Seat Leon přiveze do Paříže první LED světlomety v segmentu

Máme další informace k nové generaci kompaktního pětidveřového hatchbacku Seat Leon.
Seznam kapitol
  1. Seat Leon
  2. Fotogalerie

Na svůj pařížský debut se chystá také nový Seat Leon, který jsme vám stručně představili již v půli července. Zvláště v kategorii hatchbacků nižší střední třídy dnes není zrovna jednoduché skutečně vyniknout mezi početnou konkurencí, ale model Leon vynáší opravdu silnou kartu: již v červenci bylo potvrzeno, že jako vůbec první automobil svého segmentu nabídne za příplatek přední světlomety kompletně sestavené z LED.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Leon bude chtít kromě emotivního designu zapůsobit také předními světlomety LED
 

Připomeňme, že mezi hlavní popularizátory této techniky v posledních letech patřila automobilka Audi, tedy jiná značka z koncernu VW Group, takže netřeba pochybovat o tom, z čeho vývoj LED světlometů pro Seat vychází. Zprvu bude Seat Leon nabízen výhradně v pětidveřovém provedení, jež má být v průběhu příštího roku doplněno o ještě agresivněji stylizovanou třídveřovou verzi SC a praktické pětidveřové kombi ST, přičemž se počítá také se sportovněji střiženými variantami FR.

Seat Leon: třetí generace na oficiálních fotkách

Seat Leon: třetí generace na oficiálních fotkách

Paleta pohonných jednotek má čítat celkem pět známých motorů z nabídky koncernu VW Group s výkony od 90 koní (66 kW), jimž svojí silou kraluje vznětový čtyřválec 2,0 TDI CR s výkonem 184 koní (135 kW). Nejvýkonnější variantou pro zastánce benzínu pak bude čtyřválec 1,8 TSI o výkonu 180 koní (132 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejprve přichází na řadu pětidveřové provedení

V závislosti na zvoleném motoru budou k mání pěti a šestistupňové převodovky s manuálním řazením a skříně DSG s šesti, nebo sedmi stupni. Nový Seat Leon je dalším modelem koncernu VW Group, jenž využívá předností nejnovější, modulární podlahové plošiny VW MQB, díky čemuž má být mimochodem nový Leon v porovnání se svým předchůdcem zhruba o 90 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče má být orientováno právě na něj

V nabídce nemají chybět ani typy Ecomotive zaměřené na redukci „papírových“ hodnot spotřeby a emisí CO2, jež vozům zajistí průměrnou spotřebu od 3,8 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti méně než 100 g/km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Leon
  2. Fotogalerie
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků