Seat: nový koncept Altea Prototipo

Na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem představí španělská automobilka SEAT vysoce inovativní koncept Altea Prototipo, který avizuje blížící se uvedení nového sériového modelu Altea. Ten by se měl na automobilovém trhu objevit v roce 2004. Altea bude prvním modelem značky SEAT vyvinutým v rámci nové divize Audi Brand Group, která byla ustavena začátkem roku 2002.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Koncept SEAT Altea Prototipo, demonstrující kreativitu a invenci designerů z Technického centra automobilky SEAT v Martorellu, je svým stylingem velmi blízký reálnému modelu. Altea Prototipo zřetelně naznačuje, jakým směrem se stylisté automobilky SEAT chtějí ubírat v blízké budoucnosti. Přídi vozu dominuje rozměrná maska chladiče, vytvářející podklad pro velké logo automobilky SEAT. Naprosto osobité jsou světlomety, připomínající „kočičí oči“. Masivní podběhy kol a vysoká linie boků propůjčují konceptu Altea Prototipo velmi dynamický charakter.

Tip: stáhněte si plakáty na plochu se Seatem Altea

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Jednoprostorová koncepce prototypu Altea Prototipo nedělá žádný zřetelný předěl mezi motorovým prostorem, prostorem pro cestující a místem pro zavazadla. Speciálně pro tento typ sportovně stylizovaných jednoprostorových vozů však SEAT zavádí zcela nové označení: MSV – Multi Sport Vehicle. V případě konceptu Altea Prototipo to znamená uspořádání sedadel 2+2 (každý pasažér má zcela samostatné anatomicky tvarované sedadlo), velmi aerodynamickou karoserii, snížené sportovní zavěšení devatenáctipalcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami nebo bohatě dimenzované brzdy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

O pohon prototypu se stará výkonný zážehový motor 2.0 FSI, vybavený systémem přímého vstřikování benzinu – jde o vůbec první agregát značky SEAT této koncepce. Výkon motoru 150 k se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Tiptronic. Altea chce samozřejmě poskytovat skutečný požitek z řízení, a proto dostala vynikající podvozek DSR, který se skvěle osvědčil v sériových modelech SEAT.

SEAT Altea Prototipo – hlavní rozměry

  • Délka 4292 mm
  • Šířka 1812 mm
  • Výška 1552 mm
  • Rozvor  2578 mm
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků