Seat Leon ST jde do boje s Octavií Combi a Golfem Variant [první dojmy]

Jako poslední z dobře známé trojice Golf / Octavia / Leon dorazí na trh španělská variace na německé kombi. Jmenuje se Leon ST a automobilka si od ní hodně slibuje.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Rozdíly?
  2. Zavazadelník s patentem, Deset v nabídce
  3. Leon ST FR, Fotogalerie (25x foto)
  4. Oficiální fotogalerie (110x foto)

Seat se těší na lepší časy. S příchodem nové generace modelu Leon se na českém trhu velmi zajímavě zvedla prodejní čísla. Seat uvádí nárůst za období leden-říjen o 37,6% v případě celkových prodejů v České republice. Pokud se budeme bavit pouze o Leonu, pak jde údajně o nárůst přesahující 700 %. Není se ale čemu divit, minulí rok za stejné období sáhlo po španělském hatchbacku pouze 177 zákazníků.

Testy | Sportovní auta | Technika | Srovnávací testy | Kia | Seat

Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia pro_cee’d GT Plus

V blízké budoucnosti by mělo být se Seat ještě lépe. Vůbec poprvé v historii se Leon bude prodávat také jako u nás tolik žádaná verze kombi. Kromě zájemců o vůz schopný uspokojit požadavky menší rodiny si Seat tímto krokem ve větší míře otevřel dveře také k firemním zákazníkům. Uvidíme, jak se bude novému ST dařit. Střízlivé odhady mluví o pěti stovkách prodaných exemplářů během příštího roku, ty optimističtější tipují dokonce více než jeden tisíc.

Typickým zákazníkem kupujícím Leon ST je ženatý muž ve věku kolem 48 let, který má doma odrůstající dítě. To jen tak na okraj a pro zajímavost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kombi odvozené od Leonu vypadá na pohled velmi dobře. Z koncernové trojice asi vůbec nejlépe.

Rozdíly?

Seat Leon dobře známe, představili jsme si jak základní hatchback, tak také sportovně střižený třídveřový Leon SC. Kombi používá především ve srovnání s pětidveřovou verzí téměř identickou techniku (SC má zkrácený rozvor náprav), takže nečekejte žádné výrazné rozdíly. Pár se jich ale najde.

A týkají se především rozměrů. Rozvor náprav činí 2636 mm, přední převis nese hodnotu 853 mm. Tato čísla byste našli také v tabulkách pro hatchback. Co se ovšem liší, to je celková délka, která narostla o rovných 270 mm. Z předchozích vět jasně vyplývá, že Seat nahnal prostor zvětšením zadního převisu. Ten u kombi dosahuje na 1046 mm (tedy o 270 mm více než u pětidveřové verze).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kombi nedostalo prodloužený rozvor náprav, o 27 centimetrů byl prodloužen pouze zadní převis. Rozvor je shodný s hatchbackem.

Další rozdíly najdeme v interiéru. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání 587 litrů, absolutní maximum, které můžete do Leonu ST nacpat, je 1470 litrů v případě, že sklopíte zadní opěradla a využijete úplně všechno od té nejnižší podlahy až po strop. Když už jsme u zavazadelníku, můžeme zmínit ještě další dva údaje. Vstupní otvor je široký 1,09 m, nákladová hrana se nachází ve výšce 0,65 m.

Kombi | Byznys | Seat

Seat Leon ST bude levnější než Škoda Octavia Combi. Začíná na 329 900 Kč

Sklopit bude možné také opěradlo u sedadla spolujezdce, čímž vznikne prostor pro naložení předmětu dlouhého až 2,67 m. Jak ale asi tušíte, standardem tato záležitost není a protože ještě neznáme kompletní český ceník, nelze přesně říci, kolik bude potřeba si připlatit. Co se dalších rozdílů týká, pak větší zadní část přinesla logicky také vyšší hmotnost. Oficiální údaje hovoří o 45 kg navíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zavazadelník v praxi nabídne v podstatě to samé, co u nás tolik populární Škoda Octavia. Papírově je ale o něco menší.

S výčtem změn týkajících se zavazadelníku jsme v podstatě vyčerpali všechny odlišnosti. Protože vlastně až po zadní nápravu se kombi shoduje s hatchbackem, je jasné, že co do prostoru a dalších věcí se ničeho nového nedočkáme. Stručně řečeno, vzadu je místa celkem dost, ale ne tolik, jako v Octavii, vpředu působí Leon více dynamicky.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Rozdíly?
  2. Zavazadelník s patentem, Deset v nabídce
  3. Leon ST FR, Fotogalerie (25x foto)
  4. Oficiální fotogalerie (110x foto)
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků