Seat Leon: motor 1,6 TDI CR nyní i v ČR

Bylo by podivné, kdyby se nový motor 1,6 TDI CR pod kapotou Seatu Leon nedostal do ČR. A tak je tady, rovnou i ve verzi Ecomotive.

Netrvalo dlouho a předností hospodárného turbodieselu Volkswagen se vstřikováním common-rail a objemem 1,6 l nyní mohou využívat i vyznavači značky Seat. Vozy Leon opatřené touto pohonnou jednotkou s výkonem 105 koní (77 kW) začínají na českém trhu na částce 468 900 Kč. Motor lze kombinovat buď s pětistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG, a to ve dvou stupních výbavy Reference a Style, pro něž je na přání k dispozici provedení Ecomotive se systémem Start/Stop a dalšími úpravami mařícími kvalitu jízdy ve prospěch nižší spotřeby paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Právě nové provedení Ecomotive Seatu Leon poháněné motorem 1,6 TDI CR dosahuje nejnižší, avšak přesně nespecifikované (?) spotřeby paliva, a tím i emisí oxidu uhličitého. Jeho sériová výbava zahrnuje již zmíněný systém Start/Stop kombinovaný se soustavou pro částečnou rekuperaci brzdné energie. Další změnou této „zelené“ varianty oproti standardnímu provedení je snížený aerodynamický odpor v důsledku optimalizovaného tvarování přídě s uzavřenou maskou chladiče a novým spodním otvorem pro přívod vzduchu. Ke snížení hodnoty emisí CO2 na 99 g/km přispívají také spoilery v oblasti podběhů předních a zadních kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Motor 1,6 TDI CR se však dodává také bez paketu Ecomotive. Leon 1,6 TDI CR je standardně vybavený pětistupňovou mechanickou převodovkou a zde již známe veškeré specifikace - vůz zrychlí na stovku za 11,7 sekundy a dosáhne maixmální rychlosti 185 km/h, pevný kilometr zdolá za 33,3 sekundy. V  kombinovaném provozu si vůz vystačí s 4,5 litry nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 ve výši 119 g/km.

Verze osazená sedmistupňovou převodovkou DSG spotřebuje v průměru 4,7 l/100 km s hodnotou emisí CO2 123 g/km, dynamické parametry jsou totožné jako u „manuálu”, pouze překonání kilometru s pevným startem si vyžadá o 0,4 sekundy více času.

Všechny varianty s mechanickou převodovkou včetně provedení Ecomotive lze objednat s výbavou Reference nebo Style, zatímco verze vybavená převodovkou DSG je k dispozici pouze u verze Style. Ve všech případech odpovídá rozsah sériové výbavy stávající výbavové linii. Z výbavy na přání se pro Leon Ecomotive nenabízí 17“ kola a panoramatické, elektricky ovládané střešní okno.

Kompletní aktualizovaný ceník Leonu ve formátu PDF si můžete stáhnout zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon 1,6 TDI CR
TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků