Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

Svou mezinárodní výstavní premiéru si na domácím autosalonu v Barceloně odbyl Seat Ateca ve stylové variantě FR.

Seat se v rámci koncernu Volkswagen chce orientovat jako sportovně a dynamicky střižená značka. Navíc zástupci automobilky rádi hovoří o tom, že věkový průměr jejich zákazníků je deset let pod průměrem konkurentů. Nikoho tak nepřekvapí, že i nová Ateca přijíždí ve variantě FR.

Zkratka Formula Racing však již tradičně neznamená nadopovaný motor. Ale pozor, podvozek byl přitvrzen. Mohl by tak nabízet sportovnější svezení, pokud se to u rodinného SUV dá vůbec takto říct. Minimálně však můžeme očekávat menší náklony karoserie a jistější vedení vozu.

Především jde však o design. "Vytuněná" Ateca se zvnějšku odlišuje černými podélnými střešními nosiči a okenními lištami, stejně jako zatmavenou maskou chladiče, která má i jiný design. Změnily se i nárazníky, které vozu při blízkém setkání dávají šmrnc navrch. Nový je spojler na zádi.

Seatu unikl vzhled crossoveru Arona. Umístil jej do palubního systému

Seatu unikl vzhled crossoveru Arona. Umístil jej do palubního systému

Ochranné plasty kolem podběhů a na náraznících zmizely, vůz v základu vyjíždí na osmnáctipalcových kolech, vystaven byl však na příplatkových devatenáctkách. Uvnitř si všímáme okrasných hliníkových prahů a sportovního volantu. Vše, včetně voliče převodovky či sedaček, je obšito rudou nití.

Zajímavé bude sledovat, jaký bude podíl prodeje verzí FR vůči Xcellence, která svými doplňky pro změnu hraje na off-roadovou notu. Vyhledávají zákazníci raději sportovní či off-roadové vzezření populárních SUV?

Prohlédněte si kompletní fotogalerii z autosalonu + produktové fotky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků