Seat odtajnil vzhled i techniku nové ibizy. Tu později přebere fabia

Letos se k zákazníkům dostane již pátá generace vozu Seat Ibiza. Historie modelu se začala psát v roce 1984 a od té doby zaznamenal 5,4 milionu prodaných exemplářů.

U nového seatu Ibiza, jehož podobu právě tato španělské automobilka odtajnila, bude použití nové modulární platformy MQB A0 znamenat zásadní změnu proporcí.

Zatímco délka a výška páté generace se oproti té čtvrté změní jen v řádu jednotek milimetrů, šířka se zvětší o pozoruhodných 87 milimetrů. V důsledku toho budou přední kola od sebe více vzdálena o šedesát milimetrů, zadní pak o 48 milimetrů. Důležitá je také změna rozvoru o 95 milimetrů.

Pro cestující by to mělo přinést více prostoru. Konkrétně vzadu bude pro nohy o 35 milimetrů navíc, výška stropu nad sedadly je vpředu zvětšena o 24 milimetrů a vzadu o 17. Kufr pojme o dost více než dosud. Nová hodnotu objemu činí 355 litrů, což je nejvíce ve třídě malých hatchbacků.

Hrany a zlomy

Tak, jak je u Seatu zvykem, bude i Ibiza vypadat hodně sportovně. Poměrně dost designových prvků převzala z faceliftovaného provedení většího leonu, na karosérii vidíme řadu ostrých hran a přechodů. Také záď je hodně členitá. Registrační značka najde své místo až ve výřezu nárazníku.

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Novou ibizu budou minimálně v první fázi výroby pohánět tři zážehové motory a tři verze dieselového agregátu 1,6 TDI. V případě benzinových motorů jde o 1,0 TSI s přeplňováním, který bude naladěn buď na 95 nebo 115 koní. Na přelomu letošního a příštího roku si zákazníci budou moci zvolit také 1,5 TSI (150 koní). Výkony turbodieselů jsou 80, 95 a 115 koní.

Kromě klasických typů paliv bude Ibiza schopná jízdy také na stlačený zemní plyn. Pro tento případ byl upraven motor 1,0 TSI (90 koní).

Nejméně výkonné motory se budou pojit s pětistupňovou manuální převodovkou, ty zbývající budou mít buď šestistupňovou převodovou skříň, nebo sedmistupňové DSG.

Na rozdíl od minulosti bude mít Ibiza už pouze jeden typ karosérie - půjde výhradně o pětidveřový hatchback. Třídveřový model, stejně jako kombi, tedy odcházejí do historie.

FR bude opravdu sportovní

Seat pro ibizu připravil čtyři výbavové linie. Tou vstupní bude Reference, na vrcholu pak stojí FR a XCellence.  FR bude mít tužší nastavení podvozku a řidič si bude moci zvolit buď jízdní režim Normal nebo Sport.

Rychlý test Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Benzinový diesel  

Rychlý test Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Benzinový diesel  

Tak, jak je to zvykem, ibiza dostane elektronické asistenty, které dosud byly pouze ve větších a dražších modelech značky. Například systém Front Assist, asistentem pro jízdu v koloně, adaptivním tempomatem, bezklíčkovým přístupovým systémem s tlačítkem pro spuštění motoru s funkcí Heartbeat, či zadní parkovací kamerou.

Interiér působí přehledně a logicky. Rozmístění ovladačů připomíná současné řešení Škoda Fabie. Uprostřed palubní desky se teď může ocitnout multimediální displej se skleněnou krycí plochou a úhlopříčkou osm palců.

Nová Ibiza bude oficiálně představena v březnu na ženevském autosalonu. V prodeji se ocitne už tři měsíce poté.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků