. Představte si, že by třeba všechny motory byly za takřka podobné ceny a rozdíl mezi nejdražšším a nejlevnějším by byl jen 20tis. Opravdu by jste si pak koupili zas ten nejlevnější, tedy HTP? Já určitě ne, pokud bych už měl dost na nové auto, na motoru bych nešetřil, spíše bych zkusil ukecat slevu u dealera, ale z motoru bych neslevil. Líbila by se mi do auta této kategorie 1,4TSi.
Jinak, co se týče té spotřeby, tak větší motor zas nemusite tak ždímat, jako tento rozzuřený vysavač, takže při rozumné jízdě to rozhodně nebude žádná tragedie a jizda bude pro řidiče příjemnější bez stálé nutnosti častého řazení, třeba u htp.

bammer
1. července • 9:27

nebol medzi rokom 2000 az 2002 aj medzimodel Ibizi?

Doporučujeme

Články odjinud