Seat Tarraco už dostává k motoru 1.5 TSI i automat DSG. Čekejte příplatek 50 tisíc

Seat rozšiřuje nabídku motorizací svého SUV Tarraco. Známá koncernová patnáctistovka je tak nyní dostupná i ve spojení s automatickou převodovkou.

Největší SUV španělského Seatu bylo doposud nabízeno buď s pohonem předních kol a mechanickou převodovkou, nebo s pohonem všech kol a automatem. To se však mění, jelikož nejslabší čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) pohánějící přední kola mohou nyní zájemci objednávat také ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Seat uvádí, že tímto krokem bude Tarraco o něco atraktivnější pro využití firmami nebo jednoduše případy, kdy pohon všech kol (nabízený u dvoulitrových motorů TSI a TDI) nehraje u zákazníka tak silnou roli. Například Volkswagen uvede stejnou motorizaci před koncem roku také v crossoveru T-Cross.

S točivým momentem 250 N.m se takto specifikované Tarraco dostane na 100 km/h za 9,5 sekundy, maximálně pak dosáhne na 198 km/h. U motorizace 1.5 TSI DSG uvádí Seat kombinovanou spotřebu paliva 7,1 až 8,0 litru na 100 km (WLTP).

Volkswagen T-Cross konečně dostal nejlepší motor. Čekal na něj přesně rok

Volkswagen T-Cross konečně dostal nejlepší motor. Čekal na něj přesně rok

Patnáctistovka s DSG je dostupná u obou stupňů výbavy Style a Xcellence, přičemž stále zůstává i možnost až sedmimístného interiéru. Novinka začíná ve výbavě Style na částce 829.900 Kč, příplatek za automat tedy činí 50.000 Kč. Ve výší výbavě Xcellence začíná cenovka od 889.900 Kč.

Seat nakonec dodává, že na začátku příštího roku ještě uvede na trh sportovněji střiženou úroveň výbavy FR, zatímco konec roku 2020 bude ve znamení příchodu plug-in hybridní varianty Tarraca.

Seat Tarraco – technická data a české ceny nové motorizace
Motor 1.5 TSI DSG
Zdvihový objem [cm3] 1498
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/5000
Toč. moment [N.m/min] 250/1500-3500
Převodovka 7A
Max. rychlost [km/h] 198
Zrychlení 0-100 km/h [s]  9,5
Provozní hmotnost [kg]  1621(1665)
Komb. spotř. [l/100 km] 7,1-8,0
Cena Style [Kč] 829.900
Cena Xcellence [Kč] 889.900
V závorce hodnota pro sedmimístnou verzi.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 87 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků