Seat vás chce sledovat při jízdě. Pozná i telefonování a kouření za volantem

Sledování bdělosti řidiče je v automobilovém průmyslu běžnou praxí. Seat to chce celé posunout o kousek dál.

Španělská automobilka Seat vyvíjí umělou inteligenci, která by pomohla v boji s únavou za volantem. V plném nasazení je na tom tým Seat Xplora společně s technologickou společností Eyesight Technologies. Až bude technologie hotová, bude umět snímat obličej řidiče, pohyb jeho hlavy, zornic i víček. Pokud třeba řidič kouká do telefonu nebo usíná, technologie jej akusticky upozorní.

Mikrospánek je pořád tichý zabiják. Jak mu předcházet a co dělat, když přichází?

Mikrospánek je pořád tichý zabiják. Jak mu předcházet a co dělat, když přichází?

Takové technologie už samozřejmě máme. Detekce bdělosti řidiče funguje v autech již několik let. Jenže Seat chce celou věc posunout dál. Nová technologie má například poznat, zdali řidič vidí chodce, který se blíží k silnici. Pokud vyhodnotí, že ho nepostřehl, dokáže na to upozornit.

Další zajímavou funkcí je i něco, co znáte z chytrých telefonů. Kamery v autě dokážou rozpoznat váš obličej a pamatovat si tak, jak máte nastavené sedadlo, zrcátka nebo teplotu klimatizace. Tohle umí třeba i nové Subaru Forester. Pokud tak půjčíte auto třeba kamarádovi, po usednutí zpátky za volant vás auto pozná a vše vrátí do původní polohy, bez nutnosti hledat váš jízdní profil.

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Nahoře v galerii si můžete prohlédnout, jak vás auto uvidí. Některým se to samozřejmě nebude líbit, protože auto vás bude v podstatě neustále sledovat. Na prvním snímku můžete dokonce vidět, že systém rozezná, jestli kouříte nebo třeba telefonujete.

Další část vývojového centra Seatu pak spolupracuje s firmou Gauzy, se kterou vytvářejí adaptivní čelní okno, které se dokáže samo ztmavit v případě, že na řidiče svítí přímé slunce a mohlo by tak ohrozit jeho výhled z vozu. V opačném případě, kdy je prostředí velmi tmavé, se má okno více prosvítit. Zatím není jisté, kdy se tyto technologie v sériových vozech objeví.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků