Seat šetří. V továrně v Barceloně se podařilo snížit spotřebu vody o 31 %

Šetřit životní prostředí chtějí automobilky také změnami v přístupu k výrobě. Seat tak nyní oznamuje, že razantně snížil spotřebu vody ve své továrně v Barceloně.

Zatímco Volkswagen prohlašuje, že nový elektromobil I.D. bude prvním automobilem na světě s nulovou uhlíkovou stopou díky efektivnímu snižování emisí již při produkci vozu, Seat jde naproti ekologickému přístupu ve výrobě trochu jiným způsobem. Zaměřil se totiž na problematiku plýtvání a vysoké spotřeby vody.

Díky novým procesům výroby a zavedení moderních technologií je v továrně Martorell v Barceloně produkce vozů mnohem efektivnější a za posledních osm let se zde Seatu podařilo snížit spotřebu vody o celých 31 %. Velmi tomu pomohl i proces opakovaného využívání vodních zdrojů na odděleních s nejvyšší spotřebou – tedy na lakovně a při testování odolnosti vozů proti dešti.

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

Na lakovně se například využívá systému a chemického procesu, který dokonce ze zbytků používané barvy odlučuje čistou vodu, která je později uvedena zpátky do oběhu k dalšímu využití. Podobným způsobem je recyklována a čištěna voda užívána při zmíněných testech povětrnostních podmínek u nových aut.

Spotřeba vody ve fabrice, která ročně vyprodukuje 450.000 aut, byla ovšem za rok 2018 stále na hodnotě 1.170.000 m³, což lze přirovnat k objemu 470 olympijských bazénů. Seat si tedy do budoucna stanovuje další metu a do roku 2025 chce nyní dosažené snížení spotřeby o 31 % vytáhnout na 38 %.

Koncept Seat el-Born oficiálně: Ujede až 420 km, do výroby jde příští rok

Koncept Seat el-Born oficiálně: Ujede až 420 km, do výroby jde příští rok

Do výroby tak Seat v následujících letech zavede další systémy, které zabrání plýtvání vody, ještě vylepší současnou recyklaci odpadní vody k dalšímu využití a také uvede zachycování páry z klimatizačních jednotek v továrně a okolo ní.

„Digitalizace a používání nových technologií nám enormním způsobem pomáhá na cestě vstříc recirkulační ekonomice s ohledem na recyklaci a snížení produkovaných emisí,“ uvedl inženýr a manažer výroby Seatu Dr. Joan Carles Casas.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků