Seat v ČR: Leon Cupra, Xperience a víceprvek nejen pro 1.8 TSI

České zastoupení automobilky Seat dnes oficiálně přivítalo na českém trhu nový přírůstek do rodiny Leon. Provedení ST jsme si ale už představili v rámci prvních jízdních dojmů, stejně tak už byly zveřejněny české ceny, takže se naše pozornost obrátila na něco trochu jiného. Máme tu začátek nového roku. S čím se Seat pochlubí během následujících dvanácti měsíců v České republice?

Seat Leon ST bude levnější než Škoda Octavia Combi. Začíná na 329 900 Kč

Seat Leon ST bude levnější než Škoda Octavia Combi. Začíná na 329 900 Kč

Aktuálně je největší novinkou zmíněné kombi ST a také od něj se převážně budou odvíjet novinky další. V březnu definitivně přijde Leon ST 4x4 kombinovaný s dieselovou jedna-šestkou. Zájemci o opravdové „Auto Emoción“ nechť se těší na duben, kdy k nám dorazí pětidveřový Leon Cupra 280.

Seat Leon Cupra nabídne až 280 koní. Stovku zvládne za 5,7 s

Seat Leon Cupra nabídne až 280 koní. Stovku zvládne za 5,7 s

Ano, tušíte správně, pro český trh se zatím nepočítá se slabší Cuprou, která disponuje výkonem 265 koní. Na přímý dotaz nám bylo potvrzeno, že čeští zákazníci dostanou hned to nej (vyšší výkon, samosvorný diferenciál...). Až čas ukáže, zda má vůbec význam nabízet i slabší variantu.

Spolu s pětidveřovým Leonem Cupra přijde v dubnu na trh také Leon 1.4 TGI umožňující pohon na CNG. V červnu se počítá s rozšířením nabídky pro Leon ST o verzi 2.0 TDI 4x4, v červenci by se měl objevit ostrý kombík ST Cupra. V závěru rok (pravděpodobně listopad) se zákazníci mohou těšit na Leon ST 1.4 TGI a Leon Xperience, což je něco jako Octavia Scout. Výrobce slibuje větší světlou výšku, oplastovanou karoserii a pohon všech kol.

Škoda Octavia Scout dorazí příští rok spolu s verzí kupé

Škoda Octavia Scout dorazí příští rok spolu s verzí kupé

Letošní rok by pak mohl přinést ještě jednu dosti zajímavou novinku, o které se zatím uvažuje a která není stoprocentně potvrzená. Postupem času by se v nabídce mohla objevit možnost objednat adaptivní tlumiče DCC v kombinaci s víceprvkovou zadní nápravou. Týkat by se tato novinka měla pouze výbavy FR a tím pádem by kromě vrcholného 1.8 TSI bylo možné získat lepší nápravu také pro benzinovou jedna-čtyřku a naftový dvoulitr.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků