Seat Tarraco má kompletní technická data. Jak si vede proti Škodě Kodiaq?

Seat již odhaluje kompletní technické údaje svého největšího SUV. Podrobněji jsme se podívali na detaily motorizací a rovněž provedli menší srovnání s příbuzným Kodiaqem.

Společně s Volkswagenem Tiguan Allspace a Škodou Kodiaq je Seat Tarraco třetím koncernovým bratrem až sedmimístných SUV na platformě MQB. Informace z premiéry jsme již o novém modelu Seatu přinesli, teď nám ovšem automobilka zveřejňuje již kompletní technická data včetně podrobností o dostupných motorech. A právě to je dobrá příležitost novinku „papírově“ porovnat s jeho českým konkurentem.

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Po stránce rozměrů samozřejmě mluvíme o takřka stejně velkých vozech, Seat je pouze o nějakých 40 mm delší, kdežto Škodovka si pár milimetrů přidává v bocích. Oficiálně udávaný objem kufru pro pětimístnou verzi Tarraca je hezkých 760 litrů, zatímco Škoda u Kodiaqu uvádí rozmezí objemu 650 až 835 litrů v závislosti na poloze a posunu sedaček. Kompletní porovnání rozměrů si ostatně prohlédněte níže.

Seat Tarraco vs. Škoda Kodiaq - srovnání rozměrů
Model Seat Tarraco Škoda Kodiaq
Délka [mm] 4735 4697
Šířka [mm] 1839 1882
Výška [mm] 1658 1660
Rozvor [mm] 2790 2791
Objem kufru min/max [l] 760/-(700/-) 650-835*/2065(560-765/*2005)
*podle polohy zadního opěradla, údaje v závorkách platí pro 7místné provedení

Podvozkově pak mluvíme u obou aut o vzpěrách McPherson vpředu a standardním zavěšení multilink vzadu. Volitelně jsou dostupné i adaptivní tlumiče DCC a obě auta nosí v základu 17palcová kola, přičemž u Tarraca lze navolit až 20palcová. U Kodiaqu jsou takto velká kola ponechána sportovnější verzi Sportline a nejsilnějšímu RS.

Pod kapotu Tarraca se objeví celkem čtyři motory. Základem je patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní), která je kombinována s manuální šestistupňovou převodovkou a pohání přední kola. Zde hraje do karet Kodiaqovi možnost specifikovat stejnou motorizaci i s příplatkovým sedmistupňovým automatem.

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Podobně jako by měla Škoda doplnit do nabídky Kodiaqu i přepracovaný benzinový dvoulitr TSI o výkonu 140 kW (190 koní), tak stejnou motorizaci dostane ve spojení s pohonem všech kol a převodovkou DSG také Tarraco.

Výběr naftových motorů se pak Škodovce vyrovnává. Diesely mají dvoulitrový objem a výkony 110 (150 koní) a 140 kW (190 koní). V prvním případě se bavíme o předním pohonu a manuálu, případně sedmistupňovém DSG a čtyřkolce. Výkonnější verze bude vždy čtyřkolka s DSG. Motory Tarraca a Kodiaqu jsme ostatně porovnali níže v tabulce.

Kompletní nabídka motorů Seatu Tarraco vs. srovnatelné motory Škody Kodiaq
Seat Tarraco
Motor 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 1.5 TSI 2.0 TSI
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1498 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500 110/3500 140/3500 110/5000 140/1500
Točivý moment [N.m/min] 340/1750 340/1750 400/1750 250/1500 320/4200
Převodovka 6M 7A 7A 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 202 198 210 201 211
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 9,8 8 9,7 8
Provozní hmotnost [kg] 1687(1735) 1803(1837) 1816(1845) 1599(1634) 1773(1808)
Komb. spotř. [l/100 km] 5,7-6,4 neuvedena 7,0-7,6 7,3-8,0 neuvedena
Škoda Kodiaq
Motor 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 1.5 TSI 2.0 TSI
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1498 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500 110/3500 140/3500 110/5000 140/-
Točivý moment [N.m/min] 340/1750 340/1750 400/1750 250/1500 320/-
Převodovka 7A 7A 7A 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 198 194(193) 210(209) 200 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8(10,0) 9,8(10,0) 8,4(8,6) 9,8(9,9) -
Provozní hmotnost [kg] 1686(1729) 1762(1805) 1775(1818) 1549(1592) -
Komb. spotř. [l/100 km] 5,0 5,5-5,6 5,6-5,8 6,4(6,5) -
Údaje v závorkách pro 7místnou verzi, spotřeba Seatu - WLTP, spotřeba Škody - NEDC
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků