Seat vás chce sledovat při jízdě. Pozná i telefonování a kouření za volantem

Sledování bdělosti řidiče je v automobilovém průmyslu běžnou praxí. Seat to chce celé posunout o kousek dál.

Španělská automobilka Seat vyvíjí umělou inteligenci, která by pomohla v boji s únavou za volantem. V plném nasazení je na tom tým Seat Xplora společně s technologickou společností Eyesight Technologies. Až bude technologie hotová, bude umět snímat obličej řidiče, pohyb jeho hlavy, zornic i víček. Pokud třeba řidič kouká do telefonu nebo usíná, technologie jej akusticky upozorní.

Mikrospánek je pořád tichý zabiják. Jak mu předcházet a co dělat, když přichází?

Mikrospánek je pořád tichý zabiják. Jak mu předcházet a co dělat, když přichází?

Takové technologie už samozřejmě máme. Detekce bdělosti řidiče funguje v autech již několik let. Jenže Seat chce celou věc posunout dál. Nová technologie má například poznat, zdali řidič vidí chodce, který se blíží k silnici. Pokud vyhodnotí, že ho nepostřehl, dokáže na to upozornit.

Další zajímavou funkcí je i něco, co znáte z chytrých telefonů. Kamery v autě dokážou rozpoznat váš obličej a pamatovat si tak, jak máte nastavené sedadlo, zrcátka nebo teplotu klimatizace. Tohle umí třeba i nové Subaru Forester. Pokud tak půjčíte auto třeba kamarádovi, po usednutí zpátky za volant vás auto pozná a vše vrátí do původní polohy, bez nutnosti hledat váš jízdní profil.

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Nahoře v galerii si můžete prohlédnout, jak vás auto uvidí. Některým se to samozřejmě nebude líbit, protože auto vás bude v podstatě neustále sledovat. Na prvním snímku můžete dokonce vidět, že systém rozezná, jestli kouříte nebo třeba telefonujete.

Další část vývojového centra Seatu pak spolupracuje s firmou Gauzy, se kterou vytvářejí adaptivní čelní okno, které se dokáže samo ztmavit v případě, že na řidiče svítí přímé slunce a mohlo by tak ohrozit jeho výhled z vozu. V opačném případě, kdy je prostředí velmi tmavé, se má okno více prosvítit. Zatím není jisté, kdy se tyto technologie v sériových vozech objeví.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 45 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků