Seat Tarraco už dostává k motoru 1.5 TSI i automat DSG. Čekejte příplatek 50 tisíc

Seat rozšiřuje nabídku motorizací svého SUV Tarraco. Známá koncernová patnáctistovka je tak nyní dostupná i ve spojení s automatickou převodovkou.

Největší SUV španělského Seatu bylo doposud nabízeno buď s pohonem předních kol a mechanickou převodovkou, nebo s pohonem všech kol a automatem. To se však mění, jelikož nejslabší čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) pohánějící přední kola mohou nyní zájemci objednávat také ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Seat uvádí, že tímto krokem bude Tarraco o něco atraktivnější pro využití firmami nebo jednoduše případy, kdy pohon všech kol (nabízený u dvoulitrových motorů TSI a TDI) nehraje u zákazníka tak silnou roli. Například Volkswagen uvede stejnou motorizaci před koncem roku také v crossoveru T-Cross.

S točivým momentem 250 N.m se takto specifikované Tarraco dostane na 100 km/h za 9,5 sekundy, maximálně pak dosáhne na 198 km/h. U motorizace 1.5 TSI DSG uvádí Seat kombinovanou spotřebu paliva 7,1 až 8,0 litru na 100 km (WLTP).

Volkswagen T-Cross konečně dostal nejlepší motor. Čekal na něj přesně rok

Volkswagen T-Cross konečně dostal nejlepší motor. Čekal na něj přesně rok

Patnáctistovka s DSG je dostupná u obou stupňů výbavy Style a Xcellence, přičemž stále zůstává i možnost až sedmimístného interiéru. Novinka začíná ve výbavě Style na částce 829.900 Kč, příplatek za automat tedy činí 50.000 Kč. Ve výší výbavě Xcellence začíná cenovka od 889.900 Kč.

Seat nakonec dodává, že na začátku příštího roku ještě uvede na trh sportovněji střiženou úroveň výbavy FR, zatímco konec roku 2020 bude ve znamení příchodu plug-in hybridní varianty Tarraca.

Seat Tarraco – technická data a české ceny nové motorizace
Motor 1.5 TSI DSG
Zdvihový objem [cm3] 1498
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/5000
Toč. moment [N.m/min] 250/1500-3500
Převodovka 7A
Max. rychlost [km/h] 198
Zrychlení 0-100 km/h [s]  9,5
Provozní hmotnost [kg]  1621(1665)
Komb. spotř. [l/100 km] 7,1-8,0
Cena Style [Kč] 829.900
Cena Xcellence [Kč] 889.900
V závorce hodnota pro sedmimístnou verzi.
TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 65 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků