Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV Tarraco. Vůz na platformě MQB je po Tiguanu a Kodiaqu třetím do party až sedmimístných mainstreamovým SUV koncernu Volkswagen.

Seat už na nové SUV Tarraco před časem lákal ukázkou jeho schopností v terénu. Jakožto vůz využívající platformu MQB pochopitelně může být vybaven pohonem všech kol a nabídne například asistent proti převrácení, asi jenom málo zákazníků jej však bude trápit na samotné hranici jeho možností.

Vůz na délku měří 4735 mm a 1658 mm vysoký, více rozměrů Španělé v tiskové zprávě neuvádějí. Po stránce designu Tarraco přebírá styl nastolený modely Ateca a Arona, má výrazně předsazenou masku chladiče a plně diodové přední světlomety se vizuálně trochu ztrácejí. Ani vzadu nechybí diody, přičemž na svítilnách s dynamickými směrovkami se designéři vyřádili asi nejvíce. Nesou klasický světelný podpis Seatu, ale spojuje je úzký pás táhnoucí se přes zadní víko.

Seat Tarraco poprvé oficiálně: Zatím jej potrápili v terénu

Seat Tarraco poprvé oficiálně: Zatím jej potrápili v terénu

Uvnitř až sedmimístného SUV najdete nejmodernější pojetí ze všech mainstreamových SUV koncernu Volkswagen. Volně stojící displej infotainmentu má úhlopříčku osm palců, před řidičem může být 10,25palcový digitální přístrojový štít, a přístrojovku zdobí široký dekor připomínající dřevo. Středový tunel s otočným voličem jízdních režimů už takovým překvapením není a klasický je také panel klimatizace. Tady toho Seat moc vymyslet nemohl.

Z výbavových prvků automobilka zmiňuje velké množství asistentů. Chybět nebudou systémy Lane Assist, Front Assist včetně detekce chodců a cyklistů, sledování slepého úhlu, čtení dopravních značek, asistent pro jízdu v kolonách, k němuž se váže adaptivní tempomat a tak dále. Dnes již vlastně klasika. Na našich cestách jistě přijdou vhod adaptivní tlumiče DCC.

Kodiaq od Seatu zachycen na Nordschleife. Tarraco vypadá naštvaně!

Kodiaq od Seatu zachycen na Nordschleife. Tarraco vypadá naštvaně!

V době uvedení na trh bude Seat Tarraco dostupný se čtyřmi pohonnými jednotkami. Základem je patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW, která je kombinována s manuální šestistupňovou převodovkou a pohání přední kola. Dvoulitr TSI nabídne 140 kW, čtyřkolku a sedmistupňové DSG.

Nafťáky mají dvoulitrový objem a výkony 110 a 140 kW. V prvním případě se bavíme o předním pohonu a manuálu, případně sedmistupňovém DSG a čtyřkolce. Výkonnější verze bude vždy čtyřkolka s DSG. Seat nicméně naznačuje také alternativní pohonné ústrojí, pravděpodobně hybrid nebo verzi na CNG.

Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie

Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie

Seat říká, že byl vůz navržen a vyvíjen v Barceloně, vyrábět se však bude v německém Wolfsburgu. Jakožto model završující SUV ofenzívu má španělské automobilce přinést nové zákazníky a posílit její image. Na trh bude uveden začátkem příštího roku.

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků