Seat už prodává svůj první elektromobil. Je levnější než elektrická Škoda Citigo

Seat samozřejmě plánuje elektrické modely na platformě MEB, než na ně ale dojde, vyrazí do světa s elektrickou verzí modelu Mii. Vůz je již v prodeji a nabídne dva stupně výbavy.

Naskočit na elektrickou vlnu se Seatu podařilo lépe než v případě vozů SUV. Letos v Ženevě ukázal koncept prvního elektromobilu na platformě MEB a není překvapením, že jde o sourozence Volkswagenu ID.3. Vůz se začne vyrábět v příštím roce v Cvikově, tedy ve stejné továrně jako ID.3. Ještě před tím ale vyjede do světa elektrická verze modelu Mii. U našich západních sousedů se už prodává a přímo se nabízí srovnání se Škodou Citigoe iV, která staví na stejném základu.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Seat Mii Electric je v Německu k dispozici ve dvou verzích výbav – electric a electric Plus. Vůz stojí nejméně 20.650 eur (v přepočtu asi 528.000 Kč), což v porovnání se Škodou Citigoe iV, která v Česku začíná na 429.900 Kč, nepůsobí moc lidově. Nezapomínejte však, že se bavíme o německých cenách a že Citigoe iV v Německu začíná na 20.950 eurech (asi 535.900 Kč). Přitom u nás se po započtení příplatků za metalízu a dražšího z nabízených paketů nedostane přes 477.000 Kč.

Už i Seat má SUV do zásuvky. Nové Tarraco PHEV má 180 kW a je dost rychlé

Už i Seat má SUV do zásuvky. Nové Tarraco PHEV má 180 kW a je dost rychlé

Ale zpátky k Seatu. Ten v základu vyjíždí na 14palcových kolech s velkoplošnými kryty, má manuálně nastavitelná vnější zpětná zrcátka, zatmavená zadní okna, palubní počítač, automatickou klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio se dvěma reproduktory a 5palcovýcm displejem, elektrické ovládání předních oken, čtyři airbagy či dálkově ovládané centrální zamykání.

Jak Seat vyráběl auta před 50 lety? Video srovnává minulost s přítomností

Jak Seat vyráběl auta před 50 lety? Video srovnává minulost s přítomností

Vybavenější Mii electric Plus v Německu začíná na částce 21.775 eur, což je asi 556.000 Kč. Vyjíždí na litých 16palcových kolech, má elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, kožený potah volantu a ruční brzdy, vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo, šest reproduktorů či světelný a dešťový senzor. Ve výsledku se tím dostává na podobnou výbavu, jakou nás má Citigoe iV s paketem Extra Top za příplatek 20.000 Kč.

Seat šetří. V továrně v Barceloně se podařilo snížit spotřebu vody o 31 %

Seat šetří. V továrně v Barceloně se podařilo snížit spotřebu vody o 31 %

Technika elektrického Seatu Mii odpovídá Škodě Citigoe iV. Elektromotor s výkonem 61 kW a točivým momentem 212 N.m napájí lithium-iontový akumulátor o kapacitě 36,8 kWh, který by měl vystačit na 260 km jízdy (WLTP). Maximální rychlost je 130 km/h a zrychlení z nuly na stovku zabere 12,3 sekundy. Na městský rychlostní limit se vůz dostane za 3,9 sekundy.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků