Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

Svou mezinárodní výstavní premiéru si na domácím autosalonu v Barceloně odbyl Seat Ateca ve stylové variantě FR.

Seat se v rámci koncernu Volkswagen chce orientovat jako sportovně a dynamicky střižená značka. Navíc zástupci automobilky rádi hovoří o tom, že věkový průměr jejich zákazníků je deset let pod průměrem konkurentů. Nikoho tak nepřekvapí, že i nová Ateca přijíždí ve variantě FR.

Zkratka Formula Racing však již tradičně neznamená nadopovaný motor. Ale pozor, podvozek byl přitvrzen. Mohl by tak nabízet sportovnější svezení, pokud se to u rodinného SUV dá vůbec takto říct. Minimálně však můžeme očekávat menší náklony karoserie a jistější vedení vozu.

Především jde však o design. "Vytuněná" Ateca se zvnějšku odlišuje černými podélnými střešními nosiči a okenními lištami, stejně jako zatmavenou maskou chladiče, která má i jiný design. Změnily se i nárazníky, které vozu při blízkém setkání dávají šmrnc navrch. Nový je spojler na zádi.

Seatu unikl vzhled crossoveru Arona. Umístil jej do palubního systému

Seatu unikl vzhled crossoveru Arona. Umístil jej do palubního systému

Ochranné plasty kolem podběhů a na náraznících zmizely, vůz v základu vyjíždí na osmnáctipalcových kolech, vystaven byl však na příplatkových devatenáctkách. Uvnitř si všímáme okrasných hliníkových prahů a sportovního volantu. Vše, včetně voliče převodovky či sedaček, je obšito rudou nití.

Zajímavé bude sledovat, jaký bude podíl prodeje verzí FR vůči Xcellence, která svými doplňky pro změnu hraje na off-roadovou notu. Vyhledávají zákazníci raději sportovní či off-roadové vzezření populárních SUV?

Prohlédněte si kompletní fotogalerii z autosalonu + produktové fotky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků