Seat vyrábí z 95 % recyklovatelná auta

SEAT je první automobilkou ve Španělsku, která úspěšně absolvovala vstupní hodnocení španělského Ministerstva průmyslu pro společnosti vyrábějící výrobky s vysokou mírou recyklovatelnosti.

Znamená to, že společnost má nyní zelenou na cestě k certifikaci stvrzující, že budoucí modely budou navrženy a vyráběny tak že budou z 95 % recyklovatelné, v souladu s nařízením Evropské komise 2005/64/EC o recyklaci vozidel. Již nyní, více než rok před tím, než nařízení vstoupí v platnost, je SEAT připraven splnit tyto požadavky.

Oficiální ceremonie předání certifikátu se odehrála 13.září 2007 v Technickém centru SEATu v Martorellu, za účasti vicepresidenta pro výzkum a vývoj Franka Bekermeiera, kterému byl certifikát o shodě s nařízením předán Antoniem Muñozem, místoředitelem úřadu pro průmyslovou kvalitu a bezpečnost španělského Ministerstva průmyslu, obchodu a turistiky.

Frank Bekermeier, šéf technického vývoje SEATu, při ceremonii řekl, že ocenění “…zvýrazňuje naše odhodlání respektovat a chránit životní prostředí, používáním nejmodernějších technik, které umožňují navrhovat a vyrábět automobily s minimálním dopadem na životní prostředí.”

Certifikát byl udělen po auditu výrobních zařízení a procesů v SEATu, který provedl Ústav pro průmyslové inovace, z pověření španělského Ministerstva průmyslu, obchodu a turistiky. Ve své závěrečné zprávě ústav konstatoval, že SEAT má strategii recyklace, která garantuje rozebrání a opětovné využití komponent a recyklaci materiálů, stejně tak jako efektivní systém řízení této oblasti.

Tento certifikát je jasným signálem odhodlání SEATu v provádění dalších kroků, znamenajících zmenšení negativních vlivů na životní prostředí. Doplňují tak další již zavedená opatření snižující emise CO2, produkované automobily značky SEAT.

Jedním z příkladů těchto opatření je SEAT Ibiza ECOMOTIVE, představený na autosalonu ve Frankfurtu. Jeho motor 1.4 TDI s výkonem 59 kW/80 k spotřebuje jen 3,8 l nafty na
100 km, resp. vyprodukuje méně než 100 g na 1 km jízdy. Není náhodou, že značka SEAT se chlubí nejnižším průměrným množstvím CO2 (v roce 2006 to bylo 149 g/km) v rámci celé skupiny Volkswagen Group.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků