Seat zvažuje velké SUV, které by se zařadilo nad novou Atecu

Seat zvažuje velké SUV, které by se zařadilo nad novou Atecu

Máte ještě v paměti koncept Seatu 20V20, který předcházel sériovému modelu Ateca? Po designové stránce byl takřka totožný. Tedy jen kromě jedné zásadní věci - byl o poznání větší. Automobilka ovšem přemýšlí, že by v budoucnu rozšířila svoji modelovou řadu právě o velké SUV. Nepovede to ale ve výsledku ke koncernovému kanibalismu?

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Abychom to uvedli na pravou míru, tak Seat Ateca sjíždí z výrobní linky ve východočeských Kvasinách a v budoucnu se má v připojit druhá generace Škody Yeti. To ale momentálně není na pořadu dne, mladoboleslavská automobilka má teď plné ruce práce s příchodem sedmimístného modelu Kodiaq. A podle všeho Škoda také připravuje kompaktní crossover postavený na základech Fabie.

Zároveň se šušká, že rozměrově velmi podobné modely chystá i Seat. Před časem se začalo mluvit o malém SUV, které by oživilo název Marbella, a britský magazín Autocar v těchto dnech přinesl zprávy o tom, že Ateca nejspíš nebude největším SUV v modelové řadě Seatu. 

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Automobilka si ale uvědomuje, že momentálně není ve stadiu, ve kterém by mohla přinést na trh tak velký (a tedy i drahý) model. Z hlediska techniky tomu samozřejmě nic nebrání, takže pokud Seat dostane od koncernových účetních zelenou, mohli bychom se ho v budoucnu dočkat. Rozhodně to však nebude v dohledné době, takže Seat i Škoda se budou se svými novými SUV orientovat na odlišné zákazníky. 

Kam se ale španělský Seat momentálně rozhodně nechystá, jsou kabriolety. Pro příznivce modelů Spider to asi nebude příjemná zpráva, ale automobilka se momentálně musí soustředit na masové modely, které jí dovolí vybudovat dostatečně silné finanční zázemí do budoucna.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků