No zkuste povolit preplnovani i u benzinovych dvoulitru a uvidite ten hukot nekde kolem 400 koni. Staci se podivat na preplnovany dvoulitry u WRCcek, ktery jsou omezovany na 300 koni. Bez toho omezeni by to byla zcela jina trida. Ale to se bohuzel nepovoli, protoze diesely maji posledni dobou notnou protekci. Staci se podivat na Le Mans 24h, kde atmosfericky benzin ma omezeni na 6l, preplnovany benzin 4l, ale preplnovany diesel v klidu 5,5l a to se to pak panum od Audi a Peugeotu machruje, kdyz maji diky turbu jenom kroutici moment temer dvojnasobny proti atmosferickemu benzinu. Proste soudny clovek nemuze vedle sebe postavit atmosfericky dvoulitr a preplnovany diesel o stejnem objemu a dat je do stejne tridy. At udelaji samostatnou tridu dieselum a samostatnou pro atmosfericky motory nebo at pusti na trat i preplnovany benziny, mozna by stacily i 1,6ky a byl by to fofr :). Takhle je to stejny jako kdyz si na cesky mistrovstvi, kde jinak nejrychlejsim autem je stary porsche a upraveny seriovy zastaraly audi priveze Charouz DTMko a nechaj ho s tim zavodit. Musi se pak citit jako skutecny hrdina, kdyz vyhraje.
Tohle můj mozek nebere. proč spolu závodí turbo nafta a atmo benzin. Co si tím kdo dokazuje? Zvedá to prodeje těch smradlavejch TDI motorů ? Asi ano :-/
neber to tak dramaticky...
Pokud se turbodmychadla začnou montovat i na benzíny, tak se s celou naftou může jít Seat leda tak vyfotit.
takze pre tych co nevedia ako to vlastne skoncilo, kedze autorevue napisala blbost. tarquini bol v prvej jazde druhy. mal benzinoveho seata. predtym vyhral tarquini trening a s benzinakom. nie su v tom seriali spicka, ale ani nijake brzdy. nasadenie TDI je blbina, jasne. len som chcel opravit autora, ze uspech pre seata to je aj tak, lebo druhy bol normalny benzinak. keby nebolo TDIcka, asi by vyhral on. kapisto?
hmm, pěknej off topic "kapišto", nějaké další moudro?:-O
Zase tak jednoduše se na to dívat nemůžeme. Konstrukčně jsou motory kapánek odlišné a nedat dieslu turbo, popřela by se téměř jeho podstata.Redukci pravidel vidím v jiných možnostech. Třeba upravit obsahy atd.
A jak se určí, aby to bylo spravedlivé ? nijak....atmosferický benzin je ve značné nevýhodě za stávajících podmínek.
A diesel bez turba bude absolutně mimo. Takže bych uvítal trochu reálnější možnosti, které samozřejmě jsou.
jedina realna moznost je, ze si budou jezdit svou ligu... tzn preplnovany benziny, diesly, atmosfery... v F1 taky zrusili turba atd... to je jak kdyby do zakovskych preboru v tenisu nastoupil normalni dospelej borec... taky toho mladyho rostrili... jinak jsem priznivce nafty!
ja jsem teda videl zavod, kde ten druhy (co navic skoncil druhy) uz NEBYL naftovy, jak to z prispevku muze vypadat, ale byl to benzinak, a ANI nahodou se kvuli tymove rezii nepokousel na TDIcko dotirat, naopak za sebou drzel zbytek pole (napriklad vyjizdeni na rovinkach do bojove stopy) Takze "ta nafta co tak orulovala WTCC" mohla v pohode dojet. Podle me, kdyby s ni nekdo zavodil a dotiral na ni, tak by nevyhral, protoze by mu jednoduse nevydrzely gumy.
viem ze tu par redaktorov neznasa naftove mory v sporte a ani ja tomu nie som nakloneny. neznizoval by som vsak uspech SEATu. Gabriele Tarquini skoncil v prvom zavode druhy, po tom co vyhral trening. Urcite si, pan redaktor myslite, ze jazdi na tdiCKU?????? ze by mu ho akoze Jordi Gene pozical na prvy zavod a povedali to len redaktorom autorevue??? hmmmmmmmmm
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.