Seat zaznamenal v roce 2003 další růst

Prodeje značky SEAT v ČR vzrostly o nadprůměrných 6,3 %.

Extrémní výkyvy charakterizovaly vývoj tuzemského automobilového trhu v roce 2003
- rekordní měsíce střídala období nečekaných propadů. Nakonec se ale v ČR vloni prodalo
o 3,9 % osobních a lehkých užitkových automobilů více než v předchozím roce. I přes tyto turbulence se značce SEAT vloni podařilo dosáhnout nadprůměrných výsledků, 3400 prodaných automobilů 2003 představuje nárůst o výrazných 6,3 %. „Vzhledem ke složitému vývoji trhu jsme s loňskými výsledky spokojeni,“ říká Wolfgang Ratz, vedoucí divize SEAT společnosti Import Volkswagen Group.

Z širokého portfolia značky SEAT se v loňském roce v ČR nejlépe se prodávaly modely Ibiza
a Cordoba, které si připsaly 34 %, resp. 27 % všech prodejů značky. „Výsledky Ibizy
a Cordoby nás velmi těší, neboť jde o modely, které se prosazují v nejdůležitějším segmentu českého trhu, v němž se dnes prodává více než polovina všech nových automobilů,“ doplňuje Wolfgang Ratz. „V polovině roku 2004 se naše nabídka obohatí o atraktivní model Altea, od kterého si slibujeme další růst našich prodejů. Konkurence je mimořádně tvrdá, ale my máme kromě kvalitních produktů také výborně připravenou prodejní a servisní síť. Díky tomu se do budoucnosti díváme bez obav.“

Velmi dobře si v roce 2003 vedla i celá automobilka SEAT. Přesto, že západoevropský automobilový trh poklesl, dokázal zde SEAT prodat 381 160 nových vozů, což je o 1,5 % více než v předchozím roce 2002. Tržní podíl značky SEAT se tak zvýšil na 2,7 % a španělská automobilka se zařadila do nepočetné skupinky evropských automobilových producentů, kteří dokázali zvýšit svůj podíl na trhu.

Výborně SEAT v roce 2003 prosperoval především na dvou hlavních evropských trzích – v Německu se vloni prodalo téměř 59 000 automobilů, což je o 15 % více než v roce 2002, ve Velké Británii pak bezmála 35 000, tedy meziroční nárůst dokonce o 21 %.

V domovském Španělsku SEAT v roce 2003 prodal více než 148 100 automobilů, což představuje nárůst o 3,2 %. Ibiza se ve Španělsku opět stala nejprodávanějším modelem segmentu – na tuto pozici ji vyneslo téměř 66 300 prodaných vozů, tedy o 3,7 % více v porovnání s rokem 2002.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků