Seat Leon TGI 1.5 TSI

Seat Leon TGI 1.5 TSI

Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda
Škoda Octavia G-TEC Škoda
Škoda Octavia G-TEC Škoda
Škoda Octavia G-TEC Škoda
6
Fotogalerie

Seat Leon TGI 1.5 TSI dorazil na český trh. Stojí nejméně 471.900 Kč

Oblíbená verze kompaktního Leonu dostala nový motor 1.5 TSI. Český importér už zveřejnil také základní ceny a nabídku verzí.

Seat Leon TGI prodělal plánovanou obměnu pohonného ústrojí. Pod kapotou najdeme patnáctistovku TSI s výkonem 96 kW v 5000 otáčkách za minutu a točivým momentem 200 N.m, která nahrazuje dříve používanou čtrnáctistovku (81 kW a 200 N.m). Stejně jako v případě Octavie G-Tec však byl přepracován i systém nádrží.

Zatímco dříve měl vůz dvě ocelové nádrže na zemní plyn, které dohromady zvládly pojmout 15 kilogramů CNG, a k tomu standardní padesátilitrovou nádrž na benzin, nyní do něj „natlačíte“ 17,7 kg CNG. Dvojice lehčích kompozitových nádrží se postará o odlehčení zádi, menší ocelová nádrž je umístěna až před zadní nápravou.

Nádrž na benzin je už ale pouhou rezervou. Seat hovoří o dojezdu až 150 kilometrů, což by odpovídalo 11,8litrovému objemu stejně jako v Octavii. K přepnutí na benzin dojde automaticky až po vyčerpání plynu, který by měl vozu vydržet na zhruba 500 kilometrů jízdy.

Nejlevnější Leon TGI Reference vyjde na 471.900 Kč, a to včetně 5leté záruky s omezením na 100.000 km ujetých kilometrů. Kombi se stejnou výbavou vychází o 30.000 Kč dráž.

Pro porovnání, nejlevnější Octavia G-Tec ve výbavové linii Active vyjde na 588.900 Kč. Ta se ale prodává výhradně jako kombi s převodovkou DSG. Abyste Leon TGI mohli vybavit převodovkou DSG, musíte sáhnout po vyšší výbavě Style.Takový vůz v provedení hatchback vychází na 579.900 Kč, kombi je o zmíněnýcch 30.000 kč dražší.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud