Seat není na odpis. Chystá 280koňovou Cupru a odpověď na Octavii Scout

Seat není na odpis. Chystá 280koňovou Cupru a odpověď na Octavii Scout

O španělské části impéria Volkswagen se v posledních letech mluvilo převážně v souvislosti s nevalnými hospodářskými výsledky. Mateřský koncern ale značku Seat rozhodně neodepsal, jak potvrzuje modelová ofenzíva naplánovaná na příští rok.

Informace britského Autocaru, které jsme vám začátkem měsíce tlumočili, nebyly přesné. Seat skutečně uvede v roce 2014 na trh ostrý hot-hatch Leon Cupra R, ale o výkonu „pouze“ 280 koní. Ostrou verzi později doplní Leon Cupra se stejným přeplňovaným dvoulitrem podladěným „jen“ na 265 koní. Naší redakci to potvrdil zástupce automobilky.

Připomeňme, že v Octavii RS dává tatáž jednotka koní 220. Golf GTI nabízí i silnější verzi s výkonem 230 k. Nejvýkonnějším kompaktem na platformě MQB s motorem TFSI ale Leon Cupra nebude. Tuto pozici si pro sebe vyhradilo třistakoňové Audi S3.

Seat Leon ST na prvních oficiálních snímcích (přidáno video)

Seat Leon ST na prvních oficiálních snímcích (přidáno video)

Cupra ani Cupra R navíc nebudou čtyřkolky. S přenosem výkonu přes přední kola bude pomáhat stejný systém XDS Plus jako v Octavii RS nebo Golfu GTI.

Leony s pohonem všech čtyř kol se v nabídce Seatu objeví, ovšem ne ve sportovní verzi. Kombi Leon ST 4x4 bude používat stejnou techniku jako Octavia nebo Golf, to znamená spojku Haldex 5. generace. Zpočátku ji bude možné kombinovat výhradně s naftovými motory.

Nástupce se dočká rovněž Altea Freetrack. Namísto zvýšeného MPV s nevzhledným černým oplastováním ale tentokrát španělský výrobce půjde vyšlapanější cestou „allroad“ kombíku. Za základ poslouží opět kombi Leon ST, které dostane větší světlou výšku, pohon všech kol a poněkud drsnější „terénní“ vzhled. Seat tak vlastně bude vyrábět přímého konkurenta chystané Octavie III Scout.  

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků