Seat pro modelový rok 2007: nové motory, nižší ceny

Seat výrazným způsobem upravil nabídku motorů a výbav svých modelů. Ibiza a Cordoba dostaly motory 1.2 HTP 51 kW, 1.4 16V 63 kW a lepší výbavu. Motory Leonu obohatila čtrnáctistovka, s níž stojí v akci 399 tisíc, a motory 2.0 TFSI 147 kW a 2.0 TDI 125 kW.
Seat pro modelový rok 2007: nové motory, nižší ceny

Ibiza a Cordoba

Nejvýraznější změnou je nový agregát 1.4 16V 63 kW (85 k), jehož zvýšení výkonu proti původnímu motoru s 55 kW (75 k) bylo dosaženo novou konstrukcí sacího potrubí, zvětšením průměru škrticí klapky, optimalizací výfukového vačkového hřídele a montáží nové řídicí jednotky. Nový motor přispěl k výraznému zvýšení dynamiky vozu – Ibiza s ním akceleruje z klidu na stovku za 11,9 s (dříve 13,2 s) a dosahuje pružného zrychlení ze 60 na 100 km/h za 15,3 s (17,3 s).

Navzdory vyššímu výkonu se prakticky nezměnila spotřeba paliva. Oficiální hodnoty udávají 8,9 l/100 km po městě, 5,1 l/100 km mimo městské aglomerace a 6,5 l/100 km v kombinovaném provozu (ve srovnání s hodnotami 8,6/5,3/6,5 pro verzi se 75  k). Verze 75 k se bude dále dodávat do modelů s automatickou převodovkou.

Také nový agregát 1.2 HTP 51 kW (70 k) přináší oproti předchozí verzi s výkonem 47 kW (64 k) řadu zdokonalení, zejména díky optimalizaci elektronického řízení motoru. Akcelerace Ibizy z klidu na 100 km/h se s touto verzí motoru zlepšila ze 14,9 na 14,7 s. Přes nárůst výkonu zůstává spotřeba paliva na velmi solidních 7,6/5,1/5,9 l/100 km.

Stejně jako všechny ostatní modely značky Seat jsou Ibiza a Cordoba vedle ABS sériově vybaveny automatickým spínačem světel pro denní svícení. Od výbavy Stylance obohacuje sériovou výbavu autorádio s CD přehrávačem, na přání lze objednat rozhraní pro integraci audiopřehrávače iPod a přehrávačů MP3 i flash pamětí s rozhraním USB do audiosystému vozidla.

Nadále platí prodejní akce „Ibiza za 249 900 Kč“ , díky níž lze získat základní verzi tohoto nejprodávanějšího modelu španělské automobilky s cenovým zvýhodněním 42 000 Kč. Se stejnou úsporou je k dispozici i Seat Cordoba, jehož cena začíná na 275 900 Kč. Pro náročnější zákazníky, kteří se nespokojí se základní výbavou, jsou potom připraveny akční modely Ibiza a Cordoba „Advantage“. Ty nabízejí balíček nejžádanějších prvků výbavy (klimatizace, elektricky ovládaná okna vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, u modelu Ibiza dále 5 dveří, u modelu Cordoba pak metalický lak) v hodnotě 60 500 Kč buď zcela zdarma (v případě financování přes leasing od ŠkoFINu) nebo pouze za 20 500 v případě platby v hotovosti.

Leon

Sportovní hatchback Seat León dostává nový základní motor – zážehový čtyřválec 1.4 16V 63 kW (85 k), s nímž dosahuje nejvyšší rychlosti 172 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,7 s. Hodnoty spotřeby jsou docela rozumné: v cyklech město/mimo město/kombinovaná činí pouhých 9,5/5,6/a 7,0 l na 100 km/h. Cena Leónu 1.4 63 kW začíná díky akčnímu zvýhodění ve výši 30 000 Kč na 399 00 Kč, stejné zvýhodnění nabízí i verze s motorem 1.6/75 kW, takže její cena vychází na 409 900 Kč.

Řadu León dále obohacuje špičkový sportovní model FR, který přichází se dvěma pohonnými jednotkami, zážehovou a vznětovou. León FR se zážehovým motorem 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k) a maximálním točivým momentem 280 Nm, který dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 7,3 s a dosáhnout maximální rychlosti 229 km/h, je v ceníku od 662 900 Kč.

Vznětová verze Leónu FR je poháněna motorem 2.0 TDI 125 kW (170 k), s nímž se nedávno představila i Altea FR. León s ním dosahuje rychlosti až 214 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě jen 6 l na 100 km. Cena toho modelu začíná 693 900 Kč.

Změny se u řady León ovšem netýkají jen motorů. Od verze Stylance je nyní součástí sériové výbavy rádio s CD/MP3 přehrávačem a šesti reproduktory a vstupem AUX-in. Na přání pak lze rádio doplnit o rozhraní pro integraci audiopřehrávače iPod i flash pamětí s rozhraním USB do audiosystému vozidla. Novinkou seznamu výbavy na přání jsou dvojité adaptivní xenonové světlomety systému AFS a vyznavači sportovní jízdy jistě ocení možnost objednat 18" ráfky z lehkých slitin.

Altea

Také Seat Altea nyní v rámci sériové výbavy nabízí od verze Stylance rádio s CD/MP3 přehrávačem a šesti reproduktory a vstupem AUX-in. Na přání pak lze opět rádia doplnit o rozhraní pro integraci audiopřehrávače iPod i flash pamětí s rozhraním USB do audiosystému vozidla. Stejně jako León i Altea rozšiřuje výbavu na přání o dvojité adaptivní xenonové světlomety systému AFS a atraktivní 18” ráfky z lehkých slitin.

Pokračuje také atraktivní akční model Altea Rebel, nabízející rozšířenou výbavu v hodnotě 65 000 Kč, kterou lze v případě financování prostřednictvím Seat Leasingu od ŠkoFINu získat zcela zdarma nebo za 20 500 v případě platby v hotovosti. U akčního modelu Rebel zaujmou už na první pohled efektní 16palcová litá kola GAIA, zatmavená skla, speciální atraktivní odstíny laku karoserie a čalounění s efektním designem PAPAIA. K ochraně pasažérů přispívají boční a hlavové airbagy, komfort řízení zvyšuje všestranně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a elektrické ovládání zrcátek i všech oken. Pohodu v interiéru zajišťuje výkonná automatická klimatizace Climatronic a kvalitní autorádio s přehrávači CD a MP3 a šesti reproduktory a vstupem AUX-in.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků