Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

Svou mezinárodní výstavní premiéru si na domácím autosalonu v Barceloně odbyl Seat Ateca ve stylové variantě FR.

Seat se v rámci koncernu Volkswagen chce orientovat jako sportovně a dynamicky střižená značka. Navíc zástupci automobilky rádi hovoří o tom, že věkový průměr jejich zákazníků je deset let pod průměrem konkurentů. Nikoho tak nepřekvapí, že i nová Ateca přijíždí ve variantě FR.

Zkratka Formula Racing však již tradičně neznamená nadopovaný motor. Ale pozor, podvozek byl přitvrzen. Mohl by tak nabízet sportovnější svezení, pokud se to u rodinného SUV dá vůbec takto říct. Minimálně však můžeme očekávat menší náklony karoserie a jistější vedení vozu.

Především jde však o design. "Vytuněná" Ateca se zvnějšku odlišuje černými podélnými střešními nosiči a okenními lištami, stejně jako zatmavenou maskou chladiče, která má i jiný design. Změnily se i nárazníky, které vozu při blízkém setkání dávají šmrnc navrch. Nový je spojler na zádi.

Design | SUV | Seat

Seatu unikl vzhled crossoveru Arona. Umístil jej do palubního systému

Ochranné plasty kolem podběhů a na náraznících zmizely, vůz v základu vyjíždí na osmnáctipalcových kolech, vystaven byl však na příplatkových devatenáctkách. Uvnitř si všímáme okrasných hliníkových prahů a sportovního volantu. Vše, včetně voliče převodovky či sedaček, je obšito rudou nití.

Zajímavé bude sledovat, jaký bude podíl prodeje verzí FR vůči Xcellence, která svými doplňky pro změnu hraje na off-roadovou notu. Vyhledávají zákazníci raději sportovní či off-roadové vzezření populárních SUV?

Prohlédněte si kompletní fotogalerii z autosalonu + produktové fotky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků