Seat Leon TDI WTCC, nafta ovládla okruhové závody

Na konci července jsme vás informovali o záměru španělské automobilky Seat nasadit do mistrovství světa cestovních vozů WTCC první naftový speciál Leon TDI s motorem 2,0 TDI o výkonu 285 koní (celá zpráva). Jak to u podobných projektů bývá, pravidla nedokáží nijak eliminovat specifičnost daného řešení a stalo se tak to, co se očekávalo.

Seat Leon TDI WTCC dokázal vyhrát v prvním ze dvou závodů a navíc druhý z vozů obsadil druhé místo. V druhém závodu na okruhu v Oschersleben pak první z vozů obsadil třetí místo.

Celkově lze tak první nasazení naftových speciálů označit za úspěšné, ale na druhou stranu je těžké říci jak moc velký úspěch to je, jelikož pravidla příliš nemyslí na nasazení přeplňovaných naftových motorů, které mohou mít při absenci mantinelů značnou výhodu.

Doufejme tedy, že FIA přijde se změnami pravidel, které vozy rozdělí do různých tříd.

Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon TDI WTCC
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků