Seat Leon přiveze do Paříže první LED světlomety v segmentu

Máme další informace k nové generaci kompaktního pětidveřového hatchbacku Seat Leon.
Seznam kapitol
  1. Seat Leon
  2. Fotogalerie

Na svůj pařížský debut se chystá také nový Seat Leon, který jsme vám stručně představili již v půli července. Zvláště v kategorii hatchbacků nižší střední třídy dnes není zrovna jednoduché skutečně vyniknout mezi početnou konkurencí, ale model Leon vynáší opravdu silnou kartu: již v červenci bylo potvrzeno, že jako vůbec první automobil svého segmentu nabídne za příplatek přední světlomety kompletně sestavené z LED.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Leon bude chtít kromě emotivního designu zapůsobit také předními světlomety LED
 

Připomeňme, že mezi hlavní popularizátory této techniky v posledních letech patřila automobilka Audi, tedy jiná značka z koncernu VW Group, takže netřeba pochybovat o tom, z čeho vývoj LED světlometů pro Seat vychází. Zprvu bude Seat Leon nabízen výhradně v pětidveřovém provedení, jež má být v průběhu příštího roku doplněno o ještě agresivněji stylizovanou třídveřovou verzi SC a praktické pětidveřové kombi ST, přičemž se počítá také se sportovněji střiženými variantami FR.

Seat Leon: třetí generace na oficiálních fotkách

Seat Leon: třetí generace na oficiálních fotkách

Paleta pohonných jednotek má čítat celkem pět známých motorů z nabídky koncernu VW Group s výkony od 90 koní (66 kW), jimž svojí silou kraluje vznětový čtyřválec 2,0 TDI CR s výkonem 184 koní (135 kW). Nejvýkonnější variantou pro zastánce benzínu pak bude čtyřválec 1,8 TSI o výkonu 180 koní (132 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejprve přichází na řadu pětidveřové provedení

V závislosti na zvoleném motoru budou k mání pěti a šestistupňové převodovky s manuálním řazením a skříně DSG s šesti, nebo sedmi stupni. Nový Seat Leon je dalším modelem koncernu VW Group, jenž využívá předností nejnovější, modulární podlahové plošiny VW MQB, díky čemuž má být mimochodem nový Leon v porovnání se svým předchůdcem zhruba o 90 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče má být orientováno právě na něj

V nabídce nemají chybět ani typy Ecomotive zaměřené na redukci „papírových“ hodnot spotřeby a emisí CO2, jež vozům zajistí průměrnou spotřebu od 3,8 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti méně než 100 g/km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Leon
  2. Fotogalerie
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků