Seat vyrábí z 95 % recyklovatelná auta

SEAT je první automobilkou ve Španělsku, která úspěšně absolvovala vstupní hodnocení španělského Ministerstva průmyslu pro společnosti vyrábějící výrobky s vysokou mírou recyklovatelnosti.

Znamená to, že společnost má nyní zelenou na cestě k certifikaci stvrzující, že budoucí modely budou navrženy a vyráběny tak že budou z 95 % recyklovatelné, v souladu s nařízením Evropské komise 2005/64/EC o recyklaci vozidel. Již nyní, více než rok před tím, než nařízení vstoupí v platnost, je SEAT připraven splnit tyto požadavky.

Oficiální ceremonie předání certifikátu se odehrála 13.září 2007 v Technickém centru SEATu v Martorellu, za účasti vicepresidenta pro výzkum a vývoj Franka Bekermeiera, kterému byl certifikát o shodě s nařízením předán Antoniem Muñozem, místoředitelem úřadu pro průmyslovou kvalitu a bezpečnost španělského Ministerstva průmyslu, obchodu a turistiky.

Frank Bekermeier, šéf technického vývoje SEATu, při ceremonii řekl, že ocenění “…zvýrazňuje naše odhodlání respektovat a chránit životní prostředí, používáním nejmodernějších technik, které umožňují navrhovat a vyrábět automobily s minimálním dopadem na životní prostředí.”

Certifikát byl udělen po auditu výrobních zařízení a procesů v SEATu, který provedl Ústav pro průmyslové inovace, z pověření španělského Ministerstva průmyslu, obchodu a turistiky. Ve své závěrečné zprávě ústav konstatoval, že SEAT má strategii recyklace, která garantuje rozebrání a opětovné využití komponent a recyklaci materiálů, stejně tak jako efektivní systém řízení této oblasti.

Tento certifikát je jasným signálem odhodlání SEATu v provádění dalších kroků, znamenajících zmenšení negativních vlivů na životní prostředí. Doplňují tak další již zavedená opatření snižující emise CO2, produkované automobily značky SEAT.

Jedním z příkladů těchto opatření je SEAT Ibiza ECOMOTIVE, představený na autosalonu ve Frankfurtu. Jeho motor 1.4 TDI s výkonem 59 kW/80 k spotřebuje jen 3,8 l nafty na
100 km, resp. vyprodukuje méně než 100 g na 1 km jízdy. Není náhodou, že značka SEAT se chlubí nejnižším průměrným množstvím CO2 (v roce 2006 to bylo 149 g/km) v rámci celé skupiny Volkswagen Group.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků