Seat pro modelový rok 2007: nové motory, nižší ceny

Seat výrazným způsobem upravil nabídku motorů a výbav svých modelů. Ibiza a Cordoba dostaly motory 1.2 HTP 51 kW, 1.4 16V 63 kW a lepší výbavu. Motory Leonu obohatila čtrnáctistovka, s níž stojí v akci 399 tisíc, a motory 2.0 TFSI 147 kW a 2.0 TDI 125 kW.
Seat pro modelový rok 2007: nové motory, nižší ceny

Ibiza a Cordoba

Nejvýraznější změnou je nový agregát 1.4 16V 63 kW (85 k), jehož zvýšení výkonu proti původnímu motoru s 55 kW (75 k) bylo dosaženo novou konstrukcí sacího potrubí, zvětšením průměru škrticí klapky, optimalizací výfukového vačkového hřídele a montáží nové řídicí jednotky. Nový motor přispěl k výraznému zvýšení dynamiky vozu – Ibiza s ním akceleruje z klidu na stovku za 11,9 s (dříve 13,2 s) a dosahuje pružného zrychlení ze 60 na 100 km/h za 15,3 s (17,3 s).

Navzdory vyššímu výkonu se prakticky nezměnila spotřeba paliva. Oficiální hodnoty udávají 8,9 l/100 km po městě, 5,1 l/100 km mimo městské aglomerace a 6,5 l/100 km v kombinovaném provozu (ve srovnání s hodnotami 8,6/5,3/6,5 pro verzi se 75  k). Verze 75 k se bude dále dodávat do modelů s automatickou převodovkou.

Také nový agregát 1.2 HTP 51 kW (70 k) přináší oproti předchozí verzi s výkonem 47 kW (64 k) řadu zdokonalení, zejména díky optimalizaci elektronického řízení motoru. Akcelerace Ibizy z klidu na 100 km/h se s touto verzí motoru zlepšila ze 14,9 na 14,7 s. Přes nárůst výkonu zůstává spotřeba paliva na velmi solidních 7,6/5,1/5,9 l/100 km.

Stejně jako všechny ostatní modely značky Seat jsou Ibiza a Cordoba vedle ABS sériově vybaveny automatickým spínačem světel pro denní svícení. Od výbavy Stylance obohacuje sériovou výbavu autorádio s CD přehrávačem, na přání lze objednat rozhraní pro integraci audiopřehrávače iPod a přehrávačů MP3 i flash pamětí s rozhraním USB do audiosystému vozidla.

Nadále platí prodejní akce „Ibiza za 249 900 Kč“ , díky níž lze získat základní verzi tohoto nejprodávanějšího modelu španělské automobilky s cenovým zvýhodněním 42 000 Kč. Se stejnou úsporou je k dispozici i Seat Cordoba, jehož cena začíná na 275 900 Kč. Pro náročnější zákazníky, kteří se nespokojí se základní výbavou, jsou potom připraveny akční modely Ibiza a Cordoba „Advantage“. Ty nabízejí balíček nejžádanějších prvků výbavy (klimatizace, elektricky ovládaná okna vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, u modelu Ibiza dále 5 dveří, u modelu Cordoba pak metalický lak) v hodnotě 60 500 Kč buď zcela zdarma (v případě financování přes leasing od ŠkoFINu) nebo pouze za 20 500 v případě platby v hotovosti.

Leon

Sportovní hatchback Seat León dostává nový základní motor – zážehový čtyřválec 1.4 16V 63 kW (85 k), s nímž dosahuje nejvyšší rychlosti 172 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,7 s. Hodnoty spotřeby jsou docela rozumné: v cyklech město/mimo město/kombinovaná činí pouhých 9,5/5,6/a 7,0 l na 100 km/h. Cena Leónu 1.4 63 kW začíná díky akčnímu zvýhodění ve výši 30 000 Kč na 399 00 Kč, stejné zvýhodnění nabízí i verze s motorem 1.6/75 kW, takže její cena vychází na 409 900 Kč.

Řadu León dále obohacuje špičkový sportovní model FR, který přichází se dvěma pohonnými jednotkami, zážehovou a vznětovou. León FR se zážehovým motorem 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k) a maximálním točivým momentem 280 Nm, který dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 7,3 s a dosáhnout maximální rychlosti 229 km/h, je v ceníku od 662 900 Kč.

Vznětová verze Leónu FR je poháněna motorem 2.0 TDI 125 kW (170 k), s nímž se nedávno představila i Altea FR. León s ním dosahuje rychlosti až 214 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě jen 6 l na 100 km. Cena toho modelu začíná 693 900 Kč.

Změny se u řady León ovšem netýkají jen motorů. Od verze Stylance je nyní součástí sériové výbavy rádio s CD/MP3 přehrávačem a šesti reproduktory a vstupem AUX-in. Na přání pak lze rádio doplnit o rozhraní pro integraci audiopřehrávače iPod i flash pamětí s rozhraním USB do audiosystému vozidla. Novinkou seznamu výbavy na přání jsou dvojité adaptivní xenonové světlomety systému AFS a vyznavači sportovní jízdy jistě ocení možnost objednat 18" ráfky z lehkých slitin.

Altea

Také Seat Altea nyní v rámci sériové výbavy nabízí od verze Stylance rádio s CD/MP3 přehrávačem a šesti reproduktory a vstupem AUX-in. Na přání pak lze opět rádia doplnit o rozhraní pro integraci audiopřehrávače iPod i flash pamětí s rozhraním USB do audiosystému vozidla. Stejně jako León i Altea rozšiřuje výbavu na přání o dvojité adaptivní xenonové světlomety systému AFS a atraktivní 18” ráfky z lehkých slitin.

Pokračuje také atraktivní akční model Altea Rebel, nabízející rozšířenou výbavu v hodnotě 65 000 Kč, kterou lze v případě financování prostřednictvím Seat Leasingu od ŠkoFINu získat zcela zdarma nebo za 20 500 v případě platby v hotovosti. U akčního modelu Rebel zaujmou už na první pohled efektní 16palcová litá kola GAIA, zatmavená skla, speciální atraktivní odstíny laku karoserie a čalounění s efektním designem PAPAIA. K ochraně pasažérů přispívají boční a hlavové airbagy, komfort řízení zvyšuje všestranně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a elektrické ovládání zrcátek i všech oken. Pohodu v interiéru zajišťuje výkonná automatická klimatizace Climatronic a kvalitní autorádio s přehrávači CD a MP3 a šesti reproduktory a vstupem AUX-in.

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Seat Leon 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 120 705 km
Cena: 80 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 132 916 km
Cena: 83 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 174 887 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků