Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV Tarraco. Vůz na platformě MQB je po Tiguanu a Kodiaqu třetím do party až sedmimístných mainstreamovým SUV koncernu Volkswagen.

Seat už na nové SUV Tarraco před časem lákal ukázkou jeho schopností v terénu. Jakožto vůz využívající platformu MQB pochopitelně může být vybaven pohonem všech kol a nabídne například asistent proti převrácení, asi jenom málo zákazníků jej však bude trápit na samotné hranici jeho možností.

Vůz na délku měří 4735 mm a 1658 mm vysoký, více rozměrů Španělé v tiskové zprávě neuvádějí. Po stránce designu Tarraco přebírá styl nastolený modely Ateca a Arona, má výrazně předsazenou masku chladiče a plně diodové přední světlomety se vizuálně trochu ztrácejí. Ani vzadu nechybí diody, přičemž na svítilnách s dynamickými směrovkami se designéři vyřádili asi nejvíce. Nesou klasický světelný podpis Seatu, ale spojuje je úzký pás táhnoucí se přes zadní víko.

Seat Tarraco poprvé oficiálně: Zatím jej potrápili v terénu

Seat Tarraco poprvé oficiálně: Zatím jej potrápili v terénu

Uvnitř až sedmimístného SUV najdete nejmodernější pojetí ze všech mainstreamových SUV koncernu Volkswagen. Volně stojící displej infotainmentu má úhlopříčku osm palců, před řidičem může být 10,25palcový digitální přístrojový štít, a přístrojovku zdobí široký dekor připomínající dřevo. Středový tunel s otočným voličem jízdních režimů už takovým překvapením není a klasický je také panel klimatizace. Tady toho Seat moc vymyslet nemohl.

Z výbavových prvků automobilka zmiňuje velké množství asistentů. Chybět nebudou systémy Lane Assist, Front Assist včetně detekce chodců a cyklistů, sledování slepého úhlu, čtení dopravních značek, asistent pro jízdu v kolonách, k němuž se váže adaptivní tempomat a tak dále. Dnes již vlastně klasika. Na našich cestách jistě přijdou vhod adaptivní tlumiče DCC.

Kodiaq od Seatu zachycen na Nordschleife. Tarraco vypadá naštvaně!

Kodiaq od Seatu zachycen na Nordschleife. Tarraco vypadá naštvaně!

V době uvedení na trh bude Seat Tarraco dostupný se čtyřmi pohonnými jednotkami. Základem je patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW, která je kombinována s manuální šestistupňovou převodovkou a pohání přední kola. Dvoulitr TSI nabídne 140 kW, čtyřkolku a sedmistupňové DSG.

Nafťáky mají dvoulitrový objem a výkony 110 a 140 kW. V prvním případě se bavíme o předním pohonu a manuálu, případně sedmistupňovém DSG a čtyřkolce. Výkonnější verze bude vždy čtyřkolka s DSG. Seat nicméně naznačuje také alternativní pohonné ústrojí, pravděpodobně hybrid nebo verzi na CNG.

Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie

Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie

Seat říká, že byl vůz navržen a vyvíjen v Barceloně, vyrábět se však bude v německém Wolfsburgu. Jakožto model završující SUV ofenzívu má španělské automobilce přinést nové zákazníky a posílit její image. Na trh bude uveden začátkem příštího roku.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků