Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Vskutku ambiciózní plán by znamenal konec Seatu. Značka by kompletně převzala jméno své dosavadní sportovní odnože Cupra.

Podobná zpráva se může zdát jako hodně přitažená za vlasy, podle britského Autocaru nicméně možnost přejmenování Seatu na Cupru není úplně nereálná. Podle náznaků samotného předsedy koncernu VW Herberta Diesse by se totiž mohl Seat pokusit o zacílení na více prémiovou stranu trhu a jménem Cupra zaujmout jinou sortu zákazníků.

Vše by zapadlo do širšího plánu, ve kterém chce VW více odlišit své značky. Dříve se objevily zprávy, že například Škoda má do budoucna fungovat jako ještě levněji působící značka, zatímco právě Seat by se pokusil zamířit výše a postupně rozšiřovat svou působnost v globálním měřítku včetně trhu Severní Ameriky.

Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

Ambiciózním přejmenováním Seatu na Cupru by teoreticky znamenalo konec moderní éry španělské automobilky. Pod křídly VW by měla totiž Cupra fungovat jako „emocionální prémiová značka“, například po vzoru Alfy Romeo u koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Se zaměřením na sportovněji střižené modely už navíc dosavadní odnož Seatu začala.

S výhledem na prémiovou část trhu má být přitom změna jména automobilky nutná. Seat totiž nyní u zákazníků neevokuje onen prémiový dojem, kdežto Cupra si teprve své publikum zákazníků buduje a od začátku míří výše. Hledí se tedy na skupinu zájemců, kteří by normálně koupi auta od Seatu nezvážili, protože nepůsobí nijak extra.

Cupra odhaluje koncept elektrického SUV. Tavascan má 306 koní a ujede až 450 km

Cupra odhaluje koncept elektrického SUV. Tavascan má 306 koní a ujede až 450 km

Jinému nasměrování Seatu by lichotily stále lepší výsledky Cupry, které se oproti roku 2018 zvýšily prodeje o takřka 80 % a letos již prodala přes 18.000 vozů. Na rozdíl tomu u Seatu byly sice vyzdvihovány slušné výsledky za minulý rok, ale přesto se značce moc nedaří na některých klíčových trzích Evropy jako třeba v Itálii a Francii.

Důvodem nezdaru Seatu na těchto trzích je podle šéfa automobilky Lucy de Meo právě špatná image značky. Přechod na jméno Cupra a vystoupení ze stínu Volkswagenu by pak mohlo tento problém vyřešit. Vše je ale zatím otázkou času. K žádnému definitivnímu rozhodnutí ještě nedošlo.

Galerie doplněna o koncept Cupra Tavascan.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků