Seat zaútočí na vítězství v šampionátu v Macau

Tým SEAT Sport se připravuje na závěrečné klání šampionátu WTCC v Macau a posiluje úspěšný tým. Se SEATem Leon pojede v Asii také Švéd Rickard Rydell, který pro španělskou značku jezdil tři roky a získal pro ni mj. vítězství v šampionátu FIA European Touring Car Championship.

V tuto chvíli je ještě vše otevřené, na titul v klasifikaci jezdců může 17. a 18. listopadu 2007 v Macau dosáhnout šest pilotů a podobně dramatický souboj je i v poháru konstruktérů.

SEAT León TDI dominoval posledním závodům FIA World Touring Car Championship, které se uskutečnily na počátku října v italské Monze. Yvan Muller se tady kvalifikoval v prvním závodě na první místo a také jej vyhrál, následován Jordim Geném, který vyhrál druhý závod.

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 20 závodech

Pořadí značek

1. BMW237 bodů

2. SEAT227 bodů

3. Chevrolet194 body

4. Alfa Romeo111 bod

Pořadí jezdců

1.-2. Andy Priaulx (BMW)81 bod

1.-2. Yvan Muller (SEAT)81 bod

3. Augusto Farfus (BMW)71 bod

4. James Thompson (Alfa)69 bodů

5. Jorg Muller (BMW)66 bodů

6. Nicola Larini (Chevrolet)61 bod

8. Gabriele Tarquini (SEAT)54 bodů

10. Jordi Gené (SEAT)50 bodů

Stručná pravidla šampionátu WTCC

Letošní sezona FIA World Touring Car Championship je třetí v pořadí. Šampionát WTCC je jednou ze tří prestižních mistrovských disciplín FIA, která je významem srovnatelná se závody Formule 1 a Mistrovství světa v rallye.

Sezona WTCC 2007 se skládá z 11 závodních víkendů, 9 z nich bylo v Evropě, jeden v Americe a jeden – poslední – se uskuteční v Asii. Každý z víkendů začíná dvěma pátečními volnými tréninky, pokračuje jedním volným tréninkem a jednou kvalifikační částí v sobotu. Všechny tyto tréninky trvají 30 minut. V den závodu je naplánován 15 minut trvající volný trénink a dva závody. Každý z nich je přibližně na 50 km. Mezi závody je tříhodinová pauza a před startem druhého závodu mají mechanici 15 minut na práci na vozech.

Pořadí na startu prvního závodu je určeno na základě výsledků z kvalifikace. Ve druhém závodě se na startu automobily seřadí podle pořadí v cíli prvního závodu, ale prvních osm je na startovním roštu v opačném pořadí.

Body do šampionátu se udělují v obou závodech. V poháru konstruktérů získávají výrobci body za dva nejlépe umístěné vozy. Vedle továrních týmů jsou vyhlášeny také trofeje pro nezávislé týmy.

Šampionát WTCC je otevřen pro čtyřdveřové cestovní vozy třídy Super 2000. Jejich motory mají výkon 250až 270 k a musí vydržet nejméně 2 závodní víkendy. Automobily s pohonem předních kol mají minimální hmotnost 1110 kg, vozy s pohonem kol nápravy musí vážit alespoň 1140 kg. Aby bylo startovní pole vyrovnané, je zaveden systém dodatečných hmotnostních handicapů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků