Seat Leon se sportovními geny

Nový Leon je již třetím vozem Seatu postaveným na stejném základě. Nejdříve se na platformě Golfu představila Altea, poté následovalo Toledo. Oproti dříve uvedenému konceptu se vzhled Leonu příliš nezměnil, překvapení nás nečeká ani pod kapotou. (oficiální foto)
Seat Leon se sportovními geny

Na autosalonu v Barceloně (začíná 7. května) ukáže Seat finální podobu nového modelu Leon, který se představil začátkem března v Ženevě jako koncept; ten vycházel z již starší studie Salsa, kterou Seat ukázal v roce 2000. Nový Leon jde ve stopách loni uvedených modelů Altea a Toledo a jde v podstatě o stejný vůz, jen s jiným designem. Zatímco Alteu lze brát jako základní model řady pro běžného řidiče, Toledo potěší rodinu zvětšeným zavazadlovým prostorem a konečně Leon je zaměřen designem na sportovně laděné řidiče. Zatímco Altea a Toledo jsou de facto totožná auta, Leon, ač má stejný základ, z této trojice vybočuje nejvíce.

Do třetice všeho dobrého

Oproti studii má Leon umírněnější tvary, např. přední nárazník, jiný je výfuk apod. Jinak zůstal vnější design stejný, možná jsou jen méně vytažené lemy blatníků. Liší se také palubní deska, zejména středová konzola, která se více svažuje ke středovému tunelu, jiný je také volant. Oproti staršímu Leonu je novinka o 132 mm delší, měří 4 315 mm, šířka byla zvýšena o 26 mm  na 1 768 mm. Výška pak činí 1 458 mm, což je na sportovně laděný vůz poněkud dost. Zavazadlový prostor má objem na tuto třídu spíše podprůměrných 341 litrů (Altea 409 l, Toledo 500 l). Je to daň za více zkosenou záď než má Altea, nicméně potenciálnímu kupci vozu to jistě vadit nebude; současný Leon má 340 l.

Leon stojí na stejném podvozku jako celá nižší střední třída z produkce koncernu Volkswagenu (Golf, Octavia, A3, Sportback...). Rozvor kol je pouze 2 578 mm, což je sice o 65 mm více než u staré generace, ale stále je to méně, než nabízí současná konkurence. Na druhou stranu si s tím pánové od VW dokážou poradit a vytvořili na malém rozvoru překvapivě prostorný interiér. Ve všech vozech, které jsme s tímto podvozkem testovali (Altea, Toledo, A3, Golf, Octavia) jsme si na nedostatek místa vzadu rozhodně nestěžovali. Oproti starému Leonu se nový podvozek liší především čtyřprvkovým nezávislým zavěšením zadních kol, které zlepšuje jízdní vlastnosti zejména na horším povrchu.

Čtveřice motorů

Pod kapotou najdeme klasické motory, žádné překvapení se bohužel nekoná. Je to jako pohádka o Jeníčkovi a Mařence: všichni víme, že ježibaba skončí v peci. Řada benzínů startuje archaickým agregátem s dvouventilovou technikou 1.6 MPI o výkonu 75 kW a končí dvoulitrem s přímým vstřikem FSI o výkonu 110 kW. Naftu zastupuje základní dvouventil 1.9 TDI se vstřikováním PD a výkonem 77 kW a čtyřventilový dvoulitr s výkonem 103 kW. Všechny motory plní emisní normu Euro 4. Slabší motory mají ve standardu pětistupňový manuál, dvoulitry dostanou o kvalt více. 2.0 FSI může být doplněn automatickým tiptronicem, 2.0 TDI pak dvouspojkovou převodovkou DSG. Později se jistě objeví motor 2.0 TFSI, který dostal koncept, a snad i 3.2 V6 FSI pro vrcholovou verzi s pohonem 4x4.

Výbava je stejná jako u Altey a Toleda, v základu najdete šestici airbagů, dálkově ovládaný centrál, elektromechanický posilovač řízení či ABS+TCS; ESP nové generace bude za příplatek. Leon se bude nabízet ve výbavách Reference, Stylance, Sport a Sport-up, cenu očekáváme někde na úrovni obou zmiňovaných vozů. Do prodeje by se Leon měl dostat ještě v první polovině tohoto roku, na některých trzích až na podzim.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků