Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Vskutku ambiciózní plán by znamenal konec Seatu. Značka by kompletně převzala jméno své dosavadní sportovní odnože Cupra.

Podobná zpráva se může zdát jako hodně přitažená za vlasy, podle britského Autocaru nicméně možnost přejmenování Seatu na Cupru není úplně nereálná. Podle náznaků samotného předsedy koncernu VW Herberta Diesse by se totiž mohl Seat pokusit o zacílení na více prémiovou stranu trhu a jménem Cupra zaujmout jinou sortu zákazníků.

Vše by zapadlo do širšího plánu, ve kterém chce VW více odlišit své značky. Dříve se objevily zprávy, že například Škoda má do budoucna fungovat jako ještě levněji působící značka, zatímco právě Seat by se pokusil zamířit výše a postupně rozšiřovat svou působnost v globálním měřítku včetně trhu Severní Ameriky.

Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

Ambiciózním přejmenováním Seatu na Cupru by teoreticky znamenalo konec moderní éry španělské automobilky. Pod křídly VW by měla totiž Cupra fungovat jako „emocionální prémiová značka“, například po vzoru Alfy Romeo u koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Se zaměřením na sportovněji střižené modely už navíc dosavadní odnož Seatu začala.

S výhledem na prémiovou část trhu má být přitom změna jména automobilky nutná. Seat totiž nyní u zákazníků neevokuje onen prémiový dojem, kdežto Cupra si teprve své publikum zákazníků buduje a od začátku míří výše. Hledí se tedy na skupinu zájemců, kteří by normálně koupi auta od Seatu nezvážili, protože nepůsobí nijak extra.

Cupra odhaluje koncept elektrického SUV. Tavascan má 306 koní a ujede až 450 km

Cupra odhaluje koncept elektrického SUV. Tavascan má 306 koní a ujede až 450 km

Jinému nasměrování Seatu by lichotily stále lepší výsledky Cupry, které se oproti roku 2018 zvýšily prodeje o takřka 80 % a letos již prodala přes 18.000 vozů. Na rozdíl tomu u Seatu byly sice vyzdvihovány slušné výsledky za minulý rok, ale přesto se značce moc nedaří na některých klíčových trzích Evropy jako třeba v Itálii a Francii.

Důvodem nezdaru Seatu na těchto trzích je podle šéfa automobilky Lucy de Meo právě špatná image značky. Přechod na jméno Cupra a vystoupení ze stínu Volkswagenu by pak mohlo tento problém vyřešit. Vše je ale zatím otázkou času. K žádnému definitivnímu rozhodnutí ještě nedošlo.

Galerie doplněna o koncept Cupra Tavascan.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků