Seat: nový koncept Altea Prototipo

Seat: nový koncept Altea Prototipo

Na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem představí španělská automobilka SEAT vysoce inovativní koncept Altea Prototipo, který avizuje blížící se uvedení nového sériového modelu Altea. Ten by se měl na automobilovém trhu objevit v roce 2004. Altea bude prvním modelem značky SEAT vyvinutým v rámci nové divize Audi Brand Group, která byla ustavena začátkem roku 2002.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Koncept SEAT Altea Prototipo, demonstrující kreativitu a invenci designerů z Technického centra automobilky SEAT v Martorellu, je svým stylingem velmi blízký reálnému modelu. Altea Prototipo zřetelně naznačuje, jakým směrem se stylisté automobilky SEAT chtějí ubírat v blízké budoucnosti. Přídi vozu dominuje rozměrná maska chladiče, vytvářející podklad pro velké logo automobilky SEAT. Naprosto osobité jsou světlomety, připomínající „kočičí oči“. Masivní podběhy kol a vysoká linie boků propůjčují konceptu Altea Prototipo velmi dynamický charakter.

Tip: stáhněte si plakáty na plochu se Seatem Altea

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Jednoprostorová koncepce prototypu Altea Prototipo nedělá žádný zřetelný předěl mezi motorovým prostorem, prostorem pro cestující a místem pro zavazadla. Speciálně pro tento typ sportovně stylizovaných jednoprostorových vozů však SEAT zavádí zcela nové označení: MSV – Multi Sport Vehicle. V případě konceptu Altea Prototipo to znamená uspořádání sedadel 2+2 (každý pasažér má zcela samostatné anatomicky tvarované sedadlo), velmi aerodynamickou karoserii, snížené sportovní zavěšení devatenáctipalcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami nebo bohatě dimenzované brzdy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

O pohon prototypu se stará výkonný zážehový motor 2.0 FSI, vybavený systémem přímého vstřikování benzinu – jde o vůbec první agregát značky SEAT této koncepce. Výkon motoru 150 k se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Tiptronic. Altea chce samozřejmě poskytovat skutečný požitek z řízení, a proto dostala vynikající podvozek DSR, který se skvěle osvědčil v sériových modelech SEAT.

SEAT Altea Prototipo – hlavní rozměry

  • Délka 4292 mm
  • Šířka 1812 mm
  • Výška 1552 mm
  • Rozvor  2578 mm

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 154 430 km
Cena: 46 000 Kč
Seat Altea XL 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 34 942 km
Cena: 270 000 Kč
Seat Altea 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 213 654 km
Cena: 96 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 449 km
Cena: 146 000 Kč
Seat Alhambra 2
Rok výroby: 2014
Stav: 54 219 km
Cena: 570 000 Kč
Seat Altea 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 214 383 km
Cena: 75 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků