Seat Leon ST: španělské dvojče Octavie Combi odhaleno

Kombi Seat Leon ST jsme viděli už v předstihu, ale autosalon ve Frankfurtu pro něj znamená výstavní premiéru a pro veřejnost první možnost prohlédnout si ho na vlastní oči. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekJ. Stackmann představuje nový Leon ST novinářům

Stejně jako jeho kratší příbuzný stojí i Leon ST stojí na aktuální koncernové platformě MQB, což znamená, že o většinu technických celků se dělí s Golfem Variant nebo Škodou Octavia Combi. 

Škoda Octavia Combi vs. VW Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Škoda Octavia Combi vs. VW Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Leon ST nabídne v základním uspořádání 587 l prostoru pro zavazadla. To je sice o 207 l více než u hatchbacku, ale podle očekávání méně než u koncernové konkurence: VW Golf Variant nabízí 605 l a Škoda Octavia Combi 610 l. Po sklopení zadních sedadel se mohou zákazníci u Leonu ST těšit na 1 470 l.

Jürgen Stackmann na včerejším večeru skupiny Volkswagen o novém Leonu ST řekl, že „definuje nový standard ve třídě kompaktních kombi“. Jakkoliv věříme, že půjde o povedené auto, toto prohlášení nám přece jen zní hodně nadneseně. Tvrdit něco podobného by snad mohla Honda, jejíž Civic Tourer předstihuje objemem zavazadlového prostoru i předtím neporazitelnou Octavii Combi.

V rámci výbavy na přání bodou pro nový Seat Leon ST k dispozici moderní elektronické systémy jako adaptivní tempomat, progresivní řízení nebo adaptivní tlumiče, které si například do Octavie objednat nemůžete. Nově bude možné tyto prvky objednávat i pro „krátký“ Leon.

Podrobnosti o motorech a výbavě zveřejní Seat na své tiskové konferenci, která začíná krátce po poledni. Samozřejmě vás budeme o všem informovat.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků