Seat vzpomíná na své vlajkové lodě. Jak se měnily pilíře španělské značky?

Španělská značka se ohlédla za svými vlajkovými loděmi. Nyní tento termín patří nejnovějšímu SUV.

Seat pokračuje v oslavách svých 70. narozenin a opět se kouká zpátky do minulosti, aby tentokrát pěkně pohromadě vzpomněl na své vlajkové modely.
A vývoj lze vidět na první pohled. Co v roce 1963 započala limuzína 1500, v tom na cestě vrcholných modelů značky pokračuje v dnešním trendu SUV nejnovější Tarraco.

Při pohledu na cca 60 let starý Seat 1500 jde vidět, že si tehdy limuzína brala za vzor styl tehdejších amerických vozů, avšak s kompaktnějšími rozměry a za výhodnější cenu. Jednalo se o první Seat s kotoučovými brzdami na všech kolech a pod kapotou se později objevil i první naftový motor značky (jakožto Seat 1800). Zprvu ale model začínal s benzinovou patnáctistovkou o síle 72 koní (53 kW), odtud právě označení modelu.

Nový Seat Leon do zásuvky má českou cenu. Nabídku doplnil i tříválcový hybrid

Nový Seat Leon do zásuvky má českou cenu. Nabídku doplnil i tříválcový hybrid

Nástupce Seat 132 přišel v roce 1973 a veřejnost zaujal opět několika prvenstvími pro značku jako třeba klimatizací či elektrickým ovládáním oken a zrcátek. Model byl kratší, lehčí a aerodynamičtější, pokračoval však s klasickou koncepcí s motory 1,6 l a 1,8 l vpředu a pohonem zadních kol. Maximálně uměl dosáhnout až 180 km/h, zatímco komfort v kabině dále povýšil vybranými materiály.

Následuje dlouhá přestávka, kdy Seat po ukončení modelu 132 v roce 1980 opustil střední třídu (segment D). Za nástupce starého modelu tak lze považovat až v roce 2008 Seat Exeo, sedan pod křídly koncernu VW stojící na technice tehdejší generace Audi A4. O rok později přišla i verze ST (SportsTourer), od té doby označující kombi varianty i dalších modelů Seatu.

Seat ukázal nejlepší kousky jeho historie: Ibizu na rallye, auto pro krále i papamobil

Seat ukázal nejlepší kousky jeho historie: Ibizu na rallye, auto pro krále i papamobil

Sedany a kombi mizí, na vrchol plnou silou nastupují velká SUV. V současnosti je tak vlajkovou lodí španělské značky Tarraco. Až sedmimístný model jsme už měli šanci projet a nedávno obdržel také sportovně laděnou výbavu FR, které asi nejvíce pasuje nejvýkonnější motorizace 2.0 TDI o síle 200 koní (147 kW) s pohonem všech kol.

Přednosti všech vlajkových Seatů nakonec shrnuje i video níže...

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 2 příspěvky
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků