Seat Leon se sportovními geny

Nový Leon je již třetím vozem Seatu postaveným na stejném základě. Nejdříve se na platformě Golfu představila Altea, poté následovalo Toledo. Oproti dříve uvedenému konceptu se vzhled Leonu příliš nezměnil, překvapení nás nečeká ani pod kapotou. (oficiální foto)
Seat Leon se sportovními geny

Na autosalonu v Barceloně (začíná 7. května) ukáže Seat finální podobu nového modelu Leon, který se představil začátkem března v Ženevě jako koncept; ten vycházel z již starší studie Salsa, kterou Seat ukázal v roce 2000. Nový Leon jde ve stopách loni uvedených modelů Altea a Toledo a jde v podstatě o stejný vůz, jen s jiným designem. Zatímco Alteu lze brát jako základní model řady pro běžného řidiče, Toledo potěší rodinu zvětšeným zavazadlovým prostorem a konečně Leon je zaměřen designem na sportovně laděné řidiče. Zatímco Altea a Toledo jsou de facto totožná auta, Leon, ač má stejný základ, z této trojice vybočuje nejvíce.

Do třetice všeho dobrého

Oproti studii má Leon umírněnější tvary, např. přední nárazník, jiný je výfuk apod. Jinak zůstal vnější design stejný, možná jsou jen méně vytažené lemy blatníků. Liší se také palubní deska, zejména středová konzola, která se více svažuje ke středovému tunelu, jiný je také volant. Oproti staršímu Leonu je novinka o 132 mm delší, měří 4 315 mm, šířka byla zvýšena o 26 mm  na 1 768 mm. Výška pak činí 1 458 mm, což je na sportovně laděný vůz poněkud dost. Zavazadlový prostor má objem na tuto třídu spíše podprůměrných 341 litrů (Altea 409 l, Toledo 500 l). Je to daň za více zkosenou záď než má Altea, nicméně potenciálnímu kupci vozu to jistě vadit nebude; současný Leon má 340 l.

Leon stojí na stejném podvozku jako celá nižší střední třída z produkce koncernu Volkswagenu (Golf, Octavia, A3, Sportback...). Rozvor kol je pouze 2 578 mm, což je sice o 65 mm více než u staré generace, ale stále je to méně, než nabízí současná konkurence. Na druhou stranu si s tím pánové od VW dokážou poradit a vytvořili na malém rozvoru překvapivě prostorný interiér. Ve všech vozech, které jsme s tímto podvozkem testovali (Altea, Toledo, A3, Golf, Octavia) jsme si na nedostatek místa vzadu rozhodně nestěžovali. Oproti starému Leonu se nový podvozek liší především čtyřprvkovým nezávislým zavěšením zadních kol, které zlepšuje jízdní vlastnosti zejména na horším povrchu.

Čtveřice motorů

Pod kapotou najdeme klasické motory, žádné překvapení se bohužel nekoná. Je to jako pohádka o Jeníčkovi a Mařence: všichni víme, že ježibaba skončí v peci. Řada benzínů startuje archaickým agregátem s dvouventilovou technikou 1.6 MPI o výkonu 75 kW a končí dvoulitrem s přímým vstřikem FSI o výkonu 110 kW. Naftu zastupuje základní dvouventil 1.9 TDI se vstřikováním PD a výkonem 77 kW a čtyřventilový dvoulitr s výkonem 103 kW. Všechny motory plní emisní normu Euro 4. Slabší motory mají ve standardu pětistupňový manuál, dvoulitry dostanou o kvalt více. 2.0 FSI může být doplněn automatickým tiptronicem, 2.0 TDI pak dvouspojkovou převodovkou DSG. Později se jistě objeví motor 2.0 TFSI, který dostal koncept, a snad i 3.2 V6 FSI pro vrcholovou verzi s pohonem 4x4.

Výbava je stejná jako u Altey a Toleda, v základu najdete šestici airbagů, dálkově ovládaný centrál, elektromechanický posilovač řízení či ABS+TCS; ESP nové generace bude za příplatek. Leon se bude nabízet ve výbavách Reference, Stylance, Sport a Sport-up, cenu očekáváme někde na úrovni obou zmiňovaných vozů. Do prodeje by se Leon měl dostat ještě v první polovině tohoto roku, na některých trzích až na podzim.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků