Seat zaútočí na vítězství v šampionátu v Macau

Tým SEAT Sport se připravuje na závěrečné klání šampionátu WTCC v Macau a posiluje úspěšný tým. Se SEATem Leon pojede v Asii také Švéd Rickard Rydell, který pro španělskou značku jezdil tři roky a získal pro ni mj. vítězství v šampionátu FIA European Touring Car Championship.

V tuto chvíli je ještě vše otevřené, na titul v klasifikaci jezdců může 17. a 18. listopadu 2007 v Macau dosáhnout šest pilotů a podobně dramatický souboj je i v poháru konstruktérů.

SEAT León TDI dominoval posledním závodům FIA World Touring Car Championship, které se uskutečnily na počátku října v italské Monze. Yvan Muller se tady kvalifikoval v prvním závodě na první místo a také jej vyhrál, následován Jordim Geném, který vyhrál druhý závod.

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 20 závodech

Pořadí značek

1. BMW237 bodů

2. SEAT227 bodů

3. Chevrolet194 body

4. Alfa Romeo111 bod

Pořadí jezdců

1.-2. Andy Priaulx (BMW)81 bod

1.-2. Yvan Muller (SEAT)81 bod

3. Augusto Farfus (BMW)71 bod

4. James Thompson (Alfa)69 bodů

5. Jorg Muller (BMW)66 bodů

6. Nicola Larini (Chevrolet)61 bod

8. Gabriele Tarquini (SEAT)54 bodů

10. Jordi Gené (SEAT)50 bodů

Stručná pravidla šampionátu WTCC

Letošní sezona FIA World Touring Car Championship je třetí v pořadí. Šampionát WTCC je jednou ze tří prestižních mistrovských disciplín FIA, která je významem srovnatelná se závody Formule 1 a Mistrovství světa v rallye.

Sezona WTCC 2007 se skládá z 11 závodních víkendů, 9 z nich bylo v Evropě, jeden v Americe a jeden – poslední – se uskuteční v Asii. Každý z víkendů začíná dvěma pátečními volnými tréninky, pokračuje jedním volným tréninkem a jednou kvalifikační částí v sobotu. Všechny tyto tréninky trvají 30 minut. V den závodu je naplánován 15 minut trvající volný trénink a dva závody. Každý z nich je přibližně na 50 km. Mezi závody je tříhodinová pauza a před startem druhého závodu mají mechanici 15 minut na práci na vozech.

Pořadí na startu prvního závodu je určeno na základě výsledků z kvalifikace. Ve druhém závodě se na startu automobily seřadí podle pořadí v cíli prvního závodu, ale prvních osm je na startovním roštu v opačném pořadí.

Body do šampionátu se udělují v obou závodech. V poháru konstruktérů získávají výrobci body za dva nejlépe umístěné vozy. Vedle továrních týmů jsou vyhlášeny také trofeje pro nezávislé týmy.

Šampionát WTCC je otevřen pro čtyřdveřové cestovní vozy třídy Super 2000. Jejich motory mají výkon 250až 270 k a musí vydržet nejméně 2 závodní víkendy. Automobily s pohonem předních kol mají minimální hmotnost 1110 kg, vozy s pohonem kol nápravy musí vážit alespoň 1140 kg. Aby bylo startovní pole vyrovnané, je zaveden systém dodatečných hmotnostních handicapů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků