Seat Leon přiveze do Paříže první LED světlomety v segmentu

Máme další informace k nové generaci kompaktního pětidveřového hatchbacku Seat Leon.
Seznam kapitol
  1. Seat Leon
  2. Fotogalerie

Na svůj pařížský debut se chystá také nový Seat Leon, který jsme vám stručně představili již v půli července. Zvláště v kategorii hatchbacků nižší střední třídy dnes není zrovna jednoduché skutečně vyniknout mezi početnou konkurencí, ale model Leon vynáší opravdu silnou kartu: již v červenci bylo potvrzeno, že jako vůbec první automobil svého segmentu nabídne za příplatek přední světlomety kompletně sestavené z LED.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Leon bude chtít kromě emotivního designu zapůsobit také předními světlomety LED
 

Připomeňme, že mezi hlavní popularizátory této techniky v posledních letech patřila automobilka Audi, tedy jiná značka z koncernu VW Group, takže netřeba pochybovat o tom, z čeho vývoj LED světlometů pro Seat vychází. Zprvu bude Seat Leon nabízen výhradně v pětidveřovém provedení, jež má být v průběhu příštího roku doplněno o ještě agresivněji stylizovanou třídveřovou verzi SC a praktické pětidveřové kombi ST, přičemž se počítá také se sportovněji střiženými variantami FR.

Seat Leon: třetí generace na oficiálních fotkách

Seat Leon: třetí generace na oficiálních fotkách

Paleta pohonných jednotek má čítat celkem pět známých motorů z nabídky koncernu VW Group s výkony od 90 koní (66 kW), jimž svojí silou kraluje vznětový čtyřválec 2,0 TDI CR s výkonem 184 koní (135 kW). Nejvýkonnější variantou pro zastánce benzínu pak bude čtyřválec 1,8 TSI o výkonu 180 koní (132 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejprve přichází na řadu pětidveřové provedení

V závislosti na zvoleném motoru budou k mání pěti a šestistupňové převodovky s manuálním řazením a skříně DSG s šesti, nebo sedmi stupni. Nový Seat Leon je dalším modelem koncernu VW Group, jenž využívá předností nejnovější, modulární podlahové plošiny VW MQB, díky čemuž má být mimochodem nový Leon v porovnání se svým předchůdcem zhruba o 90 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče má být orientováno právě na něj

V nabídce nemají chybět ani typy Ecomotive zaměřené na redukci „papírových“ hodnot spotřeby a emisí CO2, jež vozům zajistí průměrnou spotřebu od 3,8 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti méně než 100 g/km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Leon
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků