Prozatím pouze ve Španělsku byla uvedena na trh nová základní motorizace pro Seat Toledo, která, jak se dá očekávat, bude v dohledné době nasazena i u dalších kompaktních modelů značky. Jedná se o benzinový čtyřválec 1,4 16V, který je nově naladěn na výkon 62 kW (85 koní). Výkon motoru se nám příliš nezdá, všechny nové jedna-čtyřky ve vozech koncernu Volkswagen jsou naladěny na výkon 59 kW a pochybujeme, že by Seat vyvinul vlastní specifikaci. Tisková zpráva automobilky ovšem hovoří takto.
V katalogu modelu tak na startovní linii vystřídá notoricky známý agregát 1,6 MPI s výkonem 75 kW (102 koní), který pochopitelně dále zůstává v nabídce. Jedna-čtyřka se zvýšeným výkonem nebudí v přehledu technických parametrů hrůzu, zrychlení na stovku za 15 sekund a maximální rychlost 171 km/h jsou na základní motorizaci celkem rozumné hodnoty. Tápete po důvodech, proč si do Toleda pořídit tento motor? Zkusíme jeden argument - cena. Toledo 1,4 16V stojí na Španělském trhu o celých 3 700 euro méně než verze 1,6, což je velmi významný rozdíl. Nevidíme důvod, proč by se tato verze neměla objevit také v Česku, zde ale, vzhledem k rozdílné daňové záteži apod., nebude rozdíl v ceně odpovídat ekvivalentu 3 700 eur (cca 104 000 Kč). Přesto lze očekávat cenu cca o 60 000 Kč nižší než v případě jedna-šestky a i to by stálo za zamyšlení.
Tip:Přečtěte si náš test Seatu Toledo s motorem 2,0 FSI