Seat Leon WTCC TDI, koncern opět na okruhu s naftou

Koncern Volkswagen chce očividně být průkopníkem v nasazování naftových speciálů při okruhových závodech. Poté co naftové Audi R10 úspěšně vstoupilo do vod vytrvalostních závodů, přichází Mistrovství světa cestových vozů, neboli WTCC.

Tam se příští víkend představí naftový speciál Seat Leon. Ten bude mít pod kapotou upravený čtyřválec 2,0 TDI s výkonem zhruba 209 kW (285 k) a točivým momentem 450 Nm.

Původní motor doznal řady změn, a tak není divu, že má i nové turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. Samozřejmostí je i nová řídící jednotka a další díly, které si musí poradit s nárůstem výkonu a točivého momentu.

Těžko říci, jak bude tento vůz konkurence schopný, ale maximum točivého momentu ve 2 500 ot/min a výkonu ve 4 000 ot/min dává tušit, že po vzoru Audi R10 to všem natře.

Jedinou neznámou je, zda má nasazení přeplňované nafty k atmosférickým benzínům význam. Pro propagaci nafty určitě, ale pro samotné závody moc ne. Jakákoli odlišnost totiž zcela degraduje přímé srovnání a přepočtové koeficienty přeci jenom nemohou obsáhnout všechna specifika jednotlivých typů.

Každopádně nasazení tohoto vozu je jenom zkušební, ale dá se předpokládat, že pokud Seat uspěje, přijdou do tohoto závodu i další s naftou. Protože pokud nejsou schopni uspět s benzínem, je třeba si najít vlastní závody, kde budu vévodit.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků