Kapitoly článku:
Nová Cordoba: malý sedan
Seat Cordoba je malý sedan vycházející z Ibizy; společný je podvozek a přední část vozu. Na rozdíl od Škodovky jsou rozdílné karosářské verze pojmenovány jinými jmény. Cordoba má na svoji třídu obrovský zavazadlový prostor, pohodlné sedačky a jak už to bývá zvykem, poměrně málo místa na zadních sedačkách.
Na českém trhu její ceny začínají na 319 900 Kč za motorizaci 1,2 47 kW a výbavu Stella, která zahrnuje pouze posilovač, nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Za ABS a komfortní doplňky si už musíte připlatit. Nejdražší verze Sport s motorem 1,9 TDI 96 kW stojí 554 900, zde už ovšem najdete nejen ABS a kotoučové brzdy, ale i klimatizaci a další doplňky jako elektrické stahování oken či dálkově ovládané centrální zamykání.
Z malých sedanů je cordoba asi nejhezčí - má nejlépe vyřešenu záď. Přední maska má stejně
agresivně-sportovní nádech jako ibiza. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, naladění podvozku
je však trošku tvrdší, takže jsou více cítit nerovnosti.
Interiér je stejný jako u ibizy, má lehký sportovní nádech, čemuž pomáhá tříramenný volant.
Plasty jsou ale na dotek tvrdé, i když na první pohled vypadají měkce. Místa vzadu opravdu
není mnoho, cestující se musí uskromnit.
Ibiza Cupra
Ibizu Cupru jsme na AutoRevue.cz představili už v březnu ku příležitosti konání ženevského autosalonu. Jde o vyšperkovaný model, který vyjíždí na sedmnáctipalcových kolech a který je vybaven přeplňovanými čtyřválci 1,8T s výkonem 132 kW a 1,9 TDI s výkonem 110 kW. Prostě nádhera.
Malá Cupra je doslova žihadlo. Žlutá barva dodává agresivní nádech, nízkoprofilová kola
a snížený podvozek zajišťují výborné jízdní vlastnosti. Nechybí pořádné kotoučené brzdy.
Dvě doplňující fotografie z presskitu. Ibiza trošku připomíná nový styling Alfy Romeo.
Interiér je podobný běžnému modelu, jen má sportovnější nádech.
--- Za volantem sedí Tomáš Votruba; bohužel jsme si interiér nemohli
vyzkoušet pořádně, neboť jsme byli po několika sekundách z auta „odstraněni“.