Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

Mizérie je pryč? Černý pasažér koncernu Volkswagen se nadechuje k lepším zítřkům? Alespoň podle slov, která dnes zazněla na pražské tiskové konferenci značky Seat, tomu tak je.
Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

„Zažili jsem nejlepší lednové prodeje za posledních devět let,“ řekl Aleš Novák, vedoucí divize Seat ČR. Bylo na něm patrné, že jen s obtížemi krotil euforii.

Co stojí za lepšími výsledky?

Bezesporu nové vozy, které obohatily portfolio chřadnoucí španělské značky. Vozy, které jako by vypadly z oka vozům značky Škoda. Sesterské Toledo, nový Leon (na snímku nahoře).

„Jak Leon, tak i Toledo jsou pro nás velmi důležité modely. Jsme rádi, že je máme v nabídce od začátku letošního roku,“ pokračoval šéf Seatu u nás. „Leon nám v lednu udělal obzvlášť velkou radost, prodali jsem 62 kusů, ve srovnání s lednem 2012, kdy to bylo jen 13 vozů, je to skok neskutečný.“

A pak se rozhovořil o plánech. „V roce 2013 hodláme prodat 3800 vozů.“

Vezmeme-li do úvahy, že v letech minulých se Seat potácel v propadlišti zapomnění a jeho čísla byla tato: 2312 ks (rok 2008), 2273 ks (2009), 2760 ks (2010), 3310 ks (2011), 2680 ks (2012), což znamenalo povětšinou 17.-18. místo mezi automobilovými značkami v ČR, tak to bylo smělé prohlášení. Pokud by se totiž naplnilo, Seat by poskočil zhruba na 12. příčku.

„V letošním roce chceme prodat 550 vozů Leon v pětidveřovém provedení, 60 třídveřových (na českém trhu se objeví v polovině roku) a 10 v provedení ST, což je kombi (tento vůz se dostane na český trh až na konci roku). Dohromady tedy 620 vozů. O rok později ale už počítáme s prodejem 1200 vozů Leon.“

Klepněte pro větší obrázek
V minulosti na Toledo nedali dopustit taxikáři a Seat počítá s tím, že zájem se znovu proubudí. Proto chystají speciální úpravy vozu pro taxislužby.

A Toledo? Vůz, který se vyráběl ve třech generacích a jehož se prodalo ve světě v letech 1992 až 2002 více než 900 000 kusů. 

„U Toleda očekáváme, že v roce 2013 prodáme 450 aut a v roce 2014 ještě o sto vozů více.“

Pak však přeci jen trochu opatrněji dodal, že záleží nejen na zájmu zákazníků, ale i na schopnosti výrobního závodu, zda jim bude schopen objednané vozy dodávat.

Nicméně i tato věta naznačila, nakolik si dnes český Seat věří.     

Seat brzdí koncern Volkswagen v rozletu

Seat brzdí koncern Volkswagen v rozletu


 

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků