Seat Leon ST jde do boje s Octavií Combi a Golfem Variant [první dojmy]

Jako poslední z dobře známé trojice Golf / Octavia / Leon dorazí na trh španělská variace na německé kombi. Jmenuje se Leon ST a automobilka si od ní hodně slibuje.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Rozdíly?
  2. Zavazadelník s patentem, Deset v nabídce
  3. Leon ST FR, Fotogalerie (25x foto)
  4. Oficiální fotogalerie (110x foto)

Seat se těší na lepší časy. S příchodem nové generace modelu Leon se na českém trhu velmi zajímavě zvedla prodejní čísla. Seat uvádí nárůst za období leden-říjen o 37,6% v případě celkových prodejů v České republice. Pokud se budeme bavit pouze o Leonu, pak jde údajně o nárůst přesahující 700 %. Není se ale čemu divit, minulí rok za stejné období sáhlo po španělském hatchbacku pouze 177 zákazníků.

Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia pro_cee’d GT Plus

Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia pro_cee’d GT Plus

V blízké budoucnosti by mělo být se Seat ještě lépe. Vůbec poprvé v historii se Leon bude prodávat také jako u nás tolik žádaná verze kombi. Kromě zájemců o vůz schopný uspokojit požadavky menší rodiny si Seat tímto krokem ve větší míře otevřel dveře také k firemním zákazníkům. Uvidíme, jak se bude novému ST dařit. Střízlivé odhady mluví o pěti stovkách prodaných exemplářů během příštího roku, ty optimističtější tipují dokonce více než jeden tisíc.

Typickým zákazníkem kupujícím Leon ST je ženatý muž ve věku kolem 48 let, který má doma odrůstající dítě. To jen tak na okraj a pro zajímavost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kombi odvozené od Leonu vypadá na pohled velmi dobře. Z koncernové trojice asi vůbec nejlépe.

Rozdíly?

Seat Leon dobře známe, představili jsme si jak základní hatchback, tak také sportovně střižený třídveřový Leon SC. Kombi používá především ve srovnání s pětidveřovou verzí téměř identickou techniku (SC má zkrácený rozvor náprav), takže nečekejte žádné výrazné rozdíly. Pár se jich ale najde.

A týkají se především rozměrů. Rozvor náprav činí 2636 mm, přední převis nese hodnotu 853 mm. Tato čísla byste našli také v tabulkách pro hatchback. Co se ovšem liší, to je celková délka, která narostla o rovných 270 mm. Z předchozích vět jasně vyplývá, že Seat nahnal prostor zvětšením zadního převisu. Ten u kombi dosahuje na 1046 mm (tedy o 270 mm více než u pětidveřové verze).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kombi nedostalo prodloužený rozvor náprav, o 27 centimetrů byl prodloužen pouze zadní převis. Rozvor je shodný s hatchbackem.

Další rozdíly najdeme v interiéru. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání 587 litrů, absolutní maximum, které můžete do Leonu ST nacpat, je 1470 litrů v případě, že sklopíte zadní opěradla a využijete úplně všechno od té nejnižší podlahy až po strop. Když už jsme u zavazadelníku, můžeme zmínit ještě další dva údaje. Vstupní otvor je široký 1,09 m, nákladová hrana se nachází ve výšce 0,65 m.

Seat Leon ST bude levnější než Škoda Octavia Combi. Začíná na 329 900 Kč

Seat Leon ST bude levnější než Škoda Octavia Combi. Začíná na 329 900 Kč

Sklopit bude možné také opěradlo u sedadla spolujezdce, čímž vznikne prostor pro naložení předmětu dlouhého až 2,67 m. Jak ale asi tušíte, standardem tato záležitost není a protože ještě neznáme kompletní český ceník, nelze přesně říci, kolik bude potřeba si připlatit. Co se dalších rozdílů týká, pak větší zadní část přinesla logicky také vyšší hmotnost. Oficiální údaje hovoří o 45 kg navíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zavazadelník v praxi nabídne v podstatě to samé, co u nás tolik populární Škoda Octavia. Papírově je ale o něco menší.

S výčtem změn týkajících se zavazadelníku jsme v podstatě vyčerpali všechny odlišnosti. Protože vlastně až po zadní nápravu se kombi shoduje s hatchbackem, je jasné, že co do prostoru a dalších věcí se ničeho nového nedočkáme. Stručně řečeno, vzadu je místa celkem dost, ale ne tolik, jako v Octavii, vpředu působí Leon více dynamicky.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Rozdíly?
  2. Zavazadelník s patentem, Deset v nabídce
  3. Leon ST FR, Fotogalerie (25x foto)
  4. Oficiální fotogalerie (110x foto)
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků