Seat není na odpis. Chystá 280koňovou Cupru a odpověď na Octavii Scout

Seat není na odpis. Chystá 280koňovou Cupru a odpověď na Octavii Scout

O španělské části impéria Volkswagen se v posledních letech mluvilo převážně v souvislosti s nevalnými hospodářskými výsledky. Mateřský koncern ale značku Seat rozhodně neodepsal, jak potvrzuje modelová ofenzíva naplánovaná na příští rok.

Informace britského Autocaru, které jsme vám začátkem měsíce tlumočili, nebyly přesné. Seat skutečně uvede v roce 2014 na trh ostrý hot-hatch Leon Cupra R, ale o výkonu „pouze“ 280 koní. Ostrou verzi později doplní Leon Cupra se stejným přeplňovaným dvoulitrem podladěným „jen“ na 265 koní. Naší redakci to potvrdil zástupce automobilky.

Připomeňme, že v Octavii RS dává tatáž jednotka koní 220. Golf GTI nabízí i silnější verzi s výkonem 230 k. Nejvýkonnějším kompaktem na platformě MQB s motorem TFSI ale Leon Cupra nebude. Tuto pozici si pro sebe vyhradilo třistakoňové Audi S3.

Seat Leon ST na prvních oficiálních snímcích (přidáno video)

Seat Leon ST na prvních oficiálních snímcích (přidáno video)

Cupra ani Cupra R navíc nebudou čtyřkolky. S přenosem výkonu přes přední kola bude pomáhat stejný systém XDS Plus jako v Octavii RS nebo Golfu GTI.

Leony s pohonem všech čtyř kol se v nabídce Seatu objeví, ovšem ne ve sportovní verzi. Kombi Leon ST 4x4 bude používat stejnou techniku jako Octavia nebo Golf, to znamená spojku Haldex 5. generace. Zpočátku ji bude možné kombinovat výhradně s naftovými motory.

Nástupce se dočká rovněž Altea Freetrack. Namísto zvýšeného MPV s nevzhledným černým oplastováním ale tentokrát španělský výrobce půjde vyšlapanější cestou „allroad“ kombíku. Za základ poslouží opět kombi Leon ST, které dostane větší světlou výšku, pohon všech kol a poněkud drsnější „terénní“ vzhled. Seat tak vlastně bude vyrábět přímého konkurenta chystané Octavie III Scout.  

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků