Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

Mizérie je pryč? Černý pasažér koncernu Volkswagen se nadechuje k lepším zítřkům? Alespoň podle slov, která dnes zazněla na pražské tiskové konferenci značky Seat, tomu tak je.
Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

„Zažili jsem nejlepší lednové prodeje za posledních devět let,“ řekl Aleš Novák, vedoucí divize Seat ČR. Bylo na něm patrné, že jen s obtížemi krotil euforii.

Co stojí za lepšími výsledky?

Bezesporu nové vozy, které obohatily portfolio chřadnoucí španělské značky. Vozy, které jako by vypadly z oka vozům značky Škoda. Sesterské Toledo, nový Leon (na snímku nahoře).

„Jak Leon, tak i Toledo jsou pro nás velmi důležité modely. Jsme rádi, že je máme v nabídce od začátku letošního roku,“ pokračoval šéf Seatu u nás. „Leon nám v lednu udělal obzvlášť velkou radost, prodali jsem 62 kusů, ve srovnání s lednem 2012, kdy to bylo jen 13 vozů, je to skok neskutečný.“

A pak se rozhovořil o plánech. „V roce 2013 hodláme prodat 3800 vozů.“

Vezmeme-li do úvahy, že v letech minulých se Seat potácel v propadlišti zapomnění a jeho čísla byla tato: 2312 ks (rok 2008), 2273 ks (2009), 2760 ks (2010), 3310 ks (2011), 2680 ks (2012), což znamenalo povětšinou 17.-18. místo mezi automobilovými značkami v ČR, tak to bylo smělé prohlášení. Pokud by se totiž naplnilo, Seat by poskočil zhruba na 12. příčku.

„V letošním roce chceme prodat 550 vozů Leon v pětidveřovém provedení, 60 třídveřových (na českém trhu se objeví v polovině roku) a 10 v provedení ST, což je kombi (tento vůz se dostane na český trh až na konci roku). Dohromady tedy 620 vozů. O rok později ale už počítáme s prodejem 1200 vozů Leon.“

Klepněte pro větší obrázek
V minulosti na Toledo nedali dopustit taxikáři a Seat počítá s tím, že zájem se znovu proubudí. Proto chystají speciální úpravy vozu pro taxislužby.

A Toledo? Vůz, který se vyráběl ve třech generacích a jehož se prodalo ve světě v letech 1992 až 2002 více než 900 000 kusů. 

„U Toleda očekáváme, že v roce 2013 prodáme 450 aut a v roce 2014 ještě o sto vozů více.“

Pak však přeci jen trochu opatrněji dodal, že záleží nejen na zájmu zákazníků, ale i na schopnosti výrobního závodu, zda jim bude schopen objednané vozy dodávat.

Nicméně i tato věta naznačila, nakolik si dnes český Seat věří.     

Seat brzdí koncern Volkswagen v rozletu

Seat brzdí koncern Volkswagen v rozletu


 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků