Ačkoli se v souvislosti s aférou Dieselgate začalo v zákulisí spekulovat o tom, že Volkswagen podtrhne pod ztrátovým Seatem stoličku, na tak drastické kroky to nevypadá. Navíc se Seat po dlouhé době opět dostal v roce 2014 do zisku (+127 milionů eur) a má docela dobře našlápnuto.
Teď slibuje čtyři nové modely během dalších dvou let. Nová auta mají zamířit především do rostoucích segmentů, které slibují dobré prodeje a slušné zisky. Jistě, půjde především o crossovery a SUV. Prvním takovým modelem bude kompaktní crossover či SUV. Na trh dorazí v první polovině roku 2016. Výstavní premiéru by si tak mohl, aspoň ve formě předprodukčního konceptu, odbýt na jarním autosalonu v Ženevě.
Seat chce také optimalizovat (rozuměj zlevnit a zjednodušit) nejen výrobní, ale i manažerské procesy, což má ročně pomoci uspořit asi 100 milionů eur (2,7 miliardy korun).
Podle Seatu nemají „zprávy těchto týdnů“ žádný dopad na strategii automobilky, která se nyní soustředí na střednědobé a dlouhodobé plány. Cílem je udržet značku v rozumném zisku, k čemuž mají pomoci právě nové modely, efektivnější výroba i management a eliminace zbytečných nákladů.