Seat zvažuje velké SUV, které by se zařadilo nad novou Atecu

Seat zvažuje velké SUV, které by se zařadilo nad novou Atecu

Máte ještě v paměti koncept Seatu 20V20, který předcházel sériovému modelu Ateca? Po designové stránce byl takřka totožný. Tedy jen kromě jedné zásadní věci - byl o poznání větší. Automobilka ovšem přemýšlí, že by v budoucnu rozšířila svoji modelovou řadu právě o velké SUV. Nepovede to ale ve výsledku ke koncernovému kanibalismu?

SUV | Tajné | Škoda | Seat | Škoda Yeti

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Abychom to uvedli na pravou míru, tak Seat Ateca sjíždí z výrobní linky ve východočeských Kvasinách a v budoucnu se má v připojit druhá generace Škody Yeti. To ale momentálně není na pořadu dne, mladoboleslavská automobilka má teď plné ruce práce s příchodem sedmimístného modelu Kodiaq. A podle všeho Škoda také připravuje kompaktní crossover postavený na základech Fabie.

Zároveň se šušká, že rozměrově velmi podobné modely chystá i Seat. Před časem se začalo mluvit o malém SUV, které by oživilo název Marbella, a britský magazín Autocar v těchto dnech přinesl zprávy o tom, že Ateca nejspíš nebude největším SUV v modelové řadě Seatu. 

SUV | Zajímavosti | Ceny | Seat

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Automobilka si ale uvědomuje, že momentálně není ve stadiu, ve kterém by mohla přinést na trh tak velký (a tedy i drahý) model. Z hlediska techniky tomu samozřejmě nic nebrání, takže pokud Seat dostane od koncernových účetních zelenou, mohli bychom se ho v budoucnu dočkat. Rozhodně to však nebude v dohledné době, takže Seat i Škoda se budou se svými novými SUV orientovat na odlišné zákazníky. 

Kam se ale španělský Seat momentálně rozhodně nechystá, jsou kabriolety. Pro příznivce modelů Spider to asi nebude příjemná zpráva, ale automobilka se momentálně musí soustředit na masové modely, které jí dovolí vybudovat dostatečně silné finanční zázemí do budoucna.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků