Seat zvažuje velké SUV, které by se zařadilo nad novou Atecu

Seat zvažuje velké SUV, které by se zařadilo nad novou Atecu

Máte ještě v paměti koncept Seatu 20V20, který předcházel sériovému modelu Ateca? Po designové stránce byl takřka totožný. Tedy jen kromě jedné zásadní věci - byl o poznání větší. Automobilka ovšem přemýšlí, že by v budoucnu rozšířila svoji modelovou řadu právě o velké SUV. Nepovede to ale ve výsledku ke koncernovému kanibalismu?

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Abychom to uvedli na pravou míru, tak Seat Ateca sjíždí z výrobní linky ve východočeských Kvasinách a v budoucnu se má v připojit druhá generace Škody Yeti. To ale momentálně není na pořadu dne, mladoboleslavská automobilka má teď plné ruce práce s příchodem sedmimístného modelu Kodiaq. A podle všeho Škoda také připravuje kompaktní crossover postavený na základech Fabie.

Zároveň se šušká, že rozměrově velmi podobné modely chystá i Seat. Před časem se začalo mluvit o malém SUV, které by oživilo název Marbella, a britský magazín Autocar v těchto dnech přinesl zprávy o tom, že Ateca nejspíš nebude největším SUV v modelové řadě Seatu. 

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Automobilka si ale uvědomuje, že momentálně není ve stadiu, ve kterém by mohla přinést na trh tak velký (a tedy i drahý) model. Z hlediska techniky tomu samozřejmě nic nebrání, takže pokud Seat dostane od koncernových účetních zelenou, mohli bychom se ho v budoucnu dočkat. Rozhodně to však nebude v dohledné době, takže Seat i Škoda se budou se svými novými SUV orientovat na odlišné zákazníky. 

Kam se ale španělský Seat momentálně rozhodně nechystá, jsou kabriolety. Pro příznivce modelů Spider to asi nebude příjemná zpráva, ale automobilka se momentálně musí soustředit na masové modely, které jí dovolí vybudovat dostatečně silné finanční zázemí do budoucna.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků