Seat se chce stát novou Alfou Romeo. Koncern VW na to jde fikaně

Seat v rámci koncernu Volkswagen platí za sportovně laděnou značku. Novému vedení to však nestačí, chce z něj udělat novou Alfu Romeo.

Alfa Romeo se po méně plodných letech vrací s novými modely mezi elitu. Giulia, která toto tažení započal, vypadá skvěle a stejně tak jezdí, a co do jízdních vlastností sbírá velice pozitivní ohlasy také z hlediska prodejů tolik důležité SUV Stelvio. Jenže roky největší slávy značky si pamatují hlavně ti dříve narození, což otevírá dveře konkurenci.

Chce toho využít Volkswagen ve prospěch značky Seat. Ta už nyní platí za sportovní mainstreamovou odnož koncernu, navíc nově vzniklá značka Cupra, která zahrnuje ostré modely, toto postavení umocňuje. Znám čtyřicátníky i starší, kteří Cupry milují, podle Herberta Diesse, šéfa Volkswagen AG, jsou ale v kurzu hlavně mladší zákazníci.

Kdo je Herbert Diess, nový nejvyšší muž VW? Osvědčil se už v BMW, umí šetřit

Kdo je Herbert Diess, nový nejvyšší muž VW? Osvědčil se už v BMW, umí šetřit

Diess operuje s myšlenkou, že lidé ve věku od 25 do 35 let nemají moc ponětí o slávě Alfy Romeo a Seat by se mohl stát jejich útočištěm. V rámci koncernu má právě Seat nejmladší cílovou skupinu zákazníků, přičemž hlavně ta by mohla toužit především po vozidlech vzbuzujících emoce. A ty Cupra rozhodně umí probudit.

Seatu hraje do karet také široká nabídka modelů, která se brzy rozroste o sedmimístné SUV Tarraco. Oficiálně jej zatím nikdo neviděl, a zda dorazí i v silném benzinovém provedení, zatím není jasné. I kdyby se tak ale nestalo, stále je tady Cupra Ateca, která z dvoulitru TSI doluje rovných 300 koní.

Kodiaq od Seatu zachycen na Nordschleife. Tarraco vypadá naštvaně!

Kodiaq od Seatu zachycen na Nordschleife. Tarraco vypadá naštvaně!

To je pro srovnání o 20 koní více, než kolik má Alfa Romeo Stelvio 2.0 TBi Q4, která u nás začíná na 1.378.100 Kč. Tolik Cupra Ateca zřejmě stát nebude. Je také otázkou, jak si Seat poradí s faktorem „srdcařství“, protože zatímco Ateca vychází z předokolky a připojuje zadní kola, Stelvio má motor podélně a upřednostňuje zadní nápravu. A to je alespoň pro mě přece jenom lepší předpoklad zábavné jízdy.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 83 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků