Seat Leon WTCC TDI, koncern opět na okruhu s naftou

Koncern Volkswagen chce očividně být průkopníkem v nasazování naftových speciálů při okruhových závodech. Poté co naftové Audi R10 úspěšně vstoupilo do vod vytrvalostních závodů, přichází Mistrovství světa cestových vozů, neboli WTCC.

Tam se příští víkend představí naftový speciál Seat Leon. Ten bude mít pod kapotou upravený čtyřválec 2,0 TDI s výkonem zhruba 209 kW (285 k) a točivým momentem 450 Nm.

Původní motor doznal řady změn, a tak není divu, že má i nové turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. Samozřejmostí je i nová řídící jednotka a další díly, které si musí poradit s nárůstem výkonu a točivého momentu.

Těžko říci, jak bude tento vůz konkurence schopný, ale maximum točivého momentu ve 2 500 ot/min a výkonu ve 4 000 ot/min dává tušit, že po vzoru Audi R10 to všem natře.

Jedinou neznámou je, zda má nasazení přeplňované nafty k atmosférickým benzínům význam. Pro propagaci nafty určitě, ale pro samotné závody moc ne. Jakákoli odlišnost totiž zcela degraduje přímé srovnání a přepočtové koeficienty přeci jenom nemohou obsáhnout všechna specifika jednotlivých typů.

Každopádně nasazení tohoto vozu je jenom zkušební, ale dá se předpokládat, že pokud Seat uspěje, přijdou do tohoto závodu i další s naftou. Protože pokud nejsou schopni uspět s benzínem, je třeba si najít vlastní závody, kde budu vévodit.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků