Seat Toledo: MPV místo sedanu (obrázky, výbavy)

Nové Toledo mnohé překvapilo. Už to není sedan, ale mix mezi kombi a MPV kategorie Touran či Zafira. Na jednom rozvoru postavil Seat po Altee už druhý vůz, který se v podstatě liší jen zavazadlovým prostorem. (nové obrázky, motory, přehled výbav)
Seat Toledo: MPV místo sedanu (obrázky, výbavy)
Seznam kapitol
  1. Krátce o Toledu, fotogalerie
  2. Přehled motorů a výbav
  3. Kompletní znění tiskové zprávy

Toledo už není sedan

Poprvé příznivcům značky vyrazil dech koncept Toleda představený na jaře. Místo sedanu před nimi stálo auto velikosti MPV na koncernové platformě s rozvorem 2 578 mm. Kritika, která se zaměřila na rozporuplnou záď a přílišnou podobnost menší Altee, doufala, že sériová podoba bude umírněnější a že nová záď se ve finále neobjeví. Objevila. Konečná podoba zůstala téměř stejná, změnily se pouze detaily. Přesto si novinka našla spoustu příznivců, kteří oceňovali originalitu designu. Záď se sice podobá Renaultu Vel Satis, takže nápad není zcela původní, nicméně v rámci koncernu nic podobného neuvidíte. Seat chce přesvědčit zákazníky, že se orientuje jiným směrem než Audi, Škoda či samotný Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toledo Prototipo vyrazilo všem dech

Zkrátka máme zde nové Toledo, které se začne prodávat už v říjnu, a to za ceny zhruba o padesát tisíc vyšší než za jaké je nabízena Altea. Oproti Altee se přitom Toledo liší jen větší a odlišně tvarovanou zádí, a tedy i větším zavazadlovým prostorem - ten narostl z 409 na 501 l. Rozměry jsou až na délku de facto shodné s Alteou:

  • délka 4 491 vs. 4 280 mm
  • šířka: 1 768 mm
  • výška 1 528 vs. 1 568 mm
  • rozvor: 2 578 mm

Dvojka Altea/Toledo

To, že rozdílů mezi Toledem a Alteou je tak málo, mne jen utvrzuje v tom, že Seat nechystá nástupce Leona. Proč? Podívejme se nejprve krátce do historie. Seat ještě před pár lety nabízel několik různých modelů, které konkurovaly portofoliu Škody a Volskwagenu. Malá Arosa, hatchback Ibiza, sedan a kombi Cordoba, hatchback Leon, sedan Toledo, MPV Alhambra a užitková Inca. Produkce Incy byla ukončena, s nástupcem Alhambry a Arosy se také nepočítá, nová Cordoba se vyrábí už jen jako sedan. Všechny jmenované a ukončené vozy totiž mají svou konkurenci v rámci koncernu: Lupo, Fabia kombi, Caddy, Sharan. Seatu tak zůstaly de facto jen dva hatchbacky a dva sedany.

Leon a Toledo ovšem konkurují Golfu, Octavii a Boře, takže nadešel i jejich čas. Seat nejprve uvedl na trh malé MSV (Multi Sport Vehicle, viz nedávný test), chvíli na to pak nové Toledo, rovněž s karoserií MPV, jen se zvětšeným zavazadlovým prostorem. Přímo se tedy nabízí analogie Leon/staré Toledo: ty se totiž liší také jen zádí, hatchback vs. sedan. Je tedy více než pravděpodobné, že Altea je skutečným nástupcem Leonu, který po čase z nabídky zmizí. Seatu tak zůstane jen Ibiza, Cordoba, Altea a Toledo. Je to samozřejmě jen doměnka, ale má logický základ. Diverzifikace nabídky vozů v rámci koncernů dospěla do finální fáze. Je celkem pravděpodobné, že nová Fabia už nebude běžným hatchbackem, ale už vozem s vyšší stavbou karoserie, jakési MPV menší než Altea - to aby v budoucnu nekonkurovala Polu (opět jen domněnka).

Toledo: větší o zavazadlový prostor

Ale zpět k novému Toledu. Už jsem zmínil, že skutečným rozdílem mezi ním a Alteou je jen záď. Přední maska, přední část vozu, interiér, vnitřní prostor a funkčnost to vše zůstalo stejné. Shodné jsou i základní motory, 1.6 MPI, 2.0 FSI, 1.9 TDI a 2.0 TDI. Je pravděpodobné, že se časem objeví silnější motory, zejména ve větším Toledu. Novinkou oproti Altee je standardně dodávané ESP nové generace ve výbavách Stylance a Sport-up, které je u menšího vozu vždy za příplatek. Dobré budou jistě i jízdní vlastnosti, které má Altea nadmíru dobré; doufám jen, že přibude trochu více komfortu, Altea je už ve standardu dost tvrdá.

Stejně jako u Altey se i u Toleda otvírají celé páté dveře, takže zavazadlový prostor je dobře přístupný. Základní objem 501 l lze zvětšit sklopením sedadel (stejný systém jako má Altea, tedy pouhé sklopení sedáků) na 1 007 l, pokud budeme měřit až po strop, dostaneme se na 1 440 l. Délka zavazadlového prostoru od hrany k sedadlům je 1 034 m, základna kufru je tedy dostatečná. Novinkou je vestavěné Bluetooth (za příplatek), které dokáže komunikovat s mobilem, takže není potřeba handsfree sada. Mobil i rádio se bude ovládat tlačítky na multifunkčním volantu.

Má na to?

Otázkou je, zda současní majitelé Toled dokážou změnu designu a koncepce překousnout. Kdyby Seat vytvořil stejné auto, ale pod jiným jménem (viz Altea), nikdo by asi neprotestoval. Místo Toleda by Seat zkrátka prodával jiné auto. Nabídnout ale pod stejným názvem zcela jiné auto chce odvahu - věřím, že si Seat udělal dostatek marketingových průzkumů, které mu ukázaly, že i nové Toledo bude mít úspěch. Asi bude, ale už si ho asi nekoupí současní majitelé sedanu, ale spíše zcela noví zákazníci, kterým koncepce MPV vyhovuje. I když řadit Toledo do kategorie MPV asi není zcela správné, protože mu chybí některé vlastnosti této třídy jako vyjímatelná a posuvná sedadla. Přesto by novinka mohla mít díky prostornému interiéru úspěch.

Tip: V druhé kapitole najdete kompletní přehled výbav a technických parametrů motorů.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátce o Toledu, fotogalerie
  2. Přehled motorů a výbav
  3. Kompletní znění tiskové zprávy
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků