SEAT slaví 50 let od vyrobení prvního vozu

Průkopníkem značky se stal komfortní SEAT 1400. Od pěti k více než 2000 vozům denně.

V těchto dnech slaví španělská automobilka SEAT významné výročí – před padesáti roky, přesně 13. listopadu 1953, vyjel ze závodu Zona Franca v Barceloně první automobil značky SEAT. Zakladatelem dlouholeté a úspěšné tradice se stal SEAT 1400, na svoji dobu poměrně luxusní a výkonný automobil poháněný motorem o výkonu 44 k, který mu uděloval rychlost až 120 km/h. Výroba modelů SEAT se rozběhla pouhé tři roky po založení automobilky SEAT a pět měsíců po otevření továrny Zona Franca.

Při zahájení výroby modelu SEAT 1400 pracovalo v továrně Zona Franca jen něco málo přes 900 pracovníků, pod jejichž rukama vznikalo denně pouhých pět vozů. Dnes SEAT zaměstnává na 14 300 lidí a z linek závodu v Martorellu sjíždí denně více než 2000 automobilů.

Od roku 1953 SEAT vyrobil a po celém světě prodal více než 14 milionů automobilů. Výroba se dnes koncentruje do moderního závodu Martorell, který byl otevřen v roce 1993. V Martorellu se vyrábí přes 450 000 automobilů ročně.

Automobilka SEAT se zásadní měrou zasloužila o motorizaci Španělska, zejména mimořádně populární a dostupný model SEAT 600 doslova postavil Španělsko na kola. Padesát let po uvedení prvního modelu se SEAT profiluje jako dynamická, neustále se vyvíjející automobilka vyrábějící mimořádně atraktivní, technicky vyspělé modely, jejichž charakteristickým rysem je sportovní image a vysoká kvalita. Vzrušující styling vozů SEAT přesně odpovídá firemnímu sloganu: „SEAT auto emoción“. Dobrým dokladem je například atraktivní Ibiza, nejprodávanější model v celé historii automobilky SEAT, kterých se od uvedení v roce 1984 prodalo více než tři miliony kusů.

O směřování automobilky SEAT hodně napovídá také její nedávné začlenění do skupiny
Audi Brand Group koncernu Volkswagen. Tato skupina, sdružující značky Audi, Lamborghini a SEAT, se soustředí na vývoj a výrobu výrazně dynamických, sportovně stylizovaných modelů. SEAT začátkem příštího roku uvede osobitý model Altea, který dokonale ladí s životním stylem moderních, vitálních osobností s širokým spektrem zájmů.

Altea je prvním modelem značky SEAT vyvinutým po začlenění do skupiny Audi Brand Group a představuje tedy významný milník v historii automobilky. S Alteou, která se stane vedle modelů Ibiza a León dalším pilířem značky, vstupuje SEAT do zcela nového tržního segmentu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků