Seat Leon TGI 1.5 TSI dorazil na český trh. Stojí nejméně 471.900 Kč

Oblíbená verze kompaktního Leonu dostala nový motor 1.5 TSI. Český importér už zveřejnil také základní ceny a nabídku verzí.

Seat Leon TGI prodělal plánovanou obměnu pohonného ústrojí. Pod kapotou najdeme patnáctistovku TSI s výkonem 96 kW v 5000 otáčkách za minutu a točivým momentem 200 N.m, která nahrazuje dříve používanou čtrnáctistovku (81 kW a 200 N.m). Stejně jako v případě Octavie G-Tec však byl přepracován i systém nádrží.

Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Zatímco dříve měl vůz dvě ocelové nádrže na zemní plyn, které dohromady zvládly pojmout 15 kilogramů CNG, a k tomu standardní padesátilitrovou nádrž na benzin, nyní do něj „natlačíte“ 17,7 kg CNG. Dvojice lehčích kompozitových nádrží se postará o odlehčení zádi, menší ocelová nádrž je umístěna až před zadní nápravou.

Nádrž na benzin je už ale pouhou rezervou. Seat hovoří o dojezdu až 150 kilometrů, což by odpovídalo 11,8litrovému objemu stejně jako v Octavii. K přepnutí na benzin dojde automaticky až po vyčerpání plynu, který by měl vozu vydržet na zhruba 500 kilometrů jízdy.

Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Nejlevnější Leon TGI Reference vyjde na 471.900 Kč, a to včetně 5leté záruky s omezením na 100.000 km ujetých kilometrů. Kombi se stejnou výbavou vychází o 30.000 Kč dráž.

Pro porovnání, nejlevnější Octavia G-Tec ve výbavové linii Active vyjde na 588.900 Kč. Ta se ale prodává výhradně jako kombi s převodovkou DSG. Abyste Leon TGI mohli vybavit převodovkou DSG, musíte sáhnout po vyšší výbavě Style.Takový vůz v provedení hatchback vychází na 579.900 Kč, kombi je o zmíněnýcch 30.000 kč dražší.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 153 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků