SEAT slaví 50 let od vyrobení prvního vozu

Průkopníkem značky se stal komfortní SEAT 1400. Od pěti k více než 2000 vozům denně.

V těchto dnech slaví španělská automobilka SEAT významné výročí – před padesáti roky, přesně 13. listopadu 1953, vyjel ze závodu Zona Franca v Barceloně první automobil značky SEAT. Zakladatelem dlouholeté a úspěšné tradice se stal SEAT 1400, na svoji dobu poměrně luxusní a výkonný automobil poháněný motorem o výkonu 44 k, který mu uděloval rychlost až 120 km/h. Výroba modelů SEAT se rozběhla pouhé tři roky po založení automobilky SEAT a pět měsíců po otevření továrny Zona Franca.

Při zahájení výroby modelu SEAT 1400 pracovalo v továrně Zona Franca jen něco málo přes 900 pracovníků, pod jejichž rukama vznikalo denně pouhých pět vozů. Dnes SEAT zaměstnává na 14 300 lidí a z linek závodu v Martorellu sjíždí denně více než 2000 automobilů.

Od roku 1953 SEAT vyrobil a po celém světě prodal více než 14 milionů automobilů. Výroba se dnes koncentruje do moderního závodu Martorell, který byl otevřen v roce 1993. V Martorellu se vyrábí přes 450 000 automobilů ročně.

Automobilka SEAT se zásadní měrou zasloužila o motorizaci Španělska, zejména mimořádně populární a dostupný model SEAT 600 doslova postavil Španělsko na kola. Padesát let po uvedení prvního modelu se SEAT profiluje jako dynamická, neustále se vyvíjející automobilka vyrábějící mimořádně atraktivní, technicky vyspělé modely, jejichž charakteristickým rysem je sportovní image a vysoká kvalita. Vzrušující styling vozů SEAT přesně odpovídá firemnímu sloganu: „SEAT auto emoción“. Dobrým dokladem je například atraktivní Ibiza, nejprodávanější model v celé historii automobilky SEAT, kterých se od uvedení v roce 1984 prodalo více než tři miliony kusů.

O směřování automobilky SEAT hodně napovídá také její nedávné začlenění do skupiny
Audi Brand Group koncernu Volkswagen. Tato skupina, sdružující značky Audi, Lamborghini a SEAT, se soustředí na vývoj a výrobu výrazně dynamických, sportovně stylizovaných modelů. SEAT začátkem příštího roku uvede osobitý model Altea, který dokonale ladí s životním stylem moderních, vitálních osobností s širokým spektrem zájmů.

Altea je prvním modelem značky SEAT vyvinutým po začlenění do skupiny Audi Brand Group a představuje tedy významný milník v historii automobilky. S Alteou, která se stane vedle modelů Ibiza a León dalším pilířem značky, vstupuje SEAT do zcela nového tržního segmentu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků