Seat spustil výrobu plicních ventilátorů. Klíčovým prvkem je motor z předního stírače

Automobilky vyrábějící plicní ventilátory mají možnost využít součásti svých aut. Seatu pomohla i hřídel převodovky.

Mnoho automobilek nyní přechází z výroby aut na výrobu plicních ventilátorů, které jsou nezbytné pro boj s pandemií COVID-19. Jednou z nich, která se do této pomoci pustila, je i španělský Seat. Automobilka tak upozadila výrobu modelové řady Leon v Martorellu a pustila se do práce.

Seat vzpomíná na počátky svých SUV. Prvním byla Panda s prknem na střeše

Seat vzpomíná na počátky svých SUV. Prvním byla Panda s prknem na střeše

"Motivací všech účastníků tohoto projektu je to, že s naším know-how můžeme hromadně vyrábět zařízení, které zachraňuje životy", vysvětluje Nicolás Mora z výroby. Tým inženýrů se ihned po rozhodnutí pustil do vývoje vlastních plicních ventilátorů a vytvořil 13 prototypů. Z nich pak vzešel finální model.

K vývoji ventilátorů pomohlo i několik věcí ze skladu automobilky. Klíčovými prvky pro finální produkt jsou hřídel převodovky a upravený motor z předního stírače. Každý ventilátor má přes 80 mechanických a elektronických součástí. Po výrobě prochází ještě náročnou sterilizací. 

Prohlédněte si český katalog Seatu Leon nové generace. Jednou může být vzácný

Prohlédněte si český katalog Seatu Leon nové generace. Jednou může být vzácný

Na výrobě ventilátorů pracuje 150 zaměstnanců firmy. Inženýr Sergio Arreciado výrobu okomentoval slovy: „Přizpůsobit výrobní linku, která obyčejně vyrábí části aut, na výrobu ventilátorů byl zdlouhavý a náročný proces. I tak jsme to ale zvládli v rekordním týdnu.“ Ventilátory ještě ale nemají vyhráno. Momentálně totiž prochází náročným schvalovacím procesem, aby se následně mohly ve zdravotnictví začít využívat.

Koronavirus online

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 60 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 104 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků