Seat Leon TDI WTCC, nafta ovládla okruhové závody

Na konci července jsme vás informovali o záměru španělské automobilky Seat nasadit do mistrovství světa cestovních vozů WTCC první naftový speciál Leon TDI s motorem 2,0 TDI o výkonu 285 koní (celá zpráva). Jak to u podobných projektů bývá, pravidla nedokáží nijak eliminovat specifičnost daného řešení a stalo se tak to, co se očekávalo.

Seat Leon TDI WTCC dokázal vyhrát v prvním ze dvou závodů a navíc druhý z vozů obsadil druhé místo. V druhém závodu na okruhu v Oschersleben pak první z vozů obsadil třetí místo.

Celkově lze tak první nasazení naftových speciálů označit za úspěšné, ale na druhou stranu je těžké říci jak moc velký úspěch to je, jelikož pravidla příliš nemyslí na nasazení přeplňovaných naftových motorů, které mohou mít při absenci mantinelů značnou výhodu.

Doufejme tedy, že FIA přijde se změnami pravidel, které vozy rozdělí do různých tříd.

Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon TDI WTCC
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků