Seat Toledo: „španělský Rapid“ takřka představen

Značka Seat zveřejnila celou sadu nových snímků sériového provedení svého kompaktního sedanu Toledo úzce spřízněného se Škodou Rapid. Až na ceny a technické specifikace tak o tomto modelu (potažmo i o Rapidu) víme prakticky vše podstatné.
Seznam kapitol
  1. Seat Toledo IV
  2. Fotogalerie

Čtvrtá generace typu Toledo má svým pojetím paradoxně blíže nikoli k třetí, ani druhé, nýbrž původní generaci první. Toledo I nahradilo model Malaga a vyrábělo se v letech 1991 až 1998 jako první Seat cele zkonstruovaný po převzetí společnosti koncernem VW Group. Tehdy šlo o pětidveřový cestovní vůz nižší střední třídy s praktickým zavazadlovým prostorem přístupným výklopnou zádí, jenž se i díky němu dočkal velmi dobrého přijetí od zákazníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tři dosavadní generace typu Altea  

Druhá generace Toleda přišla v roce 1998, ale disponovala již tříprostorovou karoserií klasického sedanu z pera Giorgetta Giugiara. „Kufr“ měl stále slušných 500 l, ale přístupný byl o poznání hůře skrze malé plechové víko, což prakticky znemožňovalo přepravu rozměrnějších nebo členitějších předmětů. Záměrem vedení VW Group bylo podle všeho usnadnit nástup tehdy nové Škody Octavia I, která po Toledu I převzala právě devizu v podobě ohromného a variabilního zavazadlového prostoru.

Test ojetin Seat Altea vs Toledo: střídání generací

Test ojetin Seat Altea vs Toledo: střídání generací

To se promítlo do horších prodejních výsledků, přičemž skutečně špatné to teprve mělo být. V roce 2004 přišlo Toledo III, ovšem pojaté ve stylu populární kategorie MPV. Od typu Altea jej na první pohled rozpoznalo pouze velmi cvičené oko, a to snad jen podle „záseku“ v zadním čele karoserie, díky čemuž vůz vypadal jako kříženec Altey a Renaultu Vel Satis. Prodeje byly tragické a do chvíle tichého zastavení produkce (jehož si zřejmě všimnul jen málokdo) vzniklo pouhých několik tisícovek vozů. Nepřímo jej nahradil Seat Exeo coby starší konstrukce Audi A4 (B7).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Toledo čtvrté generace se od Škody Rapid liší pouze minimálně

A nyní je zde Seat Toledo počtvrté. Tak jako jeho původní generace jde o kompaktní sedan nižší střední třídy se zavazadlovým prostorem s objemem těsně přes 510 l a pohodlnou obslužností skrze výklopnou zadní stěnu. Toledo IV stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 602 mm a dlouhé je 4 480 mm, což je o 82, resp. 40 mm více než u Toleda II. Přední kola spočívají na modifikovaných vzpěrách McPherson, ta zadní pak na konvenčních vlečených ramenech.

Seat Toledo Concept: oficiální fotky španělské Škody Rapid

Seat Toledo Concept: oficiální fotky španělské Škody Rapid

Ve srovnání se Škodou Rapid jde o prakticky identické vozy, jež se zvenčí budou lišit snad jen barevnými schématy, tvarováním předního a zadního čela karoserie a nabídkou litých ráfků. Podobně jednoduché to bude také v interiéru, ale ani to není žádnou novinkou. Také pohonné jednotky pochází ze seznamu konvenčních motorů koncernu VW Group s přímým vstřikováním a přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toledo alias Rapid

Zastánci benzínu mohou vybírat mezi čtyřválci 1,2 TFSI a 1,4 TFSI s výkonovým rozpětím od 75 do 122 koní (55 až 90 kW), zatímco milovníci charakteristických vlastností „dieselů“ budou mít k dispozici motor 1,6 TDI CR s výkonem 105 koní (77 kW), přičemž příští rok se objeví také levnější verze o výkonu sníženém na 90 koní (66 kW). Vybrané verze budou moci být doplněny sedmistupňovými „automaty“ DSG.

Bravo! Škoda „konečně“ představila celý Rapid

Bravo! Škoda „konečně“ představila celý Rapid

Toledo má být pro Seat „světovým“ autem a Seat od něj očekává nejvíce v Německu, Mexiku a Turecku, proto se bude rozsah standardní výbavy trh od trhu lišit. Přesto již víme, že v Evropě bude základem výbavový stupeň Reference obsahující alespoň šestici airbagů, ESP, centrální zamykání a elektrické ovládání předních oken.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další pokus nabídnout "hodně muziky za málo peněz"? Uvidíme, jak to bude s cenami vypadat ve skutečnosti...  

Provedení Toledo Style přidává také rádio s CD, klimatizaci, palubní počítač, mlhovky, litá kola, elektrické ovládání zrcátek i zadních oken nebo kůží obšitý multifunkční volant. Prodeje nového Seatu Toledo čtvrté generace mají být zahájeny letos na podzim ve Španělsku a Portugalsku a další evropské trhy přijdou na pořad dne během prvního pololetí roku 2013.Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Toledo IV
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků