Seat odtajnil vzhled i techniku nové ibizy. Tu později přebere fabia

Letos se k zákazníkům dostane již pátá generace vozu Seat Ibiza. Historie modelu se začala psát v roce 1984 a od té doby zaznamenal 5,4 milionu prodaných exemplářů.

U nového seatu Ibiza, jehož podobu právě tato španělské automobilka odtajnila, bude použití nové modulární platformy MQB A0 znamenat zásadní změnu proporcí.

Zatímco délka a výška páté generace se oproti té čtvrté změní jen v řádu jednotek milimetrů, šířka se zvětší o pozoruhodných 87 milimetrů. V důsledku toho budou přední kola od sebe více vzdálena o šedesát milimetrů, zadní pak o 48 milimetrů. Důležitá je také změna rozvoru o 95 milimetrů.

Pro cestující by to mělo přinést více prostoru. Konkrétně vzadu bude pro nohy o 35 milimetrů navíc, výška stropu nad sedadly je vpředu zvětšena o 24 milimetrů a vzadu o 17. Kufr pojme o dost více než dosud. Nová hodnotu objemu činí 355 litrů, což je nejvíce ve třídě malých hatchbacků.

Hrany a zlomy

Tak, jak je u Seatu zvykem, bude i Ibiza vypadat hodně sportovně. Poměrně dost designových prvků převzala z faceliftovaného provedení většího leonu, na karosérii vidíme řadu ostrých hran a přechodů. Také záď je hodně členitá. Registrační značka najde své místo až ve výřezu nárazníku.

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Novou ibizu budou minimálně v první fázi výroby pohánět tři zážehové motory a tři verze dieselového agregátu 1,6 TDI. V případě benzinových motorů jde o 1,0 TSI s přeplňováním, který bude naladěn buď na 95 nebo 115 koní. Na přelomu letošního a příštího roku si zákazníci budou moci zvolit také 1,5 TSI (150 koní). Výkony turbodieselů jsou 80, 95 a 115 koní.

Kromě klasických typů paliv bude Ibiza schopná jízdy také na stlačený zemní plyn. Pro tento případ byl upraven motor 1,0 TSI (90 koní).

Nejméně výkonné motory se budou pojit s pětistupňovou manuální převodovkou, ty zbývající budou mít buď šestistupňovou převodovou skříň, nebo sedmistupňové DSG.

Na rozdíl od minulosti bude mít Ibiza už pouze jeden typ karosérie - půjde výhradně o pětidveřový hatchback. Třídveřový model, stejně jako kombi, tedy odcházejí do historie.

FR bude opravdu sportovní

Seat pro ibizu připravil čtyři výbavové linie. Tou vstupní bude Reference, na vrcholu pak stojí FR a XCellence.  FR bude mít tužší nastavení podvozku a řidič si bude moci zvolit buď jízdní režim Normal nebo Sport.

Rychlý test Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Benzinový diesel  

Rychlý test Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Benzinový diesel  

Tak, jak je to zvykem, ibiza dostane elektronické asistenty, které dosud byly pouze ve větších a dražších modelech značky. Například systém Front Assist, asistentem pro jízdu v koloně, adaptivním tempomatem, bezklíčkovým přístupovým systémem s tlačítkem pro spuštění motoru s funkcí Heartbeat, či zadní parkovací kamerou.

Interiér působí přehledně a logicky. Rozmístění ovladačů připomíná současné řešení Škoda Fabie. Uprostřed palubní desky se teď může ocitnout multimediální displej se skleněnou krycí plochou a úhlopříčkou osm palců.

Nová Ibiza bude oficiálně představena v březnu na ženevském autosalonu. V prodeji se ocitne už tři měsíce poté.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 53 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků