Seat šetří. V továrně v Barceloně se podařilo snížit spotřebu vody o 31 %

Šetřit životní prostředí chtějí automobilky také změnami v přístupu k výrobě. Seat tak nyní oznamuje, že razantně snížil spotřebu vody ve své továrně v Barceloně.

Zatímco Volkswagen prohlašuje, že nový elektromobil I.D. bude prvním automobilem na světě s nulovou uhlíkovou stopou díky efektivnímu snižování emisí již při produkci vozu, Seat jde naproti ekologickému přístupu ve výrobě trochu jiným způsobem. Zaměřil se totiž na problematiku plýtvání a vysoké spotřeby vody.

Díky novým procesům výroby a zavedení moderních technologií je v továrně Martorell v Barceloně produkce vozů mnohem efektivnější a za posledních osm let se zde Seatu podařilo snížit spotřebu vody o celých 31 %. Velmi tomu pomohl i proces opakovaného využívání vodních zdrojů na odděleních s nejvyšší spotřebou – tedy na lakovně a při testování odolnosti vozů proti dešti.

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

Na lakovně se například využívá systému a chemického procesu, který dokonce ze zbytků používané barvy odlučuje čistou vodu, která je později uvedena zpátky do oběhu k dalšímu využití. Podobným způsobem je recyklována a čištěna voda užívána při zmíněných testech povětrnostních podmínek u nových aut.

Spotřeba vody ve fabrice, která ročně vyprodukuje 450.000 aut, byla ovšem za rok 2018 stále na hodnotě 1.170.000 m³, což lze přirovnat k objemu 470 olympijských bazénů. Seat si tedy do budoucna stanovuje další metu a do roku 2025 chce nyní dosažené snížení spotřeby o 31 % vytáhnout na 38 %.

Koncept Seat el-Born oficiálně: Ujede až 420 km, do výroby jde příští rok

Koncept Seat el-Born oficiálně: Ujede až 420 km, do výroby jde příští rok

Do výroby tak Seat v následujících letech zavede další systémy, které zabrání plýtvání vody, ještě vylepší současnou recyklaci odpadní vody k dalšímu využití a také uvede zachycování páry z klimatizačních jednotek v továrně a okolo ní.

„Digitalizace a používání nových technologií nám enormním způsobem pomáhá na cestě vstříc recirkulační ekonomice s ohledem na recyklaci a snížení produkovaných emisí,“ uvedl inženýr a manažer výroby Seatu Dr. Joan Carles Casas.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků