Seat není na odpis. Chystá 280koňovou Cupru a odpověď na Octavii Scout

Seat není na odpis. Chystá 280koňovou Cupru a odpověď na Octavii Scout

O španělské části impéria Volkswagen se v posledních letech mluvilo převážně v souvislosti s nevalnými hospodářskými výsledky. Mateřský koncern ale značku Seat rozhodně neodepsal, jak potvrzuje modelová ofenzíva naplánovaná na příští rok.

Informace britského Autocaru, které jsme vám začátkem měsíce tlumočili, nebyly přesné. Seat skutečně uvede v roce 2014 na trh ostrý hot-hatch Leon Cupra R, ale o výkonu „pouze“ 280 koní. Ostrou verzi později doplní Leon Cupra se stejným přeplňovaným dvoulitrem podladěným „jen“ na 265 koní. Naší redakci to potvrdil zástupce automobilky.

Připomeňme, že v Octavii RS dává tatáž jednotka koní 220. Golf GTI nabízí i silnější verzi s výkonem 230 k. Nejvýkonnějším kompaktem na platformě MQB s motorem TFSI ale Leon Cupra nebude. Tuto pozici si pro sebe vyhradilo třistakoňové Audi S3.

Seat Leon ST na prvních oficiálních snímcích (přidáno video)

Seat Leon ST na prvních oficiálních snímcích (přidáno video)

Cupra ani Cupra R navíc nebudou čtyřkolky. S přenosem výkonu přes přední kola bude pomáhat stejný systém XDS Plus jako v Octavii RS nebo Golfu GTI.

Leony s pohonem všech čtyř kol se v nabídce Seatu objeví, ovšem ne ve sportovní verzi. Kombi Leon ST 4x4 bude používat stejnou techniku jako Octavia nebo Golf, to znamená spojku Haldex 5. generace. Zpočátku ji bude možné kombinovat výhradně s naftovými motory.

Nástupce se dočká rovněž Altea Freetrack. Namísto zvýšeného MPV s nevzhledným černým oplastováním ale tentokrát španělský výrobce půjde vyšlapanější cestou „allroad“ kombíku. Za základ poslouží opět kombi Leon ST, které dostane větší světlou výšku, pohon všech kol a poněkud drsnější „terénní“ vzhled. Seat tak vlastně bude vyrábět přímého konkurenta chystané Octavie III Scout.  

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků