Seat Tarraco má kompletní technická data. Jak si vede proti Škodě Kodiaq?

Seat již odhaluje kompletní technické údaje svého největšího SUV. Podrobněji jsme se podívali na detaily motorizací a rovněž provedli menší srovnání s příbuzným Kodiaqem.

Společně s Volkswagenem Tiguan Allspace a Škodou Kodiaq je Seat Tarraco třetím koncernovým bratrem až sedmimístných SUV na platformě MQB. Informace z premiéry jsme již o novém modelu Seatu přinesli, teď nám ovšem automobilka zveřejňuje již kompletní technická data včetně podrobností o dostupných motorech. A právě to je dobrá příležitost novinku „papírově“ porovnat s jeho českým konkurentem.

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Po stránce rozměrů samozřejmě mluvíme o takřka stejně velkých vozech, Seat je pouze o nějakých 40 mm delší, kdežto Škodovka si pár milimetrů přidává v bocích. Oficiálně udávaný objem kufru pro pětimístnou verzi Tarraca je hezkých 760 litrů, zatímco Škoda u Kodiaqu uvádí rozmezí objemu 650 až 835 litrů v závislosti na poloze a posunu sedaček. Kompletní porovnání rozměrů si ostatně prohlédněte níže.

Seat Tarraco vs. Škoda Kodiaq - srovnání rozměrů
Model Seat Tarraco Škoda Kodiaq
Délka [mm] 4735 4697
Šířka [mm] 1839 1882
Výška [mm] 1658 1660
Rozvor [mm] 2790 2791
Objem kufru min/max [l] 760/-(700/-) 650-835*/2065(560-765/*2005)
*podle polohy zadního opěradla, údaje v závorkách platí pro 7místné provedení

Podvozkově pak mluvíme u obou aut o vzpěrách McPherson vpředu a standardním zavěšení multilink vzadu. Volitelně jsou dostupné i adaptivní tlumiče DCC a obě auta nosí v základu 17palcová kola, přičemž u Tarraca lze navolit až 20palcová. U Kodiaqu jsou takto velká kola ponechána sportovnější verzi Sportline a nejsilnějšímu RS.

Pod kapotu Tarraca se objeví celkem čtyři motory. Základem je patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní), která je kombinována s manuální šestistupňovou převodovkou a pohání přední kola. Zde hraje do karet Kodiaqovi možnost specifikovat stejnou motorizaci i s příplatkovým sedmistupňovým automatem.

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Podobně jako by měla Škoda doplnit do nabídky Kodiaqu i přepracovaný benzinový dvoulitr TSI o výkonu 140 kW (190 koní), tak stejnou motorizaci dostane ve spojení s pohonem všech kol a převodovkou DSG také Tarraco.

Výběr naftových motorů se pak Škodovce vyrovnává. Diesely mají dvoulitrový objem a výkony 110 (150 koní) a 140 kW (190 koní). V prvním případě se bavíme o předním pohonu a manuálu, případně sedmistupňovém DSG a čtyřkolce. Výkonnější verze bude vždy čtyřkolka s DSG. Motory Tarraca a Kodiaqu jsme ostatně porovnali níže v tabulce.

Kompletní nabídka motorů Seatu Tarraco vs. srovnatelné motory Škody Kodiaq
Seat Tarraco
Motor 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 1.5 TSI 2.0 TSI
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1498 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500 110/3500 140/3500 110/5000 140/1500
Točivý moment [N.m/min] 340/1750 340/1750 400/1750 250/1500 320/4200
Převodovka 6M 7A 7A 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 202 198 210 201 211
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 9,8 8 9,7 8
Provozní hmotnost [kg] 1687(1735) 1803(1837) 1816(1845) 1599(1634) 1773(1808)
Komb. spotř. [l/100 km] 5,7-6,4 neuvedena 7,0-7,6 7,3-8,0 neuvedena
Škoda Kodiaq
Motor 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 1.5 TSI 2.0 TSI
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1498 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500 110/3500 140/3500 110/5000 140/-
Točivý moment [N.m/min] 340/1750 340/1750 400/1750 250/1500 320/-
Převodovka 7A 7A 7A 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 198 194(193) 210(209) 200 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8(10,0) 9,8(10,0) 8,4(8,6) 9,8(9,9) -
Provozní hmotnost [kg] 1686(1729) 1762(1805) 1775(1818) 1549(1592) -
Komb. spotř. [l/100 km] 5,0 5,5-5,6 5,6-5,8 6,4(6,5) -
Údaje v závorkách pro 7místnou verzi, spotřeba Seatu - WLTP, spotřeba Škody - NEDC

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků