Seat Leon přiveze do Paříže první LED světlomety v segmentu

Máme další informace k nové generaci kompaktního pětidveřového hatchbacku Seat Leon.
Seznam kapitol
  1. Seat Leon
  2. Fotogalerie

Na svůj pařížský debut se chystá také nový Seat Leon, který jsme vám stručně představili již v půli července. Zvláště v kategorii hatchbacků nižší střední třídy dnes není zrovna jednoduché skutečně vyniknout mezi početnou konkurencí, ale model Leon vynáší opravdu silnou kartu: již v červenci bylo potvrzeno, že jako vůbec první automobil svého segmentu nabídne za příplatek přední světlomety kompletně sestavené z LED.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Leon bude chtít kromě emotivního designu zapůsobit také předními světlomety LED
 

Připomeňme, že mezi hlavní popularizátory této techniky v posledních letech patřila automobilka Audi, tedy jiná značka z koncernu VW Group, takže netřeba pochybovat o tom, z čeho vývoj LED světlometů pro Seat vychází. Zprvu bude Seat Leon nabízen výhradně v pětidveřovém provedení, jež má být v průběhu příštího roku doplněno o ještě agresivněji stylizovanou třídveřovou verzi SC a praktické pětidveřové kombi ST, přičemž se počítá také se sportovněji střiženými variantami FR.

Seat Leon: třetí generace na oficiálních fotkách

Seat Leon: třetí generace na oficiálních fotkách

Paleta pohonných jednotek má čítat celkem pět známých motorů z nabídky koncernu VW Group s výkony od 90 koní (66 kW), jimž svojí silou kraluje vznětový čtyřválec 2,0 TDI CR s výkonem 184 koní (135 kW). Nejvýkonnější variantou pro zastánce benzínu pak bude čtyřválec 1,8 TSI o výkonu 180 koní (132 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejprve přichází na řadu pětidveřové provedení

V závislosti na zvoleném motoru budou k mání pěti a šestistupňové převodovky s manuálním řazením a skříně DSG s šesti, nebo sedmi stupni. Nový Seat Leon je dalším modelem koncernu VW Group, jenž využívá předností nejnovější, modulární podlahové plošiny VW MQB, díky čemuž má být mimochodem nový Leon v porovnání se svým předchůdcem zhruba o 90 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče má být orientováno právě na něj

V nabídce nemají chybět ani typy Ecomotive zaměřené na redukci „papírových“ hodnot spotřeby a emisí CO2, jež vozům zajistí průměrnou spotřebu od 3,8 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti méně než 100 g/km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Leon
  2. Fotogalerie
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků