Seat se chce stát novou Alfou Romeo. Koncern VW na to jde fikaně

Seat v rámci koncernu Volkswagen platí za sportovně laděnou značku. Novému vedení to však nestačí, chce z něj udělat novou Alfu Romeo.

Alfa Romeo se po méně plodných letech vrací s novými modely mezi elitu. Giulia, která toto tažení započal, vypadá skvěle a stejně tak jezdí, a co do jízdních vlastností sbírá velice pozitivní ohlasy také z hlediska prodejů tolik důležité SUV Stelvio. Jenže roky největší slávy značky si pamatují hlavně ti dříve narození, což otevírá dveře konkurenci.

Chce toho využít Volkswagen ve prospěch značky Seat. Ta už nyní platí za sportovní mainstreamovou odnož koncernu, navíc nově vzniklá značka Cupra, která zahrnuje ostré modely, toto postavení umocňuje. Znám čtyřicátníky i starší, kteří Cupry milují, podle Herberta Diesse, šéfa Volkswagen AG, jsou ale v kurzu hlavně mladší zákazníci.

Kdo je Herbert Diess, nový nejvyšší muž VW? Osvědčil se už v BMW, umí šetřit

Kdo je Herbert Diess, nový nejvyšší muž VW? Osvědčil se už v BMW, umí šetřit

Diess operuje s myšlenkou, že lidé ve věku od 25 do 35 let nemají moc ponětí o slávě Alfy Romeo a Seat by se mohl stát jejich útočištěm. V rámci koncernu má právě Seat nejmladší cílovou skupinu zákazníků, přičemž hlavně ta by mohla toužit především po vozidlech vzbuzujících emoce. A ty Cupra rozhodně umí probudit.

Seatu hraje do karet také široká nabídka modelů, která se brzy rozroste o sedmimístné SUV Tarraco. Oficiálně jej zatím nikdo neviděl, a zda dorazí i v silném benzinovém provedení, zatím není jasné. I kdyby se tak ale nestalo, stále je tady Cupra Ateca, která z dvoulitru TSI doluje rovných 300 koní.

Kodiaq od Seatu zachycen na Nordschleife. Tarraco vypadá naštvaně!

Kodiaq od Seatu zachycen na Nordschleife. Tarraco vypadá naštvaně!

To je pro srovnání o 20 koní více, než kolik má Alfa Romeo Stelvio 2.0 TBi Q4, která u nás začíná na 1.378.100 Kč. Tolik Cupra Ateca zřejmě stát nebude. Je také otázkou, jak si Seat poradí s faktorem „srdcařství“, protože zatímco Ateca vychází z předokolky a připojuje zadní kola, Stelvio má motor podélně a upřednostňuje zadní nápravu. A to je alespoň pro mě přece jenom lepší předpoklad zábavné jízdy.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků