Seat Leon: motor 1,6 TDI CR nyní i v ČR

Bylo by podivné, kdyby se nový motor 1,6 TDI CR pod kapotou Seatu Leon nedostal do ČR. A tak je tady, rovnou i ve verzi Ecomotive.

Netrvalo dlouho a předností hospodárného turbodieselu Volkswagen se vstřikováním common-rail a objemem 1,6 l nyní mohou využívat i vyznavači značky Seat. Vozy Leon opatřené touto pohonnou jednotkou s výkonem 105 koní (77 kW) začínají na českém trhu na částce 468 900 Kč. Motor lze kombinovat buď s pětistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG, a to ve dvou stupních výbavy Reference a Style, pro něž je na přání k dispozici provedení Ecomotive se systémem Start/Stop a dalšími úpravami mařícími kvalitu jízdy ve prospěch nižší spotřeby paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Právě nové provedení Ecomotive Seatu Leon poháněné motorem 1,6 TDI CR dosahuje nejnižší, avšak přesně nespecifikované (?) spotřeby paliva, a tím i emisí oxidu uhličitého. Jeho sériová výbava zahrnuje již zmíněný systém Start/Stop kombinovaný se soustavou pro částečnou rekuperaci brzdné energie. Další změnou této „zelené“ varianty oproti standardnímu provedení je snížený aerodynamický odpor v důsledku optimalizovaného tvarování přídě s uzavřenou maskou chladiče a novým spodním otvorem pro přívod vzduchu. Ke snížení hodnoty emisí CO2 na 99 g/km přispívají také spoilery v oblasti podběhů předních a zadních kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Motor 1,6 TDI CR se však dodává také bez paketu Ecomotive. Leon 1,6 TDI CR je standardně vybavený pětistupňovou mechanickou převodovkou a zde již známe veškeré specifikace - vůz zrychlí na stovku za 11,7 sekundy a dosáhne maixmální rychlosti 185 km/h, pevný kilometr zdolá za 33,3 sekundy. V  kombinovaném provozu si vůz vystačí s 4,5 litry nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 ve výši 119 g/km.

Verze osazená sedmistupňovou převodovkou DSG spotřebuje v průměru 4,7 l/100 km s hodnotou emisí CO2 123 g/km, dynamické parametry jsou totožné jako u „manuálu”, pouze překonání kilometru s pevným startem si vyžadá o 0,4 sekundy více času.

Všechny varianty s mechanickou převodovkou včetně provedení Ecomotive lze objednat s výbavou Reference nebo Style, zatímco verze vybavená převodovkou DSG je k dispozici pouze u verze Style. Ve všech případech odpovídá rozsah sériové výbavy stávající výbavové linii. Z výbavy na přání se pro Leon Ecomotive nenabízí 17“ kola a panoramatické, elektricky ovládané střešní okno.

Kompletní aktualizovaný ceník Leonu ve formátu PDF si můžete stáhnout zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon 1,6 TDI CR
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 225 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 104 000 Kč
Seat Altea 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 158 046 km
Cena: 160 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků