Seat spustil výrobu plicních ventilátorů. Klíčovým prvkem je motor z předního stírače

Automobilky vyrábějící plicní ventilátory mají možnost využít součásti svých aut. Seatu pomohla i hřídel převodovky.

Mnoho automobilek nyní přechází z výroby aut na výrobu plicních ventilátorů, které jsou nezbytné pro boj s pandemií COVID-19. Jednou z nich, která se do této pomoci pustila, je i španělský Seat. Automobilka tak upozadila výrobu modelové řady Leon v Martorellu a pustila se do práce.

Seat vzpomíná na počátky svých SUV. Prvním byla Panda s prknem na střeše

Seat vzpomíná na počátky svých SUV. Prvním byla Panda s prknem na střeše

"Motivací všech účastníků tohoto projektu je to, že s naším know-how můžeme hromadně vyrábět zařízení, které zachraňuje životy", vysvětluje Nicolás Mora z výroby. Tým inženýrů se ihned po rozhodnutí pustil do vývoje vlastních plicních ventilátorů a vytvořil 13 prototypů. Z nich pak vzešel finální model.

K vývoji ventilátorů pomohlo i několik věcí ze skladu automobilky. Klíčovými prvky pro finální produkt jsou hřídel převodovky a upravený motor z předního stírače. Každý ventilátor má přes 80 mechanických a elektronických součástí. Po výrobě prochází ještě náročnou sterilizací. 

Prohlédněte si český katalog Seatu Leon nové generace. Jednou může být vzácný

Prohlédněte si český katalog Seatu Leon nové generace. Jednou může být vzácný

Na výrobě ventilátorů pracuje 150 zaměstnanců firmy. Inženýr Sergio Arreciado výrobu okomentoval slovy: „Přizpůsobit výrobní linku, která obyčejně vyrábí části aut, na výrobu ventilátorů byl zdlouhavý a náročný proces. I tak jsme to ale zvládli v rekordním týdnu.“ Ventilátory ještě ale nemají vyhráno. Momentálně totiž prochází náročným schvalovacím procesem, aby se následně mohly ve zdravotnictví začít využívat.

Koronavirus online

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků