Seat Leon WTCC TDI, koncern opět na okruhu s naftou

Koncern Volkswagen chce očividně být průkopníkem v nasazování naftových speciálů při okruhových závodech. Poté co naftové Audi R10 úspěšně vstoupilo do vod vytrvalostních závodů, přichází Mistrovství světa cestových vozů, neboli WTCC.

Tam se příští víkend představí naftový speciál Seat Leon. Ten bude mít pod kapotou upravený čtyřválec 2,0 TDI s výkonem zhruba 209 kW (285 k) a točivým momentem 450 Nm.

Původní motor doznal řady změn, a tak není divu, že má i nové turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. Samozřejmostí je i nová řídící jednotka a další díly, které si musí poradit s nárůstem výkonu a točivého momentu.

Těžko říci, jak bude tento vůz konkurence schopný, ale maximum točivého momentu ve 2 500 ot/min a výkonu ve 4 000 ot/min dává tušit, že po vzoru Audi R10 to všem natře.

Jedinou neznámou je, zda má nasazení přeplňované nafty k atmosférickým benzínům význam. Pro propagaci nafty určitě, ale pro samotné závody moc ne. Jakákoli odlišnost totiž zcela degraduje přímé srovnání a přepočtové koeficienty přeci jenom nemohou obsáhnout všechna specifika jednotlivých typů.

Každopádně nasazení tohoto vozu je jenom zkušební, ale dá se předpokládat, že pokud Seat uspěje, přijdou do tohoto závodu i další s naftou. Protože pokud nejsou schopni uspět s benzínem, je třeba si najít vlastní závody, kde budu vévodit.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků