Seat zaútočí na vítězství v šampionátu v Macau

Seat zaútočí na vítězství v šampionátu v Macau

Tým SEAT Sport se připravuje na závěrečné klání šampionátu WTCC v Macau a posiluje úspěšný tým. Se SEATem Leon pojede v Asii také Švéd Rickard Rydell, který pro španělskou značku jezdil tři roky a získal pro ni mj. vítězství v šampionátu FIA European Touring Car Championship.

V tuto chvíli je ještě vše otevřené, na titul v klasifikaci jezdců může 17. a 18. listopadu 2007 v Macau dosáhnout šest pilotů a podobně dramatický souboj je i v poháru konstruktérů.

SEAT León TDI dominoval posledním závodům FIA World Touring Car Championship, které se uskutečnily na počátku října v italské Monze. Yvan Muller se tady kvalifikoval v prvním závodě na první místo a také jej vyhrál, následován Jordim Geném, který vyhrál druhý závod.

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 20 závodech

Pořadí značek

1. BMW237 bodů

2. SEAT227 bodů

3. Chevrolet194 body

4. Alfa Romeo111 bod

Pořadí jezdců

1.-2. Andy Priaulx (BMW)81 bod

1.-2. Yvan Muller (SEAT)81 bod

3. Augusto Farfus (BMW)71 bod

4. James Thompson (Alfa)69 bodů

5. Jorg Muller (BMW)66 bodů

6. Nicola Larini (Chevrolet)61 bod

8. Gabriele Tarquini (SEAT)54 bodů

10. Jordi Gené (SEAT)50 bodů

Stručná pravidla šampionátu WTCC

Letošní sezona FIA World Touring Car Championship je třetí v pořadí. Šampionát WTCC je jednou ze tří prestižních mistrovských disciplín FIA, která je významem srovnatelná se závody Formule 1 a Mistrovství světa v rallye.

Sezona WTCC 2007 se skládá z 11 závodních víkendů, 9 z nich bylo v Evropě, jeden v Americe a jeden – poslední – se uskuteční v Asii. Každý z víkendů začíná dvěma pátečními volnými tréninky, pokračuje jedním volným tréninkem a jednou kvalifikační částí v sobotu. Všechny tyto tréninky trvají 30 minut. V den závodu je naplánován 15 minut trvající volný trénink a dva závody. Každý z nich je přibližně na 50 km. Mezi závody je tříhodinová pauza a před startem druhého závodu mají mechanici 15 minut na práci na vozech.

Pořadí na startu prvního závodu je určeno na základě výsledků z kvalifikace. Ve druhém závodě se na startu automobily seřadí podle pořadí v cíli prvního závodu, ale prvních osm je na startovním roštu v opačném pořadí.

Body do šampionátu se udělují v obou závodech. V poháru konstruktérů získávají výrobci body za dva nejlépe umístěné vozy. Vedle továrních týmů jsou vyhlášeny také trofeje pro nezávislé týmy.

Šampionát WTCC je otevřen pro čtyřdveřové cestovní vozy třídy Super 2000. Jejich motory mají výkon 250až 270 k a musí vydržet nejméně 2 závodní víkendy. Automobily s pohonem předních kol mají minimální hmotnost 1110 kg, vozy s pohonem kol nápravy musí vážit alespoň 1140 kg. Aby bylo startovní pole vyrovnané, je zaveden systém dodatečných hmotnostních handicapů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků