Seat Tarraco má kompletní technická data. Jak si vede proti Škodě Kodiaq?

Seat již odhaluje kompletní technické údaje svého největšího SUV. Podrobněji jsme se podívali na detaily motorizací a rovněž provedli menší srovnání s příbuzným Kodiaqem.

Společně s Volkswagenem Tiguan Allspace a Škodou Kodiaq je Seat Tarraco třetím koncernovým bratrem až sedmimístných SUV na platformě MQB. Informace z premiéry jsme již o novém modelu Seatu přinesli, teď nám ovšem automobilka zveřejňuje již kompletní technická data včetně podrobností o dostupných motorech. A právě to je dobrá příležitost novinku „papírově“ porovnat s jeho českým konkurentem.

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Po stránce rozměrů samozřejmě mluvíme o takřka stejně velkých vozech, Seat je pouze o nějakých 40 mm delší, kdežto Škodovka si pár milimetrů přidává v bocích. Oficiálně udávaný objem kufru pro pětimístnou verzi Tarraca je hezkých 760 litrů, zatímco Škoda u Kodiaqu uvádí rozmezí objemu 650 až 835 litrů v závislosti na poloze a posunu sedaček. Kompletní porovnání rozměrů si ostatně prohlédněte níže.

Seat Tarraco vs. Škoda Kodiaq - srovnání rozměrů
Model Seat Tarraco Škoda Kodiaq
Délka [mm] 4735 4697
Šířka [mm] 1839 1882
Výška [mm] 1658 1660
Rozvor [mm] 2790 2791
Objem kufru min/max [l] 760/-(700/-) 650-835*/2065(560-765/*2005)
*podle polohy zadního opěradla, údaje v závorkách platí pro 7místné provedení

Podvozkově pak mluvíme u obou aut o vzpěrách McPherson vpředu a standardním zavěšení multilink vzadu. Volitelně jsou dostupné i adaptivní tlumiče DCC a obě auta nosí v základu 17palcová kola, přičemž u Tarraca lze navolit až 20palcová. U Kodiaqu jsou takto velká kola ponechána sportovnější verzi Sportline a nejsilnějšímu RS.

Pod kapotu Tarraca se objeví celkem čtyři motory. Základem je patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní), která je kombinována s manuální šestistupňovou převodovkou a pohání přední kola. Zde hraje do karet Kodiaqovi možnost specifikovat stejnou motorizaci i s příplatkovým sedmistupňovým automatem.

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Podobně jako by měla Škoda doplnit do nabídky Kodiaqu i přepracovaný benzinový dvoulitr TSI o výkonu 140 kW (190 koní), tak stejnou motorizaci dostane ve spojení s pohonem všech kol a převodovkou DSG také Tarraco.

Výběr naftových motorů se pak Škodovce vyrovnává. Diesely mají dvoulitrový objem a výkony 110 (150 koní) a 140 kW (190 koní). V prvním případě se bavíme o předním pohonu a manuálu, případně sedmistupňovém DSG a čtyřkolce. Výkonnější verze bude vždy čtyřkolka s DSG. Motory Tarraca a Kodiaqu jsme ostatně porovnali níže v tabulce.

Kompletní nabídka motorů Seatu Tarraco vs. srovnatelné motory Škody Kodiaq
Seat Tarraco
Motor 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 1.5 TSI 2.0 TSI
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1498 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500 110/3500 140/3500 110/5000 140/1500
Točivý moment [N.m/min] 340/1750 340/1750 400/1750 250/1500 320/4200
Převodovka 6M 7A 7A 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 202 198 210 201 211
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 9,8 8 9,7 8
Provozní hmotnost [kg] 1687(1735) 1803(1837) 1816(1845) 1599(1634) 1773(1808)
Komb. spotř. [l/100 km] 5,7-6,4 neuvedena 7,0-7,6 7,3-8,0 neuvedena
Škoda Kodiaq
Motor 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 1.5 TSI 2.0 TSI
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1498 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500 110/3500 140/3500 110/5000 140/-
Točivý moment [N.m/min] 340/1750 340/1750 400/1750 250/1500 320/-
Převodovka 7A 7A 7A 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 198 194(193) 210(209) 200 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8(10,0) 9,8(10,0) 8,4(8,6) 9,8(9,9) -
Provozní hmotnost [kg] 1686(1729) 1762(1805) 1775(1818) 1549(1592) -
Komb. spotř. [l/100 km] 5,0 5,5-5,6 5,6-5,8 6,4(6,5) -
Údaje v závorkách pro 7místnou verzi, spotřeba Seatu - WLTP, spotřeba Škody - NEDC
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků