Seatu Ibiza 25: čtvrt století Ibizy v akční sérii

K oslavě pětadvacetin svého nejúspěšnějšího modelu připravilo české zastoupení Seatu zvláštní sérii Ibiza 25.

Modelová řada Seat Ibiza vstoupila poprvé na scénu na podzim 1984, a to na autosalonu v Paříži. Byl to první vůz vyvinutý značkou Seat plně ve vlastní režii. Jednoduchý styl, malé provozní náklady a slušné jízdní vlastnosti přinesly Ibize velkou oblibu nejen u španělských motoristů. V současnosti se prodává již čtvrtá generace vozů Ibiza, která navazuje na tradici neotřelého designu, jehož autorem nebyl u první generace nikdo menší než Giorgetto Giugiaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza, 1984

Celková výroba Ibizy přesáhla dosud hranici čtyř milionů. Jednotlivé generace vozů Ibiza se střídaly v letech 1993, 2002 a 2008, kdy vyjela na trh současná, čtvrtá podoba vozu. A právě ta stala symbolem pětadvacetiletého výročí uvedení první generace, když ji Seat pod označením Ibiza 25 nabídne jako speciální akční model pro oslavu této příležitosti. Jedná se přitom opravdu o iniciativu českého importéra, nikoli o akční model samotného Seatu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza, 1993 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza, 2002
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza, 2008

Akční model Ibiza 25 je k dispozici v 5-ti dveřové verzi s motorem 1,4 16V (63 kW/85 k) a výbavou Style. Ta je navíc ještě doplněna automatickou klimatizací Climatronic, to vše za příznivých 299 900 Kč, což představuje zákaznickou úsporu nemalých 38 900 Kč oproti ceníkové ceně.

V základní výbavě tohoto stylového modelu nechybí například elektrohydraulický posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní sedadla,  elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, funkce světel Coming home, rádio s CD/MP3 přehrávačem, ovládáním na volantu a vstupem pro externí zařízení AUX-in, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo tempomat. Pasivní bezpečnost zajišťuje ABS, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy a systém ISOfix pro bezpečné uchycení dvou dětských sedaček. Alternativou k tomuto modelu je nově v nabídce pětidveřová Ibiza s motorizací 1,2 (51kW/70 k) ve verzi Reference doplněná o klimatizaci za celkovou cenu 259 900 Kč. Ceny obou modelů jsou přitom konečné, tedy bez „hvězdičky“ typu podmínky financování leasingem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seaty Ibiza všech generací
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků