Seat Leon WTCC TDI, koncern opět na okruhu s naftou

Koncern Volkswagen chce očividně být průkopníkem v nasazování naftových speciálů při okruhových závodech. Poté co naftové Audi R10 úspěšně vstoupilo do vod vytrvalostních závodů, přichází Mistrovství světa cestových vozů, neboli WTCC.

Tam se příští víkend představí naftový speciál Seat Leon. Ten bude mít pod kapotou upravený čtyřválec 2,0 TDI s výkonem zhruba 209 kW (285 k) a točivým momentem 450 Nm.

Původní motor doznal řady změn, a tak není divu, že má i nové turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. Samozřejmostí je i nová řídící jednotka a další díly, které si musí poradit s nárůstem výkonu a točivého momentu.

Těžko říci, jak bude tento vůz konkurence schopný, ale maximum točivého momentu ve 2 500 ot/min a výkonu ve 4 000 ot/min dává tušit, že po vzoru Audi R10 to všem natře.

Jedinou neznámou je, zda má nasazení přeplňované nafty k atmosférickým benzínům význam. Pro propagaci nafty určitě, ale pro samotné závody moc ne. Jakákoli odlišnost totiž zcela degraduje přímé srovnání a přepočtové koeficienty přeci jenom nemohou obsáhnout všechna specifika jednotlivých typů.

Každopádně nasazení tohoto vozu je jenom zkušební, ale dá se předpokládat, že pokud Seat uspěje, přijdou do tohoto závodu i další s naftou. Protože pokud nejsou schopni uspět s benzínem, je třeba si najít vlastní závody, kde budu vévodit.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků