Seat Tarraco má kompletní technická data. Jak si vede proti Škodě Kodiaq?

Seat již odhaluje kompletní technické údaje svého největšího SUV. Podrobněji jsme se podívali na detaily motorizací a rovněž provedli menší srovnání s příbuzným Kodiaqem.

Společně s Volkswagenem Tiguan Allspace a Škodou Kodiaq je Seat Tarraco třetím koncernovým bratrem až sedmimístných SUV na platformě MQB. Informace z premiéry jsme již o novém modelu Seatu přinesli, teď nám ovšem automobilka zveřejňuje již kompletní technická data včetně podrobností o dostupných motorech. A právě to je dobrá příležitost novinku „papírově“ porovnat s jeho českým konkurentem.

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Po stránce rozměrů samozřejmě mluvíme o takřka stejně velkých vozech, Seat je pouze o nějakých 40 mm delší, kdežto Škodovka si pár milimetrů přidává v bocích. Oficiálně udávaný objem kufru pro pětimístnou verzi Tarraca je hezkých 760 litrů, zatímco Škoda u Kodiaqu uvádí rozmezí objemu 650 až 835 litrů v závislosti na poloze a posunu sedaček. Kompletní porovnání rozměrů si ostatně prohlédněte níže.

Seat Tarraco vs. Škoda Kodiaq - srovnání rozměrů
Model Seat Tarraco Škoda Kodiaq
Délka [mm] 4735 4697
Šířka [mm] 1839 1882
Výška [mm] 1658 1660
Rozvor [mm] 2790 2791
Objem kufru min/max [l] 760/-(700/-) 650-835*/2065(560-765/*2005)
*podle polohy zadního opěradla, údaje v závorkách platí pro 7místné provedení

Podvozkově pak mluvíme u obou aut o vzpěrách McPherson vpředu a standardním zavěšení multilink vzadu. Volitelně jsou dostupné i adaptivní tlumiče DCC a obě auta nosí v základu 17palcová kola, přičemž u Tarraca lze navolit až 20palcová. U Kodiaqu jsou takto velká kola ponechána sportovnější verzi Sportline a nejsilnějšímu RS.

Pod kapotu Tarraca se objeví celkem čtyři motory. Základem je patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní), která je kombinována s manuální šestistupňovou převodovkou a pohání přední kola. Zde hraje do karet Kodiaqovi možnost specifikovat stejnou motorizaci i s příplatkovým sedmistupňovým automatem.

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Podobně jako by měla Škoda doplnit do nabídky Kodiaqu i přepracovaný benzinový dvoulitr TSI o výkonu 140 kW (190 koní), tak stejnou motorizaci dostane ve spojení s pohonem všech kol a převodovkou DSG také Tarraco.

Výběr naftových motorů se pak Škodovce vyrovnává. Diesely mají dvoulitrový objem a výkony 110 (150 koní) a 140 kW (190 koní). V prvním případě se bavíme o předním pohonu a manuálu, případně sedmistupňovém DSG a čtyřkolce. Výkonnější verze bude vždy čtyřkolka s DSG. Motory Tarraca a Kodiaqu jsme ostatně porovnali níže v tabulce.

Kompletní nabídka motorů Seatu Tarraco vs. srovnatelné motory Škody Kodiaq
Seat Tarraco
Motor 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 1.5 TSI 2.0 TSI
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1498 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500 110/3500 140/3500 110/5000 140/1500
Točivý moment [N.m/min] 340/1750 340/1750 400/1750 250/1500 320/4200
Převodovka 6M 7A 7A 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 202 198 210 201 211
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 9,8 8 9,7 8
Provozní hmotnost [kg] 1687(1735) 1803(1837) 1816(1845) 1599(1634) 1773(1808)
Komb. spotř. [l/100 km] 5,7-6,4 neuvedena 7,0-7,6 7,3-8,0 neuvedena
Škoda Kodiaq
Motor 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 1.5 TSI 2.0 TSI
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1498 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500 110/3500 140/3500 110/5000 140/-
Točivý moment [N.m/min] 340/1750 340/1750 400/1750 250/1500 320/-
Převodovka 7A 7A 7A 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 198 194(193) 210(209) 200 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8(10,0) 9,8(10,0) 8,4(8,6) 9,8(9,9) -
Provozní hmotnost [kg] 1686(1729) 1762(1805) 1775(1818) 1549(1592) -
Komb. spotř. [l/100 km] 5,0 5,5-5,6 5,6-5,8 6,4(6,5) -
Údaje v závorkách pro 7místnou verzi, spotřeba Seatu - WLTP, spotřeba Škody - NEDC
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků