Seat šetří. V továrně v Barceloně se podařilo snížit spotřebu vody o 31 %

Šetřit životní prostředí chtějí automobilky také změnami v přístupu k výrobě. Seat tak nyní oznamuje, že razantně snížil spotřebu vody ve své továrně v Barceloně.

Zatímco Volkswagen prohlašuje, že nový elektromobil I.D. bude prvním automobilem na světě s nulovou uhlíkovou stopou díky efektivnímu snižování emisí již při produkci vozu, Seat jde naproti ekologickému přístupu ve výrobě trochu jiným způsobem. Zaměřil se totiž na problematiku plýtvání a vysoké spotřeby vody.

Díky novým procesům výroby a zavedení moderních technologií je v továrně Martorell v Barceloně produkce vozů mnohem efektivnější a za posledních osm let se zde Seatu podařilo snížit spotřebu vody o celých 31 %. Velmi tomu pomohl i proces opakovaného využívání vodních zdrojů na odděleních s nejvyšší spotřebou – tedy na lakovně a při testování odolnosti vozů proti dešti.

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

Na lakovně se například využívá systému a chemického procesu, který dokonce ze zbytků používané barvy odlučuje čistou vodu, která je později uvedena zpátky do oběhu k dalšímu využití. Podobným způsobem je recyklována a čištěna voda užívána při zmíněných testech povětrnostních podmínek u nových aut.

Spotřeba vody ve fabrice, která ročně vyprodukuje 450.000 aut, byla ovšem za rok 2018 stále na hodnotě 1.170.000 m³, což lze přirovnat k objemu 470 olympijských bazénů. Seat si tedy do budoucna stanovuje další metu a do roku 2025 chce nyní dosažené snížení spotřeby o 31 % vytáhnout na 38 %.

Koncept Seat el-Born oficiálně: Ujede až 420 km, do výroby jde příští rok

Koncept Seat el-Born oficiálně: Ujede až 420 km, do výroby jde příští rok

Do výroby tak Seat v následujících letech zavede další systémy, které zabrání plýtvání vody, ještě vylepší současnou recyklaci odpadní vody k dalšímu využití a také uvede zachycování páry z klimatizačních jednotek v továrně a okolo ní.

„Digitalizace a používání nových technologií nám enormním způsobem pomáhá na cestě vstříc recirkulační ekonomice s ohledem na recyklaci a snížení produkovaných emisí,“ uvedl inženýr a manažer výroby Seatu Dr. Joan Carles Casas.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik