Seat vás chce sledovat při jízdě. Pozná i telefonování a kouření za volantem

Sledování bdělosti řidiče je v automobilovém průmyslu běžnou praxí. Seat to chce celé posunout o kousek dál.

Španělská automobilka Seat vyvíjí umělou inteligenci, která by pomohla v boji s únavou za volantem. V plném nasazení je na tom tým Seat Xplora společně s technologickou společností Eyesight Technologies. Až bude technologie hotová, bude umět snímat obličej řidiče, pohyb jeho hlavy, zornic i víček. Pokud třeba řidič kouká do telefonu nebo usíná, technologie jej akusticky upozorní.

Mikrospánek je pořád tichý zabiják. Jak mu předcházet a co dělat, když přichází?

Mikrospánek je pořád tichý zabiják. Jak mu předcházet a co dělat, když přichází?

Takové technologie už samozřejmě máme. Detekce bdělosti řidiče funguje v autech již několik let. Jenže Seat chce celou věc posunout dál. Nová technologie má například poznat, zdali řidič vidí chodce, který se blíží k silnici. Pokud vyhodnotí, že ho nepostřehl, dokáže na to upozornit.

Další zajímavou funkcí je i něco, co znáte z chytrých telefonů. Kamery v autě dokážou rozpoznat váš obličej a pamatovat si tak, jak máte nastavené sedadlo, zrcátka nebo teplotu klimatizace. Tohle umí třeba i nové Subaru Forester. Pokud tak půjčíte auto třeba kamarádovi, po usednutí zpátky za volant vás auto pozná a vše vrátí do původní polohy, bez nutnosti hledat váš jízdní profil.

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Nahoře v galerii si můžete prohlédnout, jak vás auto uvidí. Některým se to samozřejmě nebude líbit, protože auto vás bude v podstatě neustále sledovat. Na prvním snímku můžete dokonce vidět, že systém rozezná, jestli kouříte nebo třeba telefonujete.

Další část vývojového centra Seatu pak spolupracuje s firmou Gauzy, se kterou vytvářejí adaptivní čelní okno, které se dokáže samo ztmavit v případě, že na řidiče svítí přímé slunce a mohlo by tak ohrozit jeho výhled z vozu. V opačném případě, kdy je prostředí velmi tmavé, se má okno více prosvítit. Zatím není jisté, kdy se tyto technologie v sériových vozech objeví.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

včera | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků