Značka Seat není automobilkou, jež by se zrovna proslavila vozy typu kombi. Přesto jich v jejích dějinách několik najdeme.
Teprve včera jsme vám nabídli naše první živé zkušenosti z jízdy s novým Seatem Leon ST. Svoji oficiální výstavní premiéru si odbyl na letošním podzimním autosalonu ve Frankfurtu a už tehdy bylo jasné, že půjde o jeden z nejelegantnějších vozů své třídy a kategorie. Španělská automobilka Seat v minulosti sice několik vozů kombi vyráběla, ovšem krásy většinou příliš nepobraly…
Zřejmě prvním kombíkem Seatu byl model Seat 1500 Familiar z roku 1965, licence Fiatu 1800 s motorem o objemu 1,5 l, plně synchronizovanou převodovkou a pohonem zadních kol. Koncem šedesátých let nastoupil Seat 124 Familiar (licence Fiat 124), jehož výroba byla ukončena v roce 1976 v souvislosti se stěhováním výroby z barcelonské Zona Franca do Pamplony.






Dějiny kombíků Seat v kostce: v horní řadě zleva Seat 1500 Familiar (1965), Seat 124 Familiar v policejní úpravě (1967) a Seat 131 Familiar (1984). V dolní řadě pak Seat Cordoba Vario (1998), Seat Exeo ST (2009) a nový Seat Leon ST (2013)
Další dekáda patřila ve Španělsku kombíkům Seat 131 Familiar, ale pak se Seat s vozy s praktickými karoseriemi kombi odmlčel. Na nepříliš významnou tradici navázal až v roce 1998 Seat Cordoba Vario, ovšem to už byla pro Seat úplně jiná doba. V roce 2009 naběhla výroba modelu Seat Exeo ST, nicméně to byl jen derivát v té době již nevyráběného Audi A4 (B7).