Seat: nový koncept Altea Prototipo

Na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem představí španělská automobilka SEAT vysoce inovativní koncept Altea Prototipo, který avizuje blížící se uvedení nového sériového modelu Altea. Ten by se měl na automobilovém trhu objevit v roce 2004. Altea bude prvním modelem značky SEAT vyvinutým v rámci nové divize Audi Brand Group, která byla ustavena začátkem roku 2002.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Koncept SEAT Altea Prototipo, demonstrující kreativitu a invenci designerů z Technického centra automobilky SEAT v Martorellu, je svým stylingem velmi blízký reálnému modelu. Altea Prototipo zřetelně naznačuje, jakým směrem se stylisté automobilky SEAT chtějí ubírat v blízké budoucnosti. Přídi vozu dominuje rozměrná maska chladiče, vytvářející podklad pro velké logo automobilky SEAT. Naprosto osobité jsou světlomety, připomínající „kočičí oči“. Masivní podběhy kol a vysoká linie boků propůjčují konceptu Altea Prototipo velmi dynamický charakter.

Tip: stáhněte si plakáty na plochu se Seatem Altea

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Jednoprostorová koncepce prototypu Altea Prototipo nedělá žádný zřetelný předěl mezi motorovým prostorem, prostorem pro cestující a místem pro zavazadla. Speciálně pro tento typ sportovně stylizovaných jednoprostorových vozů však SEAT zavádí zcela nové označení: MSV – Multi Sport Vehicle. V případě konceptu Altea Prototipo to znamená uspořádání sedadel 2+2 (každý pasažér má zcela samostatné anatomicky tvarované sedadlo), velmi aerodynamickou karoserii, snížené sportovní zavěšení devatenáctipalcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami nebo bohatě dimenzované brzdy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

O pohon prototypu se stará výkonný zážehový motor 2.0 FSI, vybavený systémem přímého vstřikování benzinu – jde o vůbec první agregát značky SEAT této koncepce. Výkon motoru 150 k se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Tiptronic. Altea chce samozřejmě poskytovat skutečný požitek z řízení, a proto dostala vynikající podvozek DSR, který se skvěle osvědčil v sériových modelech SEAT.

SEAT Altea Prototipo – hlavní rozměry

  • Délka 4292 mm
  • Šířka 1812 mm
  • Výška 1552 mm
  • Rozvor  2578 mm
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků