Seat představuje nové „eko“ prototypy Altea a Leon

Seat vyrukoval s párem prototypů, jež v rámci firemního hesla Ecomotive mají sondovat možnosti nasazení nových technologií v praxi.
Seznam kapitol
  1. Seat Leon Altea Ecomotive
  2. Fotogalerie

Značka Seat nikdy žádným tahounem pokroku nebyla, ale doba si žádá změnu. Novinkami jsou elektromobil Altea XL Electric Ecomotive a menší plug-in hybrid Leon TwinDrive Ecomotive. Flotila vozů těchto typů bude poskytnuta katalánským a madridským úřadům, jejichž zaměstnanci s nimi mají posbírat zkušenosti z běžného provozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL Electric Ecomotive a plug-in hybrid Leon TwinDrive Ecomotive

Za zmínku stojí, že Seat již před dvěmi lety představil první hybrid Leon, v sériové výrobě se má plug-in hybrid objevit v roce 2015 a čistý elektromobil rok na to. James Muir, nejvyšší muž Seatu, hovořil o rostoucím důrazu zákazníků na ekologii a ekonomičnost provozu, přičemž paralelní vývoj dvou technologií (hybridní a čistě elektrické) umožňuje v budoucnosti lépe vyhovět jejich požadavkům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL Electric Ecomotive

Ale k samotným autům. MPV Seat Altea XL Electric Ecomotive je poháněno elektromotorem s výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem 270 Nm. Akumulátory jsou vestavěny do prostoru pod zadními sedadly, čímž údajně nebude nijak omezen prostor pro posádku, ani její zavazadla.

Test Seat Altea XL DSG: automatická radost

Test Seat Altea XL DSG: automatická radost

Dojezd na jedno nabití má činit přes 130 km a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 135 km/h. Altea XL Electric Ecomotive je opatřena také regenerativním brzděním a solárními články v prosklené střeše, jež mají „pomáhat“ klimatizaci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Leon TwinDrive Ecomotive

Menší hatchback Seat Leon TwinDrive Ecomotive opatřený hybridní soustavou typu plug-in je na čistě elektrický pohon schopen ujet až 50 km a dosáhnout rychlosti 120 km/h. Při asistenci spalovacího motoru má v kombinovaném provozu vykazovat průměrnou spotřebu 1,7 l/100 km, resp. 18,5 kWh/100 km a nejvyšší rychlost 170 km/h. Na technické podrobnosti si budeme muset ještě počkat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Leon Altea Ecomotive
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků