Seat samozřejmě plánuje elektrické modely na platformě MEB, než na ně ale dojde, vyrazí do světa s elektrickou verzí modelu Mii. Vůz je již v prodeji a nabídne dva stupně výbavy.
Naskočit na elektrickou vlnu se Seatu podařilo lépe než v případě vozů SUV. Letos v Ženevě ukázal koncept prvního elektromobilu na platformě MEB a není překvapením, že jde o sourozence Volkswagenu ID.3. Vůz se začne vyrábět v příštím roce v Cvikově, tedy ve stejné továrně jako ID.3. Ještě před tím ale vyjede do světa elektrická verze modelu Mii. U našich západních sousedů se už prodává a přímo se nabízí srovnání se Škodou Citigoe iV, která staví na stejném základu.
Seat Mii Electric je v Německu k dispozici ve dvou verzích výbav – electric a electric Plus. Vůz stojí nejméně 20.650 eur (v přepočtu asi 528.000 Kč), což v porovnání se Škodou Citigoe iV, která v Česku začíná na 429.900 Kč, nepůsobí moc lidově. Nezapomínejte však, že se bavíme o německých cenách a že Citigoe iV v Německu začíná na 20.950 eurech (asi 535.900 Kč). Přitom u nás se po započtení příplatků za metalízu a dražšího z nabízených paketů nedostane přes 477.000 Kč.
Ale zpátky k Seatu. Ten v základu vyjíždí na 14palcových kolech s velkoplošnými kryty, má manuálně nastavitelná vnější zpětná zrcátka, zatmavená zadní okna, palubní počítač, automatickou klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio se dvěma reproduktory a 5palcovýcm displejem, elektrické ovládání předních oken, čtyři airbagy či dálkově ovládané centrální zamykání.
Vybavenější Mii electric Plus v Německu začíná na částce 21.775 eur, což je asi 556.000 Kč. Vyjíždí na litých 16palcových kolech, má elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, kožený potah volantu a ruční brzdy, vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo, šest reproduktorů či světelný a dešťový senzor. Ve výsledku se tím dostává na podobnou výbavu, jakou nás má Citigoe iV s paketem Extra Top za příplatek 20.000 Kč.
Technika elektrického Seatu Mii odpovídá Škodě Citigoe iV. Elektromotor s výkonem 61 kW a točivým momentem 212 N.m napájí lithium-iontový akumulátor o kapacitě 36,8 kWh, který by měl vystačit na 260 km jízdy (WLTP). Maximální rychlost je 130 km/h a zrychlení z nuly na stovku zabere 12,3 sekundy. Na městský rychlostní limit se vůz dostane za 3,9 sekundy.