Seat Tarraco dostal silný motor 2.0 TSI. Stejně výkonný hybrid si maže na chleba

Silný turbobenzín hlásí návrat. Nabídne více koní než dříve, k mání bude výhradně s pohonem všech kol. Dočkáme se ho i v SUV české značky?

Plug-in hybridní verze Seat Tarraco e-Hybrid si udržela titul nejvýkonnější motorizace jen několik dnů. Do španělského SUV se vrací dvoulitrový benzinový čtyřválec 2.0 TSI, který je ve starší verzi s výkonem 140 kW (190 k) k mání již jen ve formě skladových vozů. Nová verze má podstatně zajímavějších 180 kW (245 k), které jdou na všechna kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. V nabídce benzinových motorů doplní čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k).

TEST Seat Tarraco FR 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG: Je hodně zajímavé nejít s davem!

TEST Seat Tarraco FR 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG: Je hodně zajímavé nejít s davem!

K mání bude ve dvou vyšších výbavách FR a Style v pětimístném i sedmimístném provedení. Výroba se nyní rozjíždí v továrně v německém Wolfsburgu. Nasazení tohoto motoru také dává naději na jeho použití ve Škodě Kodiaq, u níž je brzy očekáván facelift. Bylo by zcela logické, kdyby tato verze domácího výrobku nesla tradiční označení RS.

Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne

Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne

V minulosti bylo u Kodiaqu určeno pro sportovně laděnou verzi, poháněnou motorem 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW (240 k). V rámci faceliftu je také více než pravděpodobné, že velká Škoda dostane výše zmíněné plug-in hybridní ústrojí. Ale zpět k Tarracu – níže se můžete podívat na srovnání technických parametrů obou nejsilnějších provedení, tedy 2.0 TSI a e-Hybrid. České ceny nové motorizace zatím nebyly zveřejněny.

Seat Tarraco 2.0 TSI 4WD: Technické údaje a srovnání s 1.4 TSI e-Hybrid
Motor 2.0 TSI 4WD 1.4 TSI e-Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 1984 1395
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/k] 180/245 180/245
Točivý moment [N.m/min-1] 370/1600-4300 400/1550-3500
Převodovka 7A 6A
Maximální rychlost [km/h] 228 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,2 7,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 8,4-9,2 1,6-1,8

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků