Seat Leon: motor 1,6 TDI CR nyní i v ČR

Bylo by podivné, kdyby se nový motor 1,6 TDI CR pod kapotou Seatu Leon nedostal do ČR. A tak je tady, rovnou i ve verzi Ecomotive.

Netrvalo dlouho a předností hospodárného turbodieselu Volkswagen se vstřikováním common-rail a objemem 1,6 l nyní mohou využívat i vyznavači značky Seat. Vozy Leon opatřené touto pohonnou jednotkou s výkonem 105 koní (77 kW) začínají na českém trhu na částce 468 900 Kč. Motor lze kombinovat buď s pětistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG, a to ve dvou stupních výbavy Reference a Style, pro něž je na přání k dispozici provedení Ecomotive se systémem Start/Stop a dalšími úpravami mařícími kvalitu jízdy ve prospěch nižší spotřeby paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Právě nové provedení Ecomotive Seatu Leon poháněné motorem 1,6 TDI CR dosahuje nejnižší, avšak přesně nespecifikované (?) spotřeby paliva, a tím i emisí oxidu uhličitého. Jeho sériová výbava zahrnuje již zmíněný systém Start/Stop kombinovaný se soustavou pro částečnou rekuperaci brzdné energie. Další změnou této „zelené“ varianty oproti standardnímu provedení je snížený aerodynamický odpor v důsledku optimalizovaného tvarování přídě s uzavřenou maskou chladiče a novým spodním otvorem pro přívod vzduchu. Ke snížení hodnoty emisí CO2 na 99 g/km přispívají také spoilery v oblasti podběhů předních a zadních kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Motor 1,6 TDI CR se však dodává také bez paketu Ecomotive. Leon 1,6 TDI CR je standardně vybavený pětistupňovou mechanickou převodovkou a zde již známe veškeré specifikace - vůz zrychlí na stovku za 11,7 sekundy a dosáhne maixmální rychlosti 185 km/h, pevný kilometr zdolá za 33,3 sekundy. V  kombinovaném provozu si vůz vystačí s 4,5 litry nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 ve výši 119 g/km.

Verze osazená sedmistupňovou převodovkou DSG spotřebuje v průměru 4,7 l/100 km s hodnotou emisí CO2 123 g/km, dynamické parametry jsou totožné jako u „manuálu”, pouze překonání kilometru s pevným startem si vyžadá o 0,4 sekundy více času.

Všechny varianty s mechanickou převodovkou včetně provedení Ecomotive lze objednat s výbavou Reference nebo Style, zatímco verze vybavená převodovkou DSG je k dispozici pouze u verze Style. Ve všech případech odpovídá rozsah sériové výbavy stávající výbavové linii. Z výbavy na přání se pro Leon Ecomotive nenabízí 17“ kola a panoramatické, elektricky ovládané střešní okno.

Kompletní aktualizovaný ceník Leonu ve formátu PDF si můžete stáhnout zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon 1,6 TDI CR

bazar

Seat Leon 1,9
Rok výroby: 2001
Stav: 201 030 km
Cena: 46 000 Kč
Seat Leon 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 93 836 km
Cena: 254 000 Kč
Seat Altea 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 217 889 km
Cena: 120 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 154 430 km
Cena: 46 000 Kč
Seat Altea XL 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 34 942 km
Cena: 270 000 Kč
Seat Altea 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 213 654 km
Cena: 96 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků