Seat představí během dvou let čtyři nové modely včetně malého crossoveru

Seat představí během dvou let čtyři nové modely včetně malého crossoveru

Ačkoli se v souvislosti s aférou Dieselgate začalo v zákulisí spekulovat o tom, že Volkswagen podtrhne pod ztrátovým Seatem stoličku, na tak drastické kroky to nevypadá. Navíc se Seat po dlouhé době opět dostal v roce 2014 do zisku (+127 milionů eur) a má docela dobře našlápnuto.

Teď slibuje čtyři nové modely během dalších dvou let. Nová auta mají zamířit především do rostoucích segmentů, které slibují dobré prodeje a slušné zisky. Jistě, půjde především o crossovery a SUV. Prvním takovým modelem bude kompaktní crossover či SUV. Na trh dorazí v první polovině roku 2016. Výstavní premiéru by si tak mohl, aspoň ve formě předprodukčního konceptu, odbýt na jarním autosalonu v Ženevě. 

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahnu

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahnu

Seat chce také optimalizovat (rozuměj zlevnit a zjednodušit) nejen výrobní, ale i manažerské procesy, což má ročně pomoci uspořit asi 100 milionů eur (2,7 miliardy korun).

Podle Seatu nemají „zprávy těchto týdnů“ žádný dopad na strategii automobilky, která se nyní soustředí na střednědobé a dlouhodobé plány. Cílem je udržet značku v rozumném zisku, k čemuž mají pomoci právě nové modely, efektivnější výroba i management a eliminace zbytečných nákladů.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků