Kapitoly článku:
Zavazadelník s patentem
Protože je naším hlavním předmětem zájmu zavazadelník, musíme se na něj podívat ještě trochu podrobněji. Světe, div se, najdeme v něm dokonce i nový patent, který by se měl časem objevit také v dalších koncernových vozech. Týká se dvojité podlahy.
Tu můžete mít v horní poloze zarovnanou s hranou zavazadelníku a případně sklopenými sedadly, můžete ji mít také položenou na rezervě a nebo ji můžete strčit jakoby řekněme šikmo. V podstatě celý patent se týká jednoho otvoru navíc v drážkách, které vymezují polohu desky. Nejsem si sice úplně jistý, k čemu to je dobré, ale španělští inženýři určitě nějaký důvod našli.
Dno zavazadelníku může být ve spodní poloze, v horní poloze nebo takto šikmo. Zřejmě to má usnadnit přístup k rezervě.
Možná ještě šikovnější záležitostí jsou plastové boky v zavazadelníku, které je možné vyndat, na jejich místo uložit roletu zavazadelníku a následně je přes roletu nacvaknout zpět. Zadní opěradla se sklápí páčkami v zavazadelníku a nesklápí se úplně do roviny.
Jak je to se sedadlem spolujezdce, to bohužel nemohu složit, protože testovací exempláře tuto věc neměly. Celkově je zavazadelník velmi solidně využitelný. Troufám si tvrdit, že v běžné praxi rozdíly oproti Octavii těžko někdo pozná.
Roletka zavazadelníku má v autě své přesně vymezené místo. Zadní sedadla se nesklápí do roviny.
Deset v nabídce
K prvním kilometrům jsem si vzal vrcholnou verzi osazenou naftovým dvoulitrem a automatickou převodovkou DSG. I kombíku se samozřejmě týká různá zadní náprava, kde do 110 kW včetně pracuje jednoduchá náprava, ale to už každý určitě dobře ví. Leon ST je příjemné auto. Podle mého subjektivního názoru a na základě zkušeností musím říci, že je na řízení mnohem příjemnější než Octavia. Nevím proč, ale pozice za volantem je zkrátka lepší. Co naopak nepotěší, to jsou pevné zámky bezepčnostních pásů, které navíc nelze výškově nastavit.
Pokud se ptáte na rozdíly v jízdě, pak bych lhal, kdybych napsal, že jsem nějaké odhalil. Leon jezdí sám o sobě velmi dobře, o ST platí to samé. Motor je dobře odhlučněn, stejně jako celý interiér. Testovací jízdu složenou z okresních silnic a dálnic zhruba v poměru 50 / 50 jsem nakonec ukončil se spotřebou 6,5 litru. Údaj to je samozřejmě hodně orientační. Hmotnost vyšší o 45 kg se na spotřebě příliš neprojeví.
Rozdíly při jízdě oproti hatchbacku budete hledat velmi těžko. Leon ST jezdí velmi dobře.
Celkem je v nabídce pět benzinových a pět naftových motorizací. Všechny s přímým vstřikem paliva a systémem přeplňování. Začíná se na jedna-dvojce TSI o výkonu 86 koní, končíme u motoru 1.8 TSI naladěného na 180 koní. Rozsah dieselu nabídne výkon od 90 koní do 184 koní. Nabídka se ale bude ještě dále rozšiřovat. Ve druhém čtvrtletí příštího roku dorazí jedna-čtyřka TSI (150 k) vybavená systémem ACT (deaktivace poloviny válců).
Za pár dní se začne prodávat naftová jedna-šestka kombinovaná s pohonem všech kol. Dvoulitr 4x4 dorazí zhruba v polovině příštího roku a doprovodí jej něco jako Seat Leon ST Scout. Příplatek za pohon všech kol by se měl podle neoficiálních informací pohybovat do 50 000 Kč.