TEST Seat Tarraco FR 2.0 TSI 4WD DSG: Když chcete hot-hatch, ale přijdou děti

Pod kapotou 245 turbobenzinových koní, rudý lak, sportovní sesle vpředu... A vzadu dětské sedačky plus kočárek a pleny v kufru. Že by SUV pro rodiče, kteří to se závoděním nevzdali?
Radosti
Schopný podvozek
Jízdní komfort i na 20" kolech
Variabilní vnitřek
Starosti
Dotykové ovládání důležitých funkcí
Vyšší spotřeba
9  /10

Stejně jako u mnoha dalších koncernových aut je nyní i u velkého tarraca k dispozici silné trio na vrcholu nabídky. Klasik sáhne po 147kW turbodieselu, hračička po 180kW plug-in hybridu s tradiční kombinací benzinové 1.4 TSI a elektromotoru (ten ale není k mání jako čtyřkolka) a srdcař zvolí plnotučný benzinový dvoulitr, taktéž se 180 kW plus pohonem všech kol.

Při pohledu do ceníku se zážehová verze jeví jako vcelku racionální volba – e-Hybrid v předokolce stojí 1.179.900 Kč, 2.0 TSI o pět tisíc méně. Má ovšem už zmíněný pohon 4Drive, takže o nějaké drobné laciněji dostanete vybavenější auto. A když už se bavíme o výbavě, dvoulitr s tímto výkonem je k dostání pouze ve verzi FR, tedy lidově řečeno v plné palbě.

Nejostřejší Seat Tarraco už je v Česku. Je rychlý jako sporťák a levnější než hybrid

Nejostřejší Seat Tarraco už je v Česku. Je rychlý jako sporťák a levnější než hybrid

Pojďme ale začít něčím zábavnějším, tohle je přece jenom verze pro „fotry lotry,“ kteří ještě v záplavě plen, dudlíků a plyšáků nerezignovali na zábavu za volantem. Tu Seat umí i mimo svou akční sub-značku Cupra a silné tarraco není výjimkou. Sprint na stovku za 6,2 sekundy zaručí, že na semaforech zanecháte většinu ostatních tatíků v prachu – s pohonem všech kol jsou rozjezdy sebejisté i na površích s nižší trakcí.

Motor má sil dost pro pružné a důrazné zrychlování i nad dálničním limitem, na plyn reaguje bez výraznějších prodlev a táhne bez výraznější špičky všude v horních dvou třetinách otáčkoměru. Zvuk je možná až příliš utlumený, ale tohle není auto, kterému mají výfuků při podřazení šlehat plameny. Ani nemají moc kudy, náznak zadních laufů je falešný, ale za ním se nachází koncový tlumič se dvěma rourami po stranách. Sedmistupňový automat mění kvalty bez kopání, svižně a zároveň inteligentně. Můžete ho samozřejmě komandovat pádly, ale při racionálně svižné projížďce si vystačí s vlastním rozumem a nenechá vás viset v nízkých otáčkách bez zátahu.

TEST Seat Tarraco 1.4 TSI e-Hybrid FR: Fakt Raketa, nebo Furt Rekuperovat?

TEST Seat Tarraco 1.4 TSI e-Hybrid FR: Fakt Raketa, nebo Furt Rekuperovat?

V zatáčce můžete tarraco popohnat ještě před vrcholem oblouku, projede ho jako podle kružítka bez většího dramatu a výraznějších náklonů. Asfaltu se drží zdatně, ale z hlediska jízdního komfortu vás nijak nepenalizuje. Ani na příplatkových 20palcových discích (za rozumných 20.000 Kč) v pneu 255/40.

Na typické české okresce se kola stačí dostatečně rychle pohybovat směrem nahoru a dolů tak, aby neklouzala jen po vrcholech nerovností a zvládala zatáčet nebo brzdit. Pouze občasné bouchnutí na opravdu velké díře v asfaltu se v tomto případě a vzhledem k velikosti ráfků plus profilu pneumatik dá vlastně považovat za úspěch, zvlášť když téměř nikdy nejde o „ďahu,“ která projde celou karoserií.

Dobrou práci odvádí i brzdy, které zvládají krotit nemalou masu kovu bez výraznějšího vadnutí a s dobrým citem v pedálu. Pro zajímavost, toto výkonnější provedení 2.0 TSI má zadní kotouče v rozměru 310x22, slabší provedení se 140 kW má vzadu 300x12.

Seat Alhambra se vrací do Česka. Chtěli ho zákazníci, má 1.4 TSI a super výbavu

Seat Alhambra se vrací do Česka. Chtěli ho zákazníci, má 1.4 TSI a super výbavu

Když se zklidníte, motor skrze převodovku odhopká do nižších otáček a na palubě zavládne příjemné ticho. Tarraco je fajnově odhlučněné od kol i stran aerodynamického hluku, a to měl testovaný kousek na střeše rakev, která pár vzdálených svistů přidala. Spotřebu s přepravním boxem na střeše a bez něho jsme sice změřit nestačili, ale z dřívějších zkušeností víme, že velký Seat není žádný šetřílek ani se slabším benzinovým dvoulitrem o výkonu 140 kW. Pod deset litrů se dostanete, jen když se krotíte nebo při jízdě po dálnici rozumným tempem. Na druhou stranu, Seat Tarraco vám vyšší spotřebu umí kompenzovat solidní dávkou dynamiky.

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků