Seat: nový koncept Altea Prototipo

Na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem představí španělská automobilka SEAT vysoce inovativní koncept Altea Prototipo, který avizuje blížící se uvedení nového sériového modelu Altea. Ten by se měl na automobilovém trhu objevit v roce 2004. Altea bude prvním modelem značky SEAT vyvinutým v rámci nové divize Audi Brand Group, která byla ustavena začátkem roku 2002.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Koncept SEAT Altea Prototipo, demonstrující kreativitu a invenci designerů z Technického centra automobilky SEAT v Martorellu, je svým stylingem velmi blízký reálnému modelu. Altea Prototipo zřetelně naznačuje, jakým směrem se stylisté automobilky SEAT chtějí ubírat v blízké budoucnosti. Přídi vozu dominuje rozměrná maska chladiče, vytvářející podklad pro velké logo automobilky SEAT. Naprosto osobité jsou světlomety, připomínající „kočičí oči“. Masivní podběhy kol a vysoká linie boků propůjčují konceptu Altea Prototipo velmi dynamický charakter.

Tip: stáhněte si plakáty na plochu se Seatem Altea

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Jednoprostorová koncepce prototypu Altea Prototipo nedělá žádný zřetelný předěl mezi motorovým prostorem, prostorem pro cestující a místem pro zavazadla. Speciálně pro tento typ sportovně stylizovaných jednoprostorových vozů však SEAT zavádí zcela nové označení: MSV – Multi Sport Vehicle. V případě konceptu Altea Prototipo to znamená uspořádání sedadel 2+2 (každý pasažér má zcela samostatné anatomicky tvarované sedadlo), velmi aerodynamickou karoserii, snížené sportovní zavěšení devatenáctipalcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami nebo bohatě dimenzované brzdy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

O pohon prototypu se stará výkonný zážehový motor 2.0 FSI, vybavený systémem přímého vstřikování benzinu – jde o vůbec první agregát značky SEAT této koncepce. Výkon motoru 150 k se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Tiptronic. Altea chce samozřejmě poskytovat skutečný požitek z řízení, a proto dostala vynikající podvozek DSR, který se skvěle osvědčil v sériových modelech SEAT.

SEAT Altea Prototipo – hlavní rozměry

  • Délka 4292 mm
  • Šířka 1812 mm
  • Výška 1552 mm
  • Rozvor  2578 mm
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků