Seat na brněnském autosalonu: studie Salsa, Ibiza Cupra a nová Cordoba

Seat představil v Brně povedenou sportovní studii Salsa, novou Ibizu Cupru a malý sedan Cordoba, který se už na našem trhu nějakou dobu prodává. Doplněno o oficiální fotografie.
Seat na brněnském autosalonu: studie Salsa, Ibiza Cupra a nová Cordoba
Seznam kapitol
  1. Seat Salsa: efektní koncept z rodiny MDC
  2. Nová Ibiza Cupra R a rodiný sedan Cordoba

Seat na brněnském autosalonu představil běžně prodávané modely jako ibiza, cordoba, toledo a alhambra, k nim ale přidal sportovné verze Leon Cupra R a nedávnou představenou ostrou Ibizu Cupru R. Asi nejvíce ale návštěvníky zaujal koncept Salsa.

Klepněte pro větší obrázek  Expozice Seatu nebula patřila mezi ty okázalé a na první pohled
docela nudné. Nicméně salsa, obě cupry a hezká cordoba lákaly návštěvníky jako vosy med.

Seat Salsa

Studie Salsa má bezesporu velmi atraktivní design a flexibilní interiér. Poprvé se objevila před dvěma lety na autosalonu v Ženevě, nyní se představila ve své omlazené podobě. Zajímavý ale není jen vzhled, ale i např. možnost nastavení třech různých „podob“ salsy: otočením knoflíku se salsa mění na sportovní, komfortní a městskou.

Všem těmto variantám se přizpůsobí např. nastavení sedadel, převodovky (manuální nebo samočinný režim) a výběr funkcí, zobrazovaných palubními přístroji (v „městském“ uspořádání se např. před řidičem vysouvá multiinformační displej, který jej dokáže navést k cíli a předává mu potřebné dopravní informace). Řadu funkcí a přístrojů, jako je například telefon, lze ovládat pouhým hlasem, což výrazně zvyšuje komfort i bezpečí jízdy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Efektní karoserie má nízký koefecient odporu vzduchu: 0,30.

Salsa patří do nové kategorie, kterou Seat nazývá MDC (Multi Driving Concept). Tam patří vozy, které mají několik podob. Je dynamická a pohledná jako sportovní kupé, praktická a pohodlná jako čtyřmístný cestovní automobil a obratná a přizpůsobivá jako flexibilní městský model. Salsa je dlouhý 4,15 m, široká 1,78 m a vysoká 1,38 m.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Prostor pro zavazadla má základní objem 250 litrů, sklopením zadních sedadel jej lze zvětšit
až na 575 litrů.
Velké vzhůru vyklápěcí dveře v zádi a odklápěcí práh zavazadlového prostoru
umožňují v případě potřeby převážet ve voze i velmi rozměrné a neskladné předměty.

Pod kapotou se skrývá napříč uložený vidlicový šestiválec o objemu 2,8 l a výkonu 184 kW (250 k) při 6200 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment 297 Nm je k dispozici při 3200 otáčkách. Výkon se přenáší prostřednictvím samočinné pětistupňové převodovky Tiptronic a mezinápravové spojky Haldex na všechna čtyři kola. Z klidu na 100 km/h dokáže salsa zrychlit za 7,5 sekundy a maximální rychlost činí 245 km/h. U všech osmnáctipalcových kol najdete kotoučové brzdy, nechybí ABS a ESP. Mezi výbavou vozu nechybí satelitní navigace, televize a další „běžné“ drobnosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoliv automobil má jen dvoje dveře, dozadu lze nasednou poměrně pohodlně.
Všechna čtyři sedadla jsou samostatně seřiditelná sedadla.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Několik exteriérů z oficiálního presskitu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Další fotografie z interiéru

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Salsa: efektní koncept z rodiny MDC
  2. Nová Ibiza Cupra R a rodiný sedan Cordoba
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků