Seat Leon TDI WTCC, nafta ovládla okruhové závody

Na konci července jsme vás informovali o záměru španělské automobilky Seat nasadit do mistrovství světa cestovních vozů WTCC první naftový speciál Leon TDI s motorem 2,0 TDI o výkonu 285 koní (celá zpráva). Jak to u podobných projektů bývá, pravidla nedokáží nijak eliminovat specifičnost daného řešení a stalo se tak to, co se očekávalo.

Seat Leon TDI WTCC dokázal vyhrát v prvním ze dvou závodů a navíc druhý z vozů obsadil druhé místo. V druhém závodu na okruhu v Oschersleben pak první z vozů obsadil třetí místo.

Celkově lze tak první nasazení naftových speciálů označit za úspěšné, ale na druhou stranu je těžké říci jak moc velký úspěch to je, jelikož pravidla příliš nemyslí na nasazení přeplňovaných naftových motorů, které mohou mít při absenci mantinelů značnou výhodu.

Doufejme tedy, že FIA přijde se změnami pravidel, které vozy rozdělí do různých tříd.

Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon TDI WTCC
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků