Seat představuje nové „eko“ prototypy Altea a Leon

Seat vyrukoval s párem prototypů, jež v rámci firemního hesla Ecomotive mají sondovat možnosti nasazení nových technologií v praxi.
Seznam kapitol
  1. Seat Leon Altea Ecomotive
  2. Fotogalerie

Značka Seat nikdy žádným tahounem pokroku nebyla, ale doba si žádá změnu. Novinkami jsou elektromobil Altea XL Electric Ecomotive a menší plug-in hybrid Leon TwinDrive Ecomotive. Flotila vozů těchto typů bude poskytnuta katalánským a madridským úřadům, jejichž zaměstnanci s nimi mají posbírat zkušenosti z běžného provozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL Electric Ecomotive a plug-in hybrid Leon TwinDrive Ecomotive

Za zmínku stojí, že Seat již před dvěmi lety představil první hybrid Leon, v sériové výrobě se má plug-in hybrid objevit v roce 2015 a čistý elektromobil rok na to. James Muir, nejvyšší muž Seatu, hovořil o rostoucím důrazu zákazníků na ekologii a ekonomičnost provozu, přičemž paralelní vývoj dvou technologií (hybridní a čistě elektrické) umožňuje v budoucnosti lépe vyhovět jejich požadavkům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL Electric Ecomotive

Ale k samotným autům. MPV Seat Altea XL Electric Ecomotive je poháněno elektromotorem s výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem 270 Nm. Akumulátory jsou vestavěny do prostoru pod zadními sedadly, čímž údajně nebude nijak omezen prostor pro posádku, ani její zavazadla.

Testy | Seat

Test Seat Altea XL DSG: automatická radost

Dojezd na jedno nabití má činit přes 130 km a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 135 km/h. Altea XL Electric Ecomotive je opatřena také regenerativním brzděním a solárními články v prosklené střeše, jež mají „pomáhat“ klimatizaci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Leon TwinDrive Ecomotive

Menší hatchback Seat Leon TwinDrive Ecomotive opatřený hybridní soustavou typu plug-in je na čistě elektrický pohon schopen ujet až 50 km a dosáhnout rychlosti 120 km/h. Při asistenci spalovacího motoru má v kombinovaném provozu vykazovat průměrnou spotřebu 1,7 l/100 km, resp. 18,5 kWh/100 km a nejvyšší rychlost 170 km/h. Na technické podrobnosti si budeme muset ještě počkat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Leon Altea Ecomotive
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků