Seat Tarraco už dostává k motoru 1.5 TSI i automat DSG. Čekejte příplatek 50 tisíc

Seat rozšiřuje nabídku motorizací svého SUV Tarraco. Známá koncernová patnáctistovka je tak nyní dostupná i ve spojení s automatickou převodovkou.

Největší SUV španělského Seatu bylo doposud nabízeno buď s pohonem předních kol a mechanickou převodovkou, nebo s pohonem všech kol a automatem. To se však mění, jelikož nejslabší čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) pohánějící přední kola mohou nyní zájemci objednávat také ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Seat uvádí, že tímto krokem bude Tarraco o něco atraktivnější pro využití firmami nebo jednoduše případy, kdy pohon všech kol (nabízený u dvoulitrových motorů TSI a TDI) nehraje u zákazníka tak silnou roli. Například Volkswagen uvede stejnou motorizaci před koncem roku také v crossoveru T-Cross.

S točivým momentem 250 N.m se takto specifikované Tarraco dostane na 100 km/h za 9,5 sekundy, maximálně pak dosáhne na 198 km/h. U motorizace 1.5 TSI DSG uvádí Seat kombinovanou spotřebu paliva 7,1 až 8,0 litru na 100 km (WLTP).

Volkswagen T-Cross konečně dostal nejlepší motor. Čekal na něj přesně rok

Volkswagen T-Cross konečně dostal nejlepší motor. Čekal na něj přesně rok

Patnáctistovka s DSG je dostupná u obou stupňů výbavy Style a Xcellence, přičemž stále zůstává i možnost až sedmimístného interiéru. Novinka začíná ve výbavě Style na částce 829.900 Kč, příplatek za automat tedy činí 50.000 Kč. Ve výší výbavě Xcellence začíná cenovka od 889.900 Kč.

Seat nakonec dodává, že na začátku příštího roku ještě uvede na trh sportovněji střiženou úroveň výbavy FR, zatímco konec roku 2020 bude ve znamení příchodu plug-in hybridní varianty Tarraca.

Seat Tarraco – technická data a české ceny nové motorizace
Motor 1.5 TSI DSG
Zdvihový objem [cm3] 1498
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/5000
Toč. moment [N.m/min] 250/1500-3500
Převodovka 7A
Max. rychlost [km/h] 198
Zrychlení 0-100 km/h [s]  9,5
Provozní hmotnost [kg]  1621(1665)
Komb. spotř. [l/100 km] 7,1-8,0
Cena Style [Kč] 829.900
Cena Xcellence [Kč] 889.900
V závorce hodnota pro sedmimístnou verzi.
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 29 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků