Seat: životní láska Petry Janů

„Už nejsem volná…,“ tvrdí v jednom ze svých mega-hitů populární zpěvačka Petra Janů. Co do přízně k automobilům je to opravdu tak: Už více než deset let je stálice tuzemské popové scény věrná značce SEAT!

První SEAT si zpěvačka Petra Janů pořídila více méně náhodou už před více než deseti lety - a byla z toho láska na celý život! Alespoň zatím to tak vypadá, vždyť od té doby jí prošlo rukama osm dalších vozů této značky a přízní k těmto jižanským elegánům nakazila i své okolí.

„Značku SEAT a její auta jsem vnímala už před revolucí - tehdy jsme jezdili po Evropě s velkou mezinárodní muzikálovou show „One night on Broadway“ a já si docela všímala všeho, co jsme na dálnicích potkávali. Opravdu se mi ale začaly líbit až teprve ty zakulacené modely SEAT z počátku devadesátých let,“ vzpomíná Petra Janů na své první kontakty s populárními španělskými automobily. Okouzlení jejich šarmem vyvrcholilo v roce 1993 koupí šedé Ibizy. A aby v tom Petra nebyla sama, pořídil si zároveň i její manžel vínové Toledo.

Petra Janů nedávno přebírala od zástupců značky svůj už osmý vůz SEAT – Toledo poslední generace. Může tedy lépe než kdo jiný srovnávat, jakým vývojem prošlo:  „Asi logicky se člověku nejvíce líbí vždycky ten poslední model. Největší změnu jsem ale cítila mezi první a druhou generací Toleda. Nejnovější verze je vlastně velkoprostorový vůz, který mě vždy znovu a znovu překvapuje tím, že je vevnitř ještě větší, než jak působí zvenku. A nové Toledo mě vždycky dostane také svými „vychytávkami“ - nejrůznějšími odkládacími schránkami nebo ovládáním všeho možného z volantu nebo tempomatem…“

Při výběru nových vozů Petra Janů myslí na pohodlí, takže ve výbavě nesmí chybět například klimatizace. Ale absolutní prioritou je bezpečnost - před lety totiž udělala bolestnou zkušenost při těžké havárii: „Tehdy jsem úplně „odepsala“ krásnou Cordobu. Kdyby to auto nebylo tak bezpečné, dopadlo by to mnohem hůře než jen šeredně rozlámaným kotníkem. Airbagy, ABS – tyto prvky by neměly chybět v žádném autě!“

Prostorné a pohodlné Toledo je pro Petru Janů přibližovadlem i zkušebním sálem – při svých cestách po nejrůznějších akcích se totiž připravuje na vystoupení: „Pouštím si z CD přehrávače hudební základy, tzv. half-playbacky, a důkladně se při nich rozezpívávám. Když pak třeba musím zastavit ve frontě před semafory, musí mít lidi ve vedlejších autech pocit, že jsem nějaký nebezpečný schizofrenní šílenec trpící samomluvou.“

K čemu by ale byl atraktivní design, komfort nebo bezpečnost, když by automobil trpěl poruchami a nebylo by na něj spolehnutí? I v tomto ohledu je ale Petra Janů naprosto spokojená: „Naší firmou a domácností prošlo už dvanáct vozů SEAT a za ty roky jsme před lety řešili jediný problém s vadným alternátorem – vyměnili nám ho v záruce. Jinak naprostá pohoda a klid! Možná to je ale i tím, že jsem poctivá a každých 15 tisíc kilometrů dávám auto zkontrolovat do autorizovaného servisu. Někomu by se to mohlo zdát jako vyhazování peněz, ale nám se to vyplácí!“

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků