Seat Toledo: „španělský Rapid“ takřka představen

Značka Seat zveřejnila celou sadu nových snímků sériového provedení svého kompaktního sedanu Toledo úzce spřízněného se Škodou Rapid. Až na ceny a technické specifikace tak o tomto modelu (potažmo i o Rapidu) víme prakticky vše podstatné.
Seznam kapitol
  1. Seat Toledo IV
  2. Fotogalerie

Čtvrtá generace typu Toledo má svým pojetím paradoxně blíže nikoli k třetí, ani druhé, nýbrž původní generaci první. Toledo I nahradilo model Malaga a vyrábělo se v letech 1991 až 1998 jako první Seat cele zkonstruovaný po převzetí společnosti koncernem VW Group. Tehdy šlo o pětidveřový cestovní vůz nižší střední třídy s praktickým zavazadlovým prostorem přístupným výklopnou zádí, jenž se i díky němu dočkal velmi dobrého přijetí od zákazníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tři dosavadní generace typu Altea  

Druhá generace Toleda přišla v roce 1998, ale disponovala již tříprostorovou karoserií klasického sedanu z pera Giorgetta Giugiara. „Kufr“ měl stále slušných 500 l, ale přístupný byl o poznání hůře skrze malé plechové víko, což prakticky znemožňovalo přepravu rozměrnějších nebo členitějších předmětů. Záměrem vedení VW Group bylo podle všeho usnadnit nástup tehdy nové Škody Octavia I, která po Toledu I převzala právě devizu v podobě ohromného a variabilního zavazadlového prostoru.

Test ojetin Seat Altea vs Toledo: střídání generací

Test ojetin Seat Altea vs Toledo: střídání generací

To se promítlo do horších prodejních výsledků, přičemž skutečně špatné to teprve mělo být. V roce 2004 přišlo Toledo III, ovšem pojaté ve stylu populární kategorie MPV. Od typu Altea jej na první pohled rozpoznalo pouze velmi cvičené oko, a to snad jen podle „záseku“ v zadním čele karoserie, díky čemuž vůz vypadal jako kříženec Altey a Renaultu Vel Satis. Prodeje byly tragické a do chvíle tichého zastavení produkce (jehož si zřejmě všimnul jen málokdo) vzniklo pouhých několik tisícovek vozů. Nepřímo jej nahradil Seat Exeo coby starší konstrukce Audi A4 (B7).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Toledo čtvrté generace se od Škody Rapid liší pouze minimálně

A nyní je zde Seat Toledo počtvrté. Tak jako jeho původní generace jde o kompaktní sedan nižší střední třídy se zavazadlovým prostorem s objemem těsně přes 510 l a pohodlnou obslužností skrze výklopnou zadní stěnu. Toledo IV stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 602 mm a dlouhé je 4 480 mm, což je o 82, resp. 40 mm více než u Toleda II. Přední kola spočívají na modifikovaných vzpěrách McPherson, ta zadní pak na konvenčních vlečených ramenech.

Seat Toledo Concept: oficiální fotky španělské Škody Rapid

Seat Toledo Concept: oficiální fotky španělské Škody Rapid

Ve srovnání se Škodou Rapid jde o prakticky identické vozy, jež se zvenčí budou lišit snad jen barevnými schématy, tvarováním předního a zadního čela karoserie a nabídkou litých ráfků. Podobně jednoduché to bude také v interiéru, ale ani to není žádnou novinkou. Také pohonné jednotky pochází ze seznamu konvenčních motorů koncernu VW Group s přímým vstřikováním a přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toledo alias Rapid

Zastánci benzínu mohou vybírat mezi čtyřválci 1,2 TFSI a 1,4 TFSI s výkonovým rozpětím od 75 do 122 koní (55 až 90 kW), zatímco milovníci charakteristických vlastností „dieselů“ budou mít k dispozici motor 1,6 TDI CR s výkonem 105 koní (77 kW), přičemž příští rok se objeví také levnější verze o výkonu sníženém na 90 koní (66 kW). Vybrané verze budou moci být doplněny sedmistupňovými „automaty“ DSG.

Bravo! Škoda „konečně“ představila celý Rapid

Bravo! Škoda „konečně“ představila celý Rapid

Toledo má být pro Seat „světovým“ autem a Seat od něj očekává nejvíce v Německu, Mexiku a Turecku, proto se bude rozsah standardní výbavy trh od trhu lišit. Přesto již víme, že v Evropě bude základem výbavový stupeň Reference obsahující alespoň šestici airbagů, ESP, centrální zamykání a elektrické ovládání předních oken.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další pokus nabídnout "hodně muziky za málo peněz"? Uvidíme, jak to bude s cenami vypadat ve skutečnosti...  

Provedení Toledo Style přidává také rádio s CD, klimatizaci, palubní počítač, mlhovky, litá kola, elektrické ovládání zrcátek i zadních oken nebo kůží obšitý multifunkční volant. Prodeje nového Seatu Toledo čtvrté generace mají být zahájeny letos na podzim ve Španělsku a Portugalsku a další evropské trhy přijdou na pořad dne během prvního pololetí roku 2013.Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Toledo IV
  2. Fotogalerie

bazar

Seat Exeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 175 824 km
Cena: 128 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 154 614 km
Cena: 90 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 87 123 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 37 177 km
Cena: 370 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 27 851 km
Cena: 256 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 191 248 km
Cena: 75 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků