Seat Leon je levnější než Altea, ceny od 429 tisíc

Nový Seat Leon přichází na český trh s cenami o poznání nižšími, než za jaké se podává téměř shodná Altea. Za stejné provedení totiž zaplatíte u Leonu o 45 tisíc méně; dobře vybavený dvoulitr s výkonem 110 kW tak koupíte už za 560 tisíc. (ceník, výbava)
Seat Leon je levnější než Altea, ceny od 429 tisíc

Nový León brzy dorazí na český trh, jeho základní cena začíná na 429 900 Kč, což je méně, než kolik stojí srovnatelná Altea; už dříve jsme avizovali, že Leon bude levnější. Za tuto cenu si pořídíte základní motor 1.6 MPI 75 kW ve výbavě Reference. V ní najdete např. šest airbagů, ABS, systém kontroly tlaku v pneumatikách, elektromechanický posilovač řízení, elektrické ovládání vyhřívaných zpětných zrcátek s kryty v barvě vozu, elektrické ovládání předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání se selektivní otvíráním dveří SAFE, ukazatel vnější teploty či šestnáctipalcová ocelová kola. Vyšší stupně výbav Sport, Stylance a Sport-up přidávají např. litá kola, volant a řadicí páku v kůži, palubní počítač a další funkční i komfortní prvky. 

Bude i 2.0 TFSI 136 kW

Zájemci o nový SEAT León mohou volit ze čtyř motorů - dvou zážehových a dvou vznětových. Základním zážehovým agregátem je čtyřválec o objemu 1.6 l, který disponuje výkonem 75 kW/102 k. Druhým zážehovým reprezentantem je dvoulitrový čtyřválec 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců o výkonu 110 kW/150 k. Zájemci o vznětové motory budou moci sáhnout buď po čtyřválci 1.9 TDI se 77 kW/105 k, nebo 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k. Všechny čtyři motory plní emisní limity normy Euro 4.

Zážehový čtyřválec 1.6/75 kW a turbodiesel 1.9 TDI/77 kW jsou standardně propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, agregáty 2.0 FSI/110 kW a 2.0 TDI/103 kW dostaly šestistupňovou manuální převodovku. Modely poháněné motorem 2.0 FSI jsou alternativně k dispozici i s automatickou převodovkou Tiptronic, modely s turbodieselem 2.0 TDI mohou být na přání vybaveny inovativní dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou DSG. Zanedlouho pak nabídku obohatí přeplňovaný zážehový motor 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k (jen ve výbavě Sport-up).

Všechna sedadla jsou standardně vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají pyrotechnické předpínače a omezovače napětí. Omezovače napětí mají i pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou připraveny také kotevní body systému Isofix, sloužící k dokonalému upevnění dětských sedaček. V testech EuroNCAP získá Leon pravděpodobně pět hvězdiček podobně jako sestarská Altea, od které se liší pouze designem.

Ceník

Výbava

Reference

Sport

Stylance

Sport-Up

1.6 5st.

429 900

454 900

489 900

508 900

2.0 FSI 6st.

-

-

558 900

577 900

2.0 FSI 6st. aut

-

-

599 900

618 900

1.9 TDI 5st.

486 900

511 900

546 900

565 900

2.0 TDI 6st.

-

-

592 900

611 900

2.0 TDI 6st. DSG

-

-

633 900

625 900

Předprodej Leonu začíná prvního srpna.

Výbava

Sériová výbava Reference Sport Stylance Sport-Up
Exteriér
5dveřové provedení
16" ocelové ráfky (pneu 205/55) - - -
16" ráfky z lehkých slitin (pneu 205/55) - -
17" ráfky z lehkých slitin - - -
Kliky dveří v barvě vozu
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu - -
Elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu - -
Přední stěrače skryté v sloupcích A
Tónovaná determální skla
Dvojité světlomety
Střešní anténa
Sportovní mřížka vpředu
Sportovní podvozek - -
Dvojitá koncovka výfuku (mimo 1.6 a 1.9) - -
Integrované přední mlhovky - -
Interiér
5sedadlová verze
Výškově nast. sedadlo řidiče
Bederní opěrka řidiče - -
Výškově a podélně nastavitelný sportovní volant
Dělená zadní sedadla 40:60
Sportovní sedadla se sportovním čalouněním - -
Sportovní design interiéru - -
Make-up zrcátka u řidiče a spolujezdce
Make-up zrcátka u řidiče a spolujezdce osvětlená - -
Schránka pod sedadlem řidiče
Volant a řadicí páka v kůži -
Ovládání
Elektrické ovládání oken předních dveří
Elektrické ovládání oken zadních dveří - -
Elektronický imobilizér
Dálkově ovládané centrální zamykání
Osvětlení zavazadlového prostoru
2 x 12V zásuvka v interiéru
Příprava pro rádio
Rádio s CD přehrávačem a 6 reproduktory - -
Tempomat - -
Funkce "COMING HOME" - -
Bílé podsvícení přístrojů
Klimatizace "Climatic" - -
Palubní počítač -
Ukazatel vnější teploty
Bezpečnost
Airbag řidiče a spolujezdce
Boční airbagy
Hlavové airbagy
Tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech
Systém ISOfix
ABS +TCS
Elektromechanický posilovač řízení
Systém podvozku "Agile chassis"
Dojezdové rezervní kolo
Systém kontroly tlaku v pneu
Selektivní otevírání dveří vozu SAFE
SEAT Service Mobility

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků