Seat představuje nové „eko“ prototypy Altea a Leon

Seat vyrukoval s párem prototypů, jež v rámci firemního hesla Ecomotive mají sondovat možnosti nasazení nových technologií v praxi.
Seznam kapitol
  1. Seat Leon Altea Ecomotive
  2. Fotogalerie

Značka Seat nikdy žádným tahounem pokroku nebyla, ale doba si žádá změnu. Novinkami jsou elektromobil Altea XL Electric Ecomotive a menší plug-in hybrid Leon TwinDrive Ecomotive. Flotila vozů těchto typů bude poskytnuta katalánským a madridským úřadům, jejichž zaměstnanci s nimi mají posbírat zkušenosti z běžného provozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL Electric Ecomotive a plug-in hybrid Leon TwinDrive Ecomotive

Za zmínku stojí, že Seat již před dvěmi lety představil první hybrid Leon, v sériové výrobě se má plug-in hybrid objevit v roce 2015 a čistý elektromobil rok na to. James Muir, nejvyšší muž Seatu, hovořil o rostoucím důrazu zákazníků na ekologii a ekonomičnost provozu, přičemž paralelní vývoj dvou technologií (hybridní a čistě elektrické) umožňuje v budoucnosti lépe vyhovět jejich požadavkům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL Electric Ecomotive

Ale k samotným autům. MPV Seat Altea XL Electric Ecomotive je poháněno elektromotorem s výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem 270 Nm. Akumulátory jsou vestavěny do prostoru pod zadními sedadly, čímž údajně nebude nijak omezen prostor pro posádku, ani její zavazadla.

Test Seat Altea XL DSG: automatická radost

Test Seat Altea XL DSG: automatická radost

Dojezd na jedno nabití má činit přes 130 km a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 135 km/h. Altea XL Electric Ecomotive je opatřena také regenerativním brzděním a solárními články v prosklené střeše, jež mají „pomáhat“ klimatizaci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Leon TwinDrive Ecomotive

Menší hatchback Seat Leon TwinDrive Ecomotive opatřený hybridní soustavou typu plug-in je na čistě elektrický pohon schopen ujet až 50 km a dosáhnout rychlosti 120 km/h. Při asistenci spalovacího motoru má v kombinovaném provozu vykazovat průměrnou spotřebu 1,7 l/100 km, resp. 18,5 kWh/100 km a nejvyšší rychlost 170 km/h. Na technické podrobnosti si budeme muset ještě počkat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Leon Altea Ecomotive
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků