Seat vyrábí z 95 % recyklovatelná auta

SEAT je první automobilkou ve Španělsku, která úspěšně absolvovala vstupní hodnocení španělského Ministerstva průmyslu pro společnosti vyrábějící výrobky s vysokou mírou recyklovatelnosti.

Znamená to, že společnost má nyní zelenou na cestě k certifikaci stvrzující, že budoucí modely budou navrženy a vyráběny tak že budou z 95 % recyklovatelné, v souladu s nařízením Evropské komise 2005/64/EC o recyklaci vozidel. Již nyní, více než rok před tím, než nařízení vstoupí v platnost, je SEAT připraven splnit tyto požadavky.

Oficiální ceremonie předání certifikátu se odehrála 13.září 2007 v Technickém centru SEATu v Martorellu, za účasti vicepresidenta pro výzkum a vývoj Franka Bekermeiera, kterému byl certifikát o shodě s nařízením předán Antoniem Muñozem, místoředitelem úřadu pro průmyslovou kvalitu a bezpečnost španělského Ministerstva průmyslu, obchodu a turistiky.

Frank Bekermeier, šéf technického vývoje SEATu, při ceremonii řekl, že ocenění “…zvýrazňuje naše odhodlání respektovat a chránit životní prostředí, používáním nejmodernějších technik, které umožňují navrhovat a vyrábět automobily s minimálním dopadem na životní prostředí.”

Certifikát byl udělen po auditu výrobních zařízení a procesů v SEATu, který provedl Ústav pro průmyslové inovace, z pověření španělského Ministerstva průmyslu, obchodu a turistiky. Ve své závěrečné zprávě ústav konstatoval, že SEAT má strategii recyklace, která garantuje rozebrání a opětovné využití komponent a recyklaci materiálů, stejně tak jako efektivní systém řízení této oblasti.

Tento certifikát je jasným signálem odhodlání SEATu v provádění dalších kroků, znamenajících zmenšení negativních vlivů na životní prostředí. Doplňují tak další již zavedená opatření snižující emise CO2, produkované automobily značky SEAT.

Jedním z příkladů těchto opatření je SEAT Ibiza ECOMOTIVE, představený na autosalonu ve Frankfurtu. Jeho motor 1.4 TDI s výkonem 59 kW/80 k spotřebuje jen 3,8 l nafty na
100 km, resp. vyprodukuje méně než 100 g na 1 km jízdy. Není náhodou, že značka SEAT se chlubí nejnižším průměrným množstvím CO2 (v roce 2006 to bylo 149 g/km) v rámci celé skupiny Volkswagen Group.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků