Seat Leon TDI WTCC, nafta ovládla okruhové závody

Na konci července jsme vás informovali o záměru španělské automobilky Seat nasadit do mistrovství světa cestovních vozů WTCC první naftový speciál Leon TDI s motorem 2,0 TDI o výkonu 285 koní (celá zpráva). Jak to u podobných projektů bývá, pravidla nedokáží nijak eliminovat specifičnost daného řešení a stalo se tak to, co se očekávalo.

Seat Leon TDI WTCC dokázal vyhrát v prvním ze dvou závodů a navíc druhý z vozů obsadil druhé místo. V druhém závodu na okruhu v Oschersleben pak první z vozů obsadil třetí místo.

Celkově lze tak první nasazení naftových speciálů označit za úspěšné, ale na druhou stranu je těžké říci jak moc velký úspěch to je, jelikož pravidla příliš nemyslí na nasazení přeplňovaných naftových motorů, které mohou mít při absenci mantinelů značnou výhodu.

Doufejme tedy, že FIA přijde se změnami pravidel, které vozy rozdělí do různých tříd.

Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon TDI WTCC
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků