Seat představí během dvou let čtyři nové modely včetně malého crossoveru

Seat představí během dvou let čtyři nové modely včetně malého crossoveru

Ačkoli se v souvislosti s aférou Dieselgate začalo v zákulisí spekulovat o tom, že Volkswagen podtrhne pod ztrátovým Seatem stoličku, na tak drastické kroky to nevypadá. Navíc se Seat po dlouhé době opět dostal v roce 2014 do zisku (+127 milionů eur) a má docela dobře našlápnuto.

Teď slibuje čtyři nové modely během dalších dvou let. Nová auta mají zamířit především do rostoucích segmentů, které slibují dobré prodeje a slušné zisky. Jistě, půjde především o crossovery a SUV. Prvním takovým modelem bude kompaktní crossover či SUV. Na trh dorazí v první polovině roku 2016. Výstavní premiéru by si tak mohl, aspoň ve formě předprodukčního konceptu, odbýt na jarním autosalonu v Ženevě. 

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahnu

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahnu

Seat chce také optimalizovat (rozuměj zlevnit a zjednodušit) nejen výrobní, ale i manažerské procesy, což má ročně pomoci uspořit asi 100 milionů eur (2,7 miliardy korun).

Podle Seatu nemají „zprávy těchto týdnů“ žádný dopad na strategii automobilky, která se nyní soustředí na střednědobé a dlouhodobé plány. Cílem je udržet značku v rozumném zisku, k čemuž mají pomoci právě nové modely, efektivnější výroba i management a eliminace zbytečných nákladů.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků