Seat: životní láska Petry Janů

„Už nejsem volná…,“ tvrdí v jednom ze svých mega-hitů populární zpěvačka Petra Janů. Co do přízně k automobilům je to opravdu tak: Už více než deset let je stálice tuzemské popové scény věrná značce SEAT!

První SEAT si zpěvačka Petra Janů pořídila více méně náhodou už před více než deseti lety - a byla z toho láska na celý život! Alespoň zatím to tak vypadá, vždyť od té doby jí prošlo rukama osm dalších vozů této značky a přízní k těmto jižanským elegánům nakazila i své okolí.

„Značku SEAT a její auta jsem vnímala už před revolucí - tehdy jsme jezdili po Evropě s velkou mezinárodní muzikálovou show „One night on Broadway“ a já si docela všímala všeho, co jsme na dálnicích potkávali. Opravdu se mi ale začaly líbit až teprve ty zakulacené modely SEAT z počátku devadesátých let,“ vzpomíná Petra Janů na své první kontakty s populárními španělskými automobily. Okouzlení jejich šarmem vyvrcholilo v roce 1993 koupí šedé Ibizy. A aby v tom Petra nebyla sama, pořídil si zároveň i její manžel vínové Toledo.

Petra Janů nedávno přebírala od zástupců značky svůj už osmý vůz SEAT – Toledo poslední generace. Může tedy lépe než kdo jiný srovnávat, jakým vývojem prošlo:  „Asi logicky se člověku nejvíce líbí vždycky ten poslední model. Největší změnu jsem ale cítila mezi první a druhou generací Toleda. Nejnovější verze je vlastně velkoprostorový vůz, který mě vždy znovu a znovu překvapuje tím, že je vevnitř ještě větší, než jak působí zvenku. A nové Toledo mě vždycky dostane také svými „vychytávkami“ - nejrůznějšími odkládacími schránkami nebo ovládáním všeho možného z volantu nebo tempomatem…“

Při výběru nových vozů Petra Janů myslí na pohodlí, takže ve výbavě nesmí chybět například klimatizace. Ale absolutní prioritou je bezpečnost - před lety totiž udělala bolestnou zkušenost při těžké havárii: „Tehdy jsem úplně „odepsala“ krásnou Cordobu. Kdyby to auto nebylo tak bezpečné, dopadlo by to mnohem hůře než jen šeredně rozlámaným kotníkem. Airbagy, ABS – tyto prvky by neměly chybět v žádném autě!“

Prostorné a pohodlné Toledo je pro Petru Janů přibližovadlem i zkušebním sálem – při svých cestách po nejrůznějších akcích se totiž připravuje na vystoupení: „Pouštím si z CD přehrávače hudební základy, tzv. half-playbacky, a důkladně se při nich rozezpívávám. Když pak třeba musím zastavit ve frontě před semafory, musí mít lidi ve vedlejších autech pocit, že jsem nějaký nebezpečný schizofrenní šílenec trpící samomluvou.“

K čemu by ale byl atraktivní design, komfort nebo bezpečnost, když by automobil trpěl poruchami a nebylo by na něj spolehnutí? I v tomto ohledu je ale Petra Janů naprosto spokojená: „Naší firmou a domácností prošlo už dvanáct vozů SEAT a za ty roky jsme před lety řešili jediný problém s vadným alternátorem – vyměnili nám ho v záruce. Jinak naprostá pohoda a klid! Možná to je ale i tím, že jsem poctivá a každých 15 tisíc kilometrů dávám auto zkontrolovat do autorizovaného servisu. Někomu by se to mohlo zdát jako vyhazování peněz, ale nám se to vyplácí!“

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků